[BC3] Duron 800 instaleren, toch nog een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:34
Het is eindelijk zover, morgen [maandag] word mijn FOP 32-1 + Copper Spacer + Arctic silver II bezorgd, nu kan ik eindelijk mijn MSI K7T266pro + 256mb DDR + Duron 800 gaan inbouwen.
Alleen nu het dan bijna zover is het ik toch nog wel een paar vraagjes.
Het zijn niet echt alledaagse vragen die je hier tegenkomt, ze liggen zelfs onder het gemiddeld niveau denk ik ;)
Maar in welke volgorde zouden jullie het nou doen??

Het eerste wat ik doe is natuurlijk de Duron 800 unlocken, gewoon rechtsstreeks uit het doosje dus.
Maar hoe zal ik het dan doen, de duron op het moederbord zetten, copper spacer + arctic II + FOP32-1 erop? of zal ik eerst het moederbord inbouwen en daarna pas alles erop zetten? :D
Stomme vraag he? maarja,
Als ik alles erop zet als het mobo nog niet is ingebouwd heb ik als voordeel de ruimte enzo, zit niet te kloten in mijn kast. Maar het is mischien wel lastig om dan de mammaplank met die hele CPU instalatie erop in de kast te zetten...
Dus kan ik beter eerst de mammaplank inbouwen en dan alles eropzetten?
Hoe zouden jullie het doen?

P.s. niet uitlachen he :D Ik heb er dan wel veel over gelezen, en weet er een hoop van :P, maar nu het eenmaal zover is :D

Verwijderd

Copper spacer niet nodig...

Als alles werkt Duron unlocken, multiplier omlaag en fsb 133+ zetten... misschien doet ie het ook wel op 8x133 maar dat is niet erg zeker

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58

scorpionv

This space for rent

Moederbord op je isolerende spul (zit in je mobodoos) leggen, CPU + koeler, mem, en videokaart erin, monitor, toetsenbord aansluiten. Als dat werkt => weer afbreken en dan pas gaan unlocken.
Als de boel geunlockt is weer testen op bovenstaande manier, en als het werkt, alles behalve je videokaart laten zitten nog ff Arctic tussen CPU en koeler doen en dan inbouwen. Voila ;)

edit:

PAS OP met die spacer! Als je kortsluiting maakt met die spacer (op je CPU) is het einde verhaal voor je CPU. Een plastic spacer is veiliger, een koperen spacer mag GEEN contact maken met de elektronica op je CPU. Je kunt de spacer vastplakken met dun!! dubbelzijdig plakband zodat hij niet verschuift tijdens het plaatsen van je koeler.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

mij lijkt het ''t makkelijkst als je eerst alles op je mobo zet, en daarna het hele spulletje in je kast. op die manier kan je mooi overal bij, en dat je koeler e.d. er dan al op zitten zal volgens geen/weinig problemen opleveren :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 20:41
Hangt er vanaf hoeveel ruimte je in de kast hebt. Ik zou bevoorbeeld geklooi krijgen met mijn voeding als ik uhm eerst die cooler etc er op zou zetten. Want dan past het niet wanneer ik het bordje vastgeschroefd en al in mijn kastje klap. Dus je moet maar eventjes kijken wat jou het makkelijkst uitkomt.
Maar inderdaad, als je niet het zelfde probleem hebt als ik met mijn kast. Uhm dan zou ik het het liefst buiten de kast werken als ik jou was, meer ruimte en overzicht enzo..

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

quote:
------------------------------------------
Stomme vraag he? maarja,
Als ik alles erop zet als het mobo nog niet is ingebouwd heb ik als voordeel de ruimte enzo, zit niet te kloten in mijn kast. Maar het is mischien wel lastig om dan de mammaplank met die hele CPU instalatie erop in de kast te zetten...
--------------------------------------------

je zegt het zelf al

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 06 mei 2001 22:35 schreef funkflex het volgende:
quote:
------------------------------------------
Stomme vraag he? maarja,
--------------------------------------------

je zegt het zelf al
ff rustig aan, je bent ook newbie geweest neem ik aan? Of had je het in de wieg al door? ;)

Verwijderd

rustig aan ben ik het mee eens maar Die-Hard is toch wel een typering die ik graag waar maak (het moet niet te soft worden hoor)

• Xtuv
Edit:
Laat maar zitten ik ga een beetje overdrijven :D

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 06 mei 2001 22:38 schreef Hiro Shima het volgende:
rustig aan ben ik het mee eens maar Die-Hard is toch wel een typering die ik graag waar maak (het moet niet te soft worden hoor)
Is eigenlijk wel waar ja, en zeker na 1000+ posts hier zou hij het wel moeten weten >:)

• Xtuv
Ik kan best meekomen met het Die hard gebeuren hier. Alleen mischien heeft niet iedereen er zoveel praktijk ervaringen mee he? :( want al zeg ik het zelf, verder weet ik er (bijna) alles van.
Scorionv bedankt voor je reactie (Behalve die laatste dan :D)

• Xtuv
Mischien nog een verklaring:
Ik ben maar ''n klein (k*t) kindje van 15 jaar en ik heb geen zin om mijn 1000 piek aan nieuwe spullen te slopen, dus ik wil het gewoon allemaal nog even zeker weten.
En dit soort vragen kom je hier gewoon nooit tegen :D

Trouwens, iedereen kan wel zeggen spacer niet nodig maar ik heb geen zin een een gekraakte core ;( dus ik speel op veilig...

