Toon posts:

[BC3] Kachelradiatoren & fans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nou even een open deur inschoppen, maar misschien dat iemand er profijt van heeft:

Als je een kachelradiator uit een auto gebruikt, dan haal je veel betere performance uit dat ding als je je fans niet tegen dat ding aanplakt, maar er een stukje vanaf zet (cm of 10). Wel netjes een fanduct maken dan zodat de lucht ook echt door de radiator heen blaast in plaats van alleen maar er tegenaan.

Al met al scheelt dit de nodige graadjes, en herrie.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Bedankt voor de tip!
(niet dat ik er wat aan heb ofzo.. :))

Verwijderd

Ik ga misschien wel een overbodige vraag stellen:

Maar Waarom???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
en de deur nog verder open:

een fanduct is een koker waarmee je de lucht door de radiator geleid, zodat je geen ''valse lucht'' krijgt...

overigens wil een stukje rubber ertussen ook een hoop doen voor de herrie (en wie heeft er nog nooit een lekke band gehad - en dus geen rubber in overvloed)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ffies een klein vraagje is wel oftopic maar wel met waterkoeling te maken.

ik ben bijna klaar met me spullen voor waterkoeling.ik wil een gesloten systeem maken maar mijn vraag is hoe vul ik dit(heb gesearched) als ik het reservoir vul en pomp aanzet zal het water in het systeem verdwijnen lijkt me en dan is het reservoir leeg. plz geef uitleg of vertel wat ik verkeerd denk/doe
alvast bedankt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
regelmatig bijvullen en ontluchten... net als de centrale verwarming...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je fan direkt op de radiator zet, krijg je een ringvormige luchtstroom vanaf de bladen door de radiator en een hotspot onder de rotor. Door een paar cm afstand te houden krijgt de radiator een hoge luchtdruk boven de invoerzijde, waardoor de hele radiator de luchtstroom kan genieten.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
moet zeggen dat ik het uitgeprobeerd heb met de mijne en 4x90mm fanz op 7 volt, de meeste lucht op de rad kreeg ik door hem 3 centimeter ervan af te doen.. Gemeten met en schoepenradje en een rpm teller..

dus het lijkt me dat dat in iedere situatie anders is , bijvoorbeeld welke fan , welk voltage, groote dikte, etc...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
Done That !

Bij aanzetten zag ik de watertemp meteen zakken van 21 naar 14 graden !

(hij maakt wel lawaai)

Concrete Loop Watercooling

• FreeRider
Ik vraag me af of het zin zou hebben als ik een fanduct maak tussen mijn kachelradiator en tafelventilator. Op dit moment is het namelijk zo dat het in temperatuur niks uitmaakt als ik de fan aan of uit zet... Ik zit zelf te denken aan een plastic plaat die zo dun is dat je hem goed kan buigen (ivm virkante radiator en ronde fan...)

Verwijderd

Zit in een auto toch ook een fanduct tussen de fan en de radiator..?? Zonder dat wappert denk ik gewoon de lucht ongericht alle kanten op..

• FreeRider
ja , deed ie bij mij dus ook, het vloog er overal langs. Effe een kartonnen wijndoosje verbouwd en een nieuwe tafelventilator vakkundig gesloopt, inbouwen en klaar... doet het echt wel flex !

De fan kan op twee standen ... op stand 2 maakt het een kabaal, je wilt het niet euh.. horen ! Gelukkig staat het hele zooitje buiten. Pech voor de buren :) Die fanduct is wel een bijdrage aan het lawaai maar zorgt wel dat de lucht door de fan geduwd wordt.

Pagina: 1