[BC3] K7T 266 boot alleen op 133Mhz bus? NIET op 100Mhz?

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:34
Ik ben aan het proberen mijn Duron 800 op m''n MSI K7T266 aan de praat te krijgen (met 256mb PC2100 Crucial DDR RAM)
Zoals je in deze topic kunt lezen:
[topic=174512]
Wil dat nog niet echt lukken :( het enige wat ik tot nu toe te horen heb gekregen zijn 3 piepjes, wat zou betekenen dat het RAM geheugen niet goed functioneerd. Dus ik zat te denken aan een kapot 256mb DDR bankje....
Maar nu zit ik nog eens een beetje te kijken, valt mij een jumpertje op, met die jumper blijk je dus de FSB op 100mhz of op 133Mhz te kunnen zetten. Hij staat standaard op 133Mhz, maar met mijn duron (die nog niet ge-unlockt is) moet ik eerst natuurlijk met een 100Mhz bus beginnen :D
Dus ik dat jumpertje omzetten, zo da''s makkelijk en ik druk op de powerknop er gebeurd nix, nix? nee echt nix, ik druk nog een keer, en nog een keer en nog een keer..... maar nix... Dus ik zet het jumpertje maar weer op 133Mhz fsb, en ja hoor, hij start weer, uiteraard weer die 3 piepjes :(

Maar ik vind het zeer vreemd dat hij niet op 100Mhz wil booten!!?? waarom zou dat zijn?
Waarschijnlijk ligt daar het probleem dus.

Ik dacht al dat het mischien er aan lag dat ik PC2100 (133mhz DDR) heb, i.p.v PC1600 (100Mhz DDR) maar dat heb ik gedaan voor het overklokken en ik op een fsb van 150 ofzo wil uitkomen (lagere mp uiteraard)

Is hier een oplossing voor te vinden?? zo ja welke?

Alvast bedankt.

Verwijderd

dat zal het niet zijn, pc2100 betekent de officele max die het aankan.
unlock je duron is en zet de multiplier ff op 6 8als dat op je mobo kan...

als dat niet werkt, probeer je RAM ff in een/de andere bank, als dat niet werkt schroef je alles uit elkaar en weer in elkaar

als dat niet werkt je geheugen laten testen bij de locale computerboer en als het echt stuk is terugsturen naar Crucial...
wel kut voor je

Verwijderd

heb je wel je WBK op fan connector 1 nou?
dat moest toch om te kunnen booten

• Xtuv
Eerlijk gezegd heb ik dat allemaal al gedaan.....
Mijn FOP32-1 zit gewoon op CFAN1 aangesloten, CPU FAN 1 dus, zo hoort het ook..
Volgens mij (weet ik wel bijna zeker) kan ik de multiplier NIET op het moederbord instellen.. wel in het bios. Maar ik kan dus helemaal niet het bios inkomen :(
Als ie dus op 133Mhz staat geeft ie aan dat het geheugen fout is, maar aangezien ie dan op 8x133=1064 staat werkt dat zoiezo al niet (standaard voltagen enz.)

Ik vind het heel erg raar dat ie op 100Mhz geen teken van leven geeft!! ik kan niets verzinnen om te doen :(
Alles wat jij noemt (behalve bij de computerboer testen dan) heb ik al gedaan, tenminste voordat ik die jumper gezien had dus..

Als ik nou in het bios kon komen ofzo ;(
Maar ik wil eerst dat ie gewoon post voordat ik ''m ga unlocken!

Ik zit nog te denken aan een volgende oorzaak, zou ik een brak mobo kunnen hebben?
Wat op 133Mhz een fout geeft met het geheugen en op 100Mhz het gewoon niet doet ofzo. :?

Ik weet het niet meer!!!

Als ik er zo ook niet uit kom ga ik MSI maar eens mailen, maar daar verwacht ik niet echt een snelle reactie van ;(

Het vervelende is dat het allemaal zo onduidelijk is.... mischien is m''n duron wel kapot, weet ik veel....
Straks nog maar eens alles uit elkaar halen dan.

Als er mensen nog verklaringen, oplossingen, conclusies of wat dan ook kunnen geven: heel graag!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is een Duron wel te gebruiken icm DDR?

• Xtuv
Op maandag 07 mei 2001 17:53 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Is een Duron wel te gebruiken icm DDR?
Jazeker, staat ook op de doos van het moederbord enzo.
Officieel zal je dan wel PC1600 geheugen erbij moeten zetten, maar sneller zou niet uit mogen maken (en ik moet het hebben voor het overklokken) Je kan PC133 ook altijd bij PC66 geheugen zetten enzo...

Verwijderd

ga met mobo en mem (misschien ook proc) ff naar waar je je mobo gehaald hebt, als je het besteld hebt wordt dat lastiger, kijk ff of het mogelijk is de boel te laten testen bij een computerboer... dan weet je tenminste wat er niet lekker is

• Xtuv
Die jumper blijkt me cmos clear jumper te zijn ;(
beetje onduidelijk in het mobo boekje.. ik heb ook maar 1 jumper op me mobo :(

Nu weet ik zeker dat het het geheugen is (of ik ben het...) maar gelukkig word dat al geregeld... binnen een paar dagen kan ik een ander reepje testen, als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet meer, dan mag he mobo terug of pak ik een hamer om dat ding erin te rammen..

• Xtuv
Het was dus inderdaad fout geheugen, vandaag heb ik het om kunnen wisselen (tnx garbage :P) en het werkt prima nu!!
Dus deze post komt vanuit m''n Duron 800 256MB DDR machine gerolt :P

Verwijderd

MSI heeft een heel goede customer relatiosn support.. Echt.

Meestal binnen twee dagen antwoord. Een keer over de levering van de 6330 turbo. Was toen nog niet te krijgen in nl en bla bla bla bla.

Verder een keer over een extra aantal casebadges, de volgende dag antwoord van de nederlandse support afdeling (terwijl aanvraag naar centrale support was gestuurt) en binnen drie dagen grote envelope op de mat van MSI. Met stickers (echt strakke best wel) en een aantal casebadges.

• Xtuv
2 dagen is teveel :P
en het is nu al opgelost dus :D
''k ben blij met m''n duron!
Pagina: 1