Toon posts:

[BC3] help> bit BP6 2x 433@542 niet stabiel. 433@500 wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb de Abit BP6 mobo. met 433cel.@500mhz

als ik hem op 542mhz zet, dan loopt het vaak vast >>> wat kan ik daaraan doen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Betere koeling kan helpen (water of Peltier). Ook een hogere VCore kan helpen.

Is de Proc gelockt of is het net een van die die nog makkelijk de unlocken waren?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op maandag 07 mei 2001 12:37 schreef Roman het volgende:
Is de Proc gelockt of is het net een van die die nog makkelijk de unlocken waren?
locken? unlocken? met een celeron? weet je wat, dat mag je een keer bij mij hier thuis voordoen :)

Maareh...ff terug on topic: je bussnelheid zit bij 542 Mhz op 83 Mhz, wellicht vinden je insteekkaarten dat niet zo leuk, of je geheugen (66 Mhz geheugen nog?). Of je processoren worden inderdaad te heet, en moet je beter koelen. Mogelijkheden genoeg!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
1. mijn geheugen is wel een 133mhz.

2. op dit moment draaien beide proc. op 500mhz met 2.1v core. hoeveel moet ik die verhogen als ik beide proc. op 542mhz zet.

en locken unlocken met een celeron:? :? ik weet niet waarover je het hebt.
Op maandag 07 mei 2001 12:41 schreef 0siris het volgende:

[..]

locken? unlocken? met een celeron? weet je wat, dat mag je een keer bij mij hier thuis voordoen :)

Maareh...ff terug on topic: je bussnelheid zit bij 542 Mhz op 83 Mhz, wellicht vinden je insteekkaarten dat niet zo leuk, of je geheugen (66 Mhz geheugen nog?). Of je processoren worden inderdaad te heet, en moet je beter koelen. Mogelijkheden genoeg!

• BC3 Victim
Ik heb ergens nog een voorbeeld voor een celeron slot 1 die kun je met de soldeerbout unlocken. En als tweede heb je er dan meer Cache bij (256 i.p.v. 128). Maar die werk alleen met de slot versie, daarom vraag ik.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hoe hoog is de FSB nu?

Bij sommige dimmen kun je tot 152 Mhz gaan, maar dat zijn dan echt de goede (Siemens Major 3rd e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
78 FSB
hoogste temp. CPU1=43c, CPU2=48c

de tweede proc. is altijd warmer, ik heb de coolermaster .

ik denk niet dat het aan de warmte ligt.
Op maandag 07 mei 2001 12:50 schreef Roman het volgende:
Hoe hoog is de FSB nu?

Bij sommige dimmen kun je tot 152 Mhz gaan, maar dat zijn dan echt de goede (Siemens Major 3rd e.d.)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Zet je voltage es op 2,2 of 2,3V. Waarschijnlijk wil ie dan wel.

Houd wel de processor temperatuur in de gaten!!

Goedluck, P.

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

fsb 83Mhz dus PCI op 41.5 Mhz, je maxtor schijfje kan er waarschijnlijk niet tegen. Als je een hoge PCI bus wil, moet je bij IBM of quantum gaan kijken. Die kunnen daar goed tegen.
Probeer anders eens je AGP divider op 2/3 te zetten. Dan weet je direkt of de videokaart het probleem is of niet.
Nog een mogelijkheid is opstarten met 2,2 of 2,3 volt (je kan nog hoger met Roabp6x, maar dan wordt het gevaarlijk), op 500Mhz en de AGP divider op 2/3. Een keer je in windows bent kan je dan met bp6fsb een keer proberen of je niet rechtstreeks naar 92Mhz fsb kan gaan. De PCI divider gaat namelijk van 1/2 naar 1/3 bij de overgang van 91 naar 92Mhz fsb. Zeker als je systeem geen load heeft, en met een tooltje als cpuidle of zo moet dat haalbaar zijn. Of je onder full load je systeem stabiel krijgt is een heel andere kwestie. Dan moet je wat geluk of extreme koeling hebben.
Onder linux bestaan soortgelijke tools. In de distro van Abit, Gentus (www.gentus.com, te downen op ftp.funet.fi) zitten standaard tools ingebakken.
Meer info kan je ook vinden op www.bp6.com, ev. vragen op de messageboard daar.

Verwijderd

Topicstarter
wat is het max. temp. voor de CPU ??

en hoe zit het met de V Core, als ik die zet op 2.2 of zo,,, zou dat de cpu beschadigen ?
Op maandag 07 mei 2001 12:58 schreef PowerPee het volgende:
Zet je voltage es op 2,2 of 2,3V. Waarschijnlijk wil ie dan wel.

Houd wel de processor temperatuur in de gaten!!

Goedluck, P.

• BC3 Victim
Ik zou de FSB op 100 zetten en niet op 83. Als je mobo dat aan kan, en dan je Vcore c.a. 0.2 tot 0.5 v hoger.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op maandag 07 mei 2001 12:47 schreef Roman het volgende:
Ik heb ergens nog een voorbeeld voor een celeron slot 1 die kun je met de soldeerbout unlocken. En als tweede heb je er dan meer Cache bij (256 i.p.v. 128). Maar die werk alleen met de slot versie, daarom vraag ik.
I''m interrested!!!

Heb nog een slotje1 celly liggen en een P3 moederbord wat ligt te verstoffen, maar ja, een celeron300 weegt niet op tegen een AMD 1ghz natuurlijk, alhoewel het om mee te spelen geen kwaad kan, kom maar op met dat voorbeeldje, de soldeerbout staat al aan >:)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• BC3 Victim
Ik zal als ik dat ding vind je een mail sturen. Ik zit nu namelijk niet thuis. Mail mij maar anders vergeet ik het weer.... Ik zal zoeken....

