[BC3] 350W of 430W Enermax?

Pagina: 1
Acties:

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
OK, het gaat over het volgende systeem:

AMD Athlon Thunderbird 1333
NoiseControl Silverado
256MB PC2100 DDR SDRAM (Micron / Crucial)
Asus A7M266
IBM 40GB (Deskstar 60GXP, 7200rpm, 2MB)
Asus 50x
Plextor 16x10x40x
Creative Labs SBLive! Player 5.1
Hercules 3D Prophet III 64MB
3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit
Inwin IW- Q500 (Full Tower)
+ nog wat casefans (80 mm Coolermasters)
+ later komt hier waarschijnlijk nog een Promise Raid kaartje in met 2x 7200rpm hd''s.

Nu zat ik zelf te denken aan een 350W Enermax voeding (FL 174,-), of evt. een 430W Enermax voeding (FL 260,-).
Die 430W is waarschijnlijk overkill he?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

350 is wel ruim voldoende.

Edit: Maar als je in de toekomst evt wilt gaan uitbreiden, peltier of weet ik wat, dan zou ik die andere maar alvast nemen.

Maar 350 is al vet ruim.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat houd dat in een (NoiseControl Silverado)
Zijn die er dan en hoe werkt het ?
PS :) ik heb ook een 350W Enermax voeding besteld moet voldoende zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Overspeed
Op maandag 07 mei 2001 14:41 schreef iFc-Freaky het volgende:
350 is wel ruim voldoende.

Edit: Maar als je in de toekomst evt wilt gaan uitbreiden, peltier of weet ik wat, dan zou ik die andere maar alvast nemen.

Maar 350 is al vet ruim.
Neuh, peltier was ik niet van plan... Tnx voor je reply. Dan wordt ''t toch "gewoon" de 350W. :)
Op maandag 07 mei 2001 14:54 schreef maartem het volgende:
Wat houd dat in een (NoiseControl Silverado)
Zijn die er dan en hoe werkt het ?
Een zeer stille CPU koeler met zilver aan de onderkant. Check deze pic maar ff. En als je ff zoekt op "silverado" vind je ook heel wat topics.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

voor wat? als je een desktop hebt die niet superveel stroom trekt kun je goed met een 235watt (300 aangeraden) en tja wil je een zware server dan is 430watt aan te raden

/edit kreeg geen posts te zien alleen de topic zelf

Verwijderd

Tja, als Enermax''s lichtste voeding 350W is, dan kun je weinig anders....

• BC3 Victim
Een amd zal het waarschijnlijk niet echt goed doen op 235 watt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik zou een 430 of 550 kopen, als je iets koopt, doe het goed

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Op maandag 07 mei 2001 15:38 schreef Euroshima het volgende:
ik zou een 430 of 550 kopen, als je iets koopt, doe het goed
Hoezo teveel.. :)

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 15:48 schreef The Fox het volgende:

[..]

Wacht maar totdat de dual-amd plankjes er zijn!! >:)

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 15:48 schreef The Fox het volgende:

[..]

En wat moet je dan als je veel fans wil gaan inbouwen of een leuk raid arraytje... weer weg met je 350... ik zou voor 430 gaan :7

• BC3 Victim
En als je geen grote bigtower hebt, past er ook maar 1 voeding in...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Ok, laten we het anders formuleren..

Je weet nooit wat je in de toekomst nog bij gaat plaatsen..

En iedere tweaker wil zo groot mogelijk..

Dus ik zou een >550W nemen..

Je weet maar nooit..

Dat word betalen aan meneer energie.. :P

:D

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

een 350 is ruim genoeg voor jouw systeem. Het kan volgens mij ook gewoon aan een 300 watt voeding, dus dat kan je ook doen...
Maar ja, als je speciaal een silverado koopt, dan neem ik aan dat je van stilte houdt (ik heb er ook een :) ) en dan is enermax DE voeding...

Geen inspiratie

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:14 schreef The Fox het volgende:

Dat word betalen aan meneer energie.. :P
Hij gebruikt alleen wat hij nodig heeft! (8>

• Overspeed
Op maandag 07 mei 2001 16:37 schreef martijn12345 het volgende:
een 350 is ruim genoeg voor jouw systeem. Het kan volgens mij ook gewoon aan een 300 watt voeding, dus dat kan je ook doen...
Maar ja, als je speciaal een silverado koopt, dan neem ik aan dat je van stilte houdt (ik heb er ook een :) ) en dan is enermax DE voeding...
yup, stil=goed :)
Op maandag 07 mei 2001 16:14 schreef The Fox het volgende:
LOL >:)

OK, dan wordt ''t toch de 350W Enermax. (aangezien ''t toch FL 86,- scheelt :))

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
een 350watt emax op zijn tenen bij hevig ocen of een 430 watt op zijn sloffen maakt toch wel een verschil qua stabiliteit...
(ok ok mijn emax is overkill maar ik werk in fases zeg maar...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
Als je 430W neemt heb je gelijk nog een soort ''buffer''.....Misschien dat je over een paar maanden een dual Athlon (Palomino) wil hebben.
430 Watt is dan wel eeeel fijn ;)

Whoo-ah.

