Toon posts:

[BC3] Sticker op onderkant van WBK38 fan, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een klein vierkant stikkertje ter grootte van een core (denk ik) op de onderkant van mijn WBK38 koeler!

Moet ik die laten zitten?

Zo ja, moet ik daar koelprut op smeren of alleen op de core?

OF is het zo dat als ik koelprut prbeer de sticker niet meer van toepassing is:?

Verwijderd

Dat is de koelpasta. Een beetje hard rose spul meestal. Dat eraf krabben met je nagel, dan ff met terpetine alles schoonmaken en dan andere pasta erop (Arctic)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
dat is een soort pasta dat smelt op je core, dient als een soort koelpasta, je kan het eraf halen, omer AS2 op te smeren :)

arrggggggggggggggg ik moet sneller typen!!!!

(of ifc freaky een klap op zijn vingers geven >:))

Audi A8 W12 6.0

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die "sticker" is koelprut in sticker-vorm. Is niet echt goed meestal, kan je er beter met je nagel afhalen (zodat je geen krassen maakt) en vervangen door "echte" koelprut zoals Arctic Silver II :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel scheelt die standaard koelzooi met de STARS koelprut? Die heb ik bij compoint vandaan!

Verwijderd

Die ken ik niet. Maar het zal iig beter zijn dan die harde standaard shit.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een question over de WBK.

Op de verpakking staat dat je de koeler beter niet direct aansluit op het mobo, want anders is er een kans dat ie boom zegt (daar komt het op neer)!

Maar dan kan ik niet zien hoe snel mijne fan loopt! Am i right?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
yup 100%

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet mogelijk om die koeler gewoon op de mobo connector te zetten?

Dat kan en Abit mobo toch zeker wel aan?

Ik heb ook gehoord dat een Abit mobo zonder koeler op de fan 1 pin met 1 gaan flippen omdat de bios dan weigert te starten ofzo iets vaags!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
trouwens zorgt dat stickertje er ook voor dat de cpu aan je kooler blijft plakken ?
heb ik namelijk met mijn celeron 333

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 16:13 schreef Ro2 het volgende:
Is het dan niet mogelijk om die koeler gewoon op de mobo connector te zetten?

Dat kan en Abit mobo toch zeker wel aan?

Ik heb ook gehoord dat een Abit mobo zonder koeler op de fan 1 pin met 1 gaan flippen omdat de bios dan weigert te starten ofzo iets vaags!
dat klopt: de abit kijkt bij het opstarten of de fan op de CPU wel draait, anders schakeld hij zichzelf weer uit.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

zet je toch een casefan op die connector. Zo''n 80mm casefannetje trek toch niet zoveel stroom hoor...Ik hem momenteel 4 fans op mijn moederbord aangesloten, nooit geen problemen mee...

Geen inspiratie

Verwijderd

kan je dat niet uitzetten in de BIOS?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 07 mei 2001 16:55 schreef martijn12345 het volgende:
Ik hem momenteel 4 fans op mijn moederbord aangesloten, nooit geen problemen mee...
Wordt je daar niet gek van dan? :Y)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Moet er eigenlijk een spacer tussen de koeler en de processor? Of kan de koeler gewoon op de core rusten?

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 12:58 schreef AaroN het volgende:
Moet er eigenlijk een spacer tussen de koeler en de processor? Of kan de koeler gewoon op de core rusten?
Moet is een groot woord. Maar het lijkt me toch wel verstandig als je zo''n grote zwaare cooler erop hebt.

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Op bijvoorbeeld zo''n SupaOrb zit nog een "stootrandje" Deze koeler is helemaal plat aan de onderkant. (Maar ik was die rubbertjes op de processor eigenlijk even vergeten:?) Ik probeer het eerst wel ff zonder. Het zal mij trouwens benieuwen : ===> Athlon 1333 met GlobalWin WBK38 en AS II.

JayGTeam (213177)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Mijn FOP38 zit ook op het mobo.
Werkt goed, en kan rpm aflezen (6900) :)

Heb een A7V trouwens..

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

juistem, ik hep mijn WBK38 nouw oowk op mun KT7A-raid zitte op mobo gwoon, doet ie rielex hoor, en ken ut toeretal mete (+/- 6700 meestal) hij koelt wel rieleks moek zegge, zellufs in deze warme dage :)

I see dead pixels...

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:06

MetalStef

gietijzer

Schrijf eens normaal joh...

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Op vrijdag 11 mei 2001 15:54 schreef Phreak het volgende:
Mijn FOP38 zit ook op het mobo.
Werkt goed, en kan rpm aflezen (6900) :)

Heb een A7V trouwens..
Als ik een Fop38 op een Epox zet (op het mobo) blaast ie em dr dan niet uit met zn 6800rpmmetjes? Dat staat er namelijk wel bij, bij de coolers ''handleiding''....

Kan ik et ook doen zonder gevaar? :):)

Verwijderd

Heb ik van de Abit site: je kan die delta 60HP fan prima op een KT7 mobo aansluiten..... de fan headers kunnen op dit mobo namelijk 0,6 watt hebben ipv 0,3 op andere modellen.
Pagina: 1