• WiD

WiD

Op maandag 07 mei 2001 13:06 schreef Roman het volgende:
Ik zou de FSB op 100 zetten en niet op 83. Als je mobo dat aan kan, en dan je Vcore c.a. 0.2 tot 0.5 v hoger.
Fsb op 100 -> cpu op 650, er zijn heel weinig celerons die dat halen, en bij mijn weten geen zonder peltiers. Daarbij komt nog dat ze het allebei moeten halen.

• BC3 Victim
Gewoon proberen, Goede koeler erop en gaan maar. Ik heb thuis een 650 (100) die draait op 866 (133). Werkt ook goed, okee je hebt wel goede koeling nodig, uiteraard....

• WiD

WiD

Maar da''s een coppermine, we spreken hier nog over de originele celeron. Er zijn ook weinig PII450''s die op 600 lopen. De grens met .25micron technologie zit zowat rond de 600Mhz.

• BC3 Victim
Mijn AMD zit standaard op +- 51 graden...
draait op 800 Mhz

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 12:34 schreef theone het volgende:
Hi,

ik heb de Abit BP6 mobo. met 433cel.@500mhz

als ik hem op 542mhz zet, dan loopt het vaak vast >>> wat kan ik daaraan doen.
ik heb ook een BP6
2x 433@507 (FSB 78Mhz)

hoger lukt ook niet word ook instabiel:(
de cpu temps zijn 50 en 47 graden
(gewoon met simpele coolermaster)

me mobo temp is wel 55 a 60 graden
(bij full cpu load) best wel warm eigenlijk:(

• WiD

WiD

Welke koelers gebruiken jullie? Ik heb ook een BP6 400@552 met Fop32''s en Bp6fsb om het geluid onder kontrole te houden.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb ook een BP6 met 2x366@550@2.05V

Sinds de RU bios loopt ie stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
wat is je FSB
oh ja, ik gebruik de coolermaster.

Op maandag 07 mei 2001 13:42 schreef WiD het volgende:
Welke koelers gebruiken jullie? Ik heb ook een BP6 400@552 met Fop32''s en Bp6fsb om het geluid onder kontrole te houden.

• WiD

WiD

Op maandag 07 mei 2001 13:54 schreef theone het volgende:
wat is je FSB
[..]
92Mhz, gekozen omdat daar de PCI divider 1/3 wordt. Het zou kunnen dat ik iets hoger kan, maar 570 is net niet stabiel zonder geluidsoverlast, dat heb ik getest.
Als je echt de stabiliteit van je cpu''s wil testen, moet je burnP6 eens downloaden. Daarmee worden mijn cpu''s 2 tot 3 graden warmer dan door }:O te laten grazen.

Verwijderd

Topicstarter
en de AGP divider dan ?
op hoeveel staat ie.
Op maandag 07 mei 2001 13:58 schreef WiD het volgende:

[..]

92Mhz, gekozen omdat daar de PCI divider 1/3 wordt. Het zou kunnen dat ik iets hoger kan, maar 570 is net niet stabiel zonder geluidsoverlast, dat heb ik getest.
Als je echt de stabiliteit van je cpu''s wil testen, moet je burnP6 eens downloaden. Daarmee worden mijn cpu''s 2 tot 3 graden warmer dan door }:O te laten grazen.

• WiD

WiD

Op maandag 07 mei 2001 14:01 schreef theone het volgende:
en de AGP divider dan ?
op hoeveel staat ie.
[..]
2/3 m''n oude banshee gaat zeker mee tot 83, hoger heb ik nooit getest.

Verwijderd

Topicstarter
nou, dan ga ik het proberen
ik ga in iedere geval het volgende doen:

FBS op 92mhz zetten,
VCore op 2.2v ''is dit goed''
en AGP Divider op ??? op dit moment staat ie op 1/1

Verwijderd

op mijn AOpen AX3S liep mijn celly 433 zonder problemen op 520... met een coolermaster (t/m 1,2GHz).. zonder koelblok/fan werd die 70C... met alleen koelblok 50C... (was trouwens mijn eerste mod.. fan van koelblok.. LOL)
dat alles met normaal voltage (2V).. op 650 POST die alleen... op 7nogwat ook nog wel alleen booten niet meer.. komt denk ik omdat ik voltage niet kon veranderen.. anders kon de celly echt wel hoog... denk ik...

• WiD

WiD

Op maandag 07 mei 2001 14:11 schreef theone het volgende:
nou, dan ga ik het proberen
ik ga in iedere geval het volgende doen:

FBS op 92mhz zetten,
VCore op 2.2v ''is dit goed''
en AGP Divider op ??? op dit moment staat ie op 1/1
Start gewoon op, met de AGP divider op 2/3 en VCore op 2,2V. Als je in windows bent, probeer je met bp6fsb verder te geraken, best in een keer naar 92Mhz fsb, 598Mhz dus. Opstarten zal hij waarschijnlijk niet goed doen, zeker win2k niet omdat die nogal veel cpu vraagt. Voordeel van bp6fsb is ook dat als je pc vast loopt, je niet 3x moet proberen onsuccesvol op te starten, tot het mobo automatisch terug standaardinstellingen gebruikt.
Je kan bp6fsb zelfs zo instellen dat hij je fsb regelt afhankelijk van de temperatuur van je cpu''s. Dat kan wel nuttig zijn met de zomer in aantocht.

Verwijderd

Topicstarter
in de bios, SoftMenu zet ik de FSB op 92

dan boot de PC niet meer ???? alleen maar zwarte scherm.... :'( :'(

als ik de BIOS reset, dan kan ik wel weer booten ...............
Pagina: 1