Verwijderd

kan jij twee voeding gebruik in een kast

ALS ik jou ben ,nenem ik een 300 watt voeding en een oud 200 watt van een oud kast
mainboard op 300 watt voeding aansluit
200 watt voor cdrom .. cdrw

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Op maandag 07 mei 2001 22:07 schreef gavro_g het volgende:
Als je 430W neemt heb je gelijk nog een soort ''buffer''.....Misschien dat je over een paar maanden een dual Athlon (Palomino) wil hebben.
Sorry hoor, maar je moet het al heel bont maken met een niet-peltier systeem om 350W te gebruiken. En moest de Palomino niet juist energie-zuiniger worden?
Ik heb trouwen ook een Enermax350 en helaas maakt die dus meer geluid dan mijn oude A-open 300W voeding waarvan de fan op 7V liep. :(

Leuke lamp, overigens !!

• Overspeed
Op maandag 07 mei 2001 22:07 schreef gavro_g het volgende:
Mwoah, ik denk niet dat ik een dual Athlon systeem ga kopen binnen een paar maanden...
Op dinsdag 08 mei 2001 01:08 schreef oowwl het volgende:

kan jij twee voeding gebruik in een kast

ALS ik jou ben ,nenem ik een 300 watt voeding en een oud 200 watt van een oud kast
mainboard op 300 watt voeding aansluit
200 watt voor cdrom .. cdrw
Ik probeer ''t eerst wel ff met 1 voeding in de kast... :)

Maar ff een extreem geval: 6x 7200rmp hd''s + cdrom + brander. >:) Trekt die 350W voeding dat ook?

• Overspeed
Op woensdag 09 mei 2001 11:57 schreef Overspeed het volgende:
Maar ff een extreem geval: 6x 7200rmp hd''s + cdrom + brander. >:) Trekt die 350W voeding dat ook?
Nog geen reacties? Dat bovenstaande is gewoon serieus bedoeld hoor, ik koop gewoon een promise kaartje, en dan kan ik 8 IDE devices aansluiten.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik betwijfel of ie dat gaat trekken... Ik heb wat voedingsproblemen hier, en ga eerst kijken of ik het red met een extra PSU. Lukt het niet stabiel, wordt het een Enermax 431W.
Ik heb een behoorlijke stroomvreter als computer; tjek mijn About Us maar (sig).

Verwijderd

Zou altijd die 80 piek meer uitgeven:

Voor mijn systeem: Zie sig: En dit systeem wordt NIET door een 350W Enermax getrokken (boot wel, maar blijft hangen...Net na opspinnen HDD''s)

Extra aanvulling op specs: 4x 8x8 fan (standaard PC-70), extra 7200rpm HDD voor backups enzow...En vergeet de Delta op m''n koeler niet...

Probleem van veel HDD''s: Bij opspinnen trekken ze veel stroom, dat in combo met een zwaar systeem = stof tot nadenken...

En het is "maar" fl.80,- (je Silverado was vast duurder :))

• Overspeed
OK, tnx Kaj. en werty voor jullie reacties. Ik ga toch maar voor de 430W Enermax, want ja, wat is nou FL 86,- op een PC van FL 5000,- :))

tnx,
Overspeed

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

wat je even moet doen is ff kjiken hoeveel watt die hd''s van je verbruiken en dan is het een kwestie van een simpel reken sommetje

als je verlopig bij de pc die je nu gaat kopen blijft kan je beter voor een 350w gaan is ten eerste goedkoper en ten tweede volgens mij ook stiller.

stel dat je op een gegeven moment niet meer genoeg power hebt stop je er gewoon een klein koelertje erbij stoppen

suc6
dreamer

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Overspeed
Op donderdag 10 mei 2001 10:21 schreef dreamer het volgende:
wat je even moet doen is ff kjiken hoeveel watt die hd''s van je verbruiken en dan is het een kwestie van een simpel reken sommetje

als je verlopig bij de pc die je nu gaat kopen blijft kan je beter voor een 350w gaan is ten eerste goedkoper en ten tweede volgens mij ook stiller.
Startup current (max A) = 2.0(12v)
Dus dat is per hd: 2.0 x 12 = 24W
6 hd''s = 144W

Bij het opstarten dan he, want
Idle(W) = 6.7

Denk dat ik toch maar ga voor de 430W. :7

En over dat lawaai: de fans zijn "thermal controlled", dus als ik niet de volle 430W nodig heb, dan wordt ie ook minder warm, en draaien de fans langzamer. :)

Pagina: 1