Maar dat isolered spul waar je het over hebt? bedoel je gewoon die antistatische zak waar ''t mobo inzit daarmee? meer zit er niet in de mobo doos namelijk :P (en voor de mierenneukers: ja er zit een handleiding, usb kabeltjes, ide kabletjes, MSI bouw kalender in)

• Xtuv
Alleen als ik die FOP er eerst ga opzetten zonder die arctic.. nou ja, dat zou opzich geen probleem moeten zijn qua hitte als ie er goed opzit, maar dat is wel ff oppassen denk ik :D
Verder nog tips ''n tricks toevallig? ;)

Wat ik met m''n duronneke van plan ben is in ieder geval een 150Mhz FSB.. :P die 256mb Crucial DDR zou dat wel moeten trekken, die Duron ook wel bij een lage mp, evt. 6 ofzo..
HOPEN dat ie 7x150Mhz = 1050Mhz gaat draaien.

En wat is slim, eerst een dagje ofzo laten indraaien op 800Mhz @ 1.85 (max) volt? of zou je beter gewoon beginnen overklokken met een laag voltage?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 06 mei 2001 22:48 schreef Xtuv het volgende:
Mischien nog een verklaring:
Ik ben maar ''n klein (k*t) kindje van 15 jaar en ik heb geen zin om mijn 1000 piek aan nieuwe spullen te slopen, dus ik wil het gewoon allemaal nog even zeker weten.
En dit soort vragen kom je hier gewoon nooit tegen :D

Trouwens, iedereen kan wel zeggen spacer niet nodig maar ik heb geen zin een een gekraakte core ;( dus ik speel op veilig...

Maar dat isolered spul waar je het over hebt? bedoel je gewoon die antistatische zak waar ''t mobo inzit daarmee? meer zit er niet in de mobo doos namelijk :P (en voor de mierenneukers: ja er zit een handleiding, usb kabeltjes, ide kabletjes, MSI bouw kalender in)
Bij mij zat er een soort schuimrubber matje onder mijn mobo. Tegen statische elektrische elektriciteit en tevens schokdempend. En om dat geheel een antistatische zak.

Ennuh succes dan maar he!

• Xtuv
Dat schuimrubber matje heb ik dus niet :D
zou ik het wel doen dan? gewoon op die zak leggen?

bdw mischien gaat dit nog van pas komen?
http://www.passmark.com/download/index.htm

• Xtuv
Wat wil je daar nou precies mee zeggen cheshire87? :D
Hetzelfe als Scorpion? of is dit een hele andere methode? ;)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 06 mei 2001 23:00 schreef Xtuv het volgende:
Dat schuimrubber matje heb ik dus niet :D
zou ik het wel doen dan? gewoon op die zak leggen?

bdw mischien gaat dit nog van pas komen?
http://www.passmark.com/download/index.htm

Ik zou hem gewoon op die zak leggen ja.
Als stabiliteitstest gebruik ik allereerst Prime95 (www.mersenne.org/freesoft.htm) en daarna 3DMark en Quake3. Als dat allemaal loopt en een tijdje blijft lopen is het wel okay met de stabiliteit.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 06 mei 2001 23:15 schreef Xtuv het volgende:
is het wel slim om prime95 te draaien ZONDER koelpasta?
bij mijn weten is prime95 een programma wat dan ook echt het onderste uit de kan haalt.
Als je het doet zoals ik het beschreven heb kun je geeneens Prime draaien zonder koelpasta gebruikt te hebben. Voordat je de boel inbouwt en harddisks etc. gaat aansluiten heb ik de koelpastastap genoemd. Toch? :P

edit:

Te laat...

• Xtuv
ah zo bedoel je...
Dan had ik je 1e post(s) niet zo goed gelezen, dat zonder testen buiten de kast dus bedoel je alleen het posten dus :) Ik dacht al, waar laat ik m''n harddisk :D
Ok, dan doen we dat gewoon :D
hopenlijk kan ik nog een beetje slapen vannacht ;)

• Xtuv
By the way, er zit toch zo''n schuimrubber matje in de doos :D
Het is alleen iet erg groot, een stuk kleiner dan heb mobo zelf.. nouja, bezuiniging op de prijs zullen we maar zeggen? ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 06 mei 2001 22:34 schreef scorpionv het volgende:
Moederbord op je isolerende spul (zit in je mobodoos) leggen, CPU + koeler, mem, en videokaart erin, monitor, toetsenbord aansluiten. Als dat werkt => weer afbreken en dan pas gaan unlocken.
Als de boel geunlockt is weer testen op bovenstaande manier, en als het werkt, alles behalve je videokaart laten zitten nog ff Arctic tussen CPU en koeler doen en dan inbouwen. Voila ;)

edit:

PAS OP met die spacer! Als je kortsluiting maakt met die spacer (op je CPU) is het einde verhaal voor je CPU. Een plastic spacer is veiliger, een koperen spacer mag GEEN contact maken met de elektronica op je CPU. Je kunt de spacer vastplakken met dun!! dubbelzijdig plakband zodat hij niet verschuift tijdens het plaatsen van je koeler.
randje plakband aan de binnenkant van de spacer...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10
Wat het océn betreft:
je kunt beter eerst je Duron een weekje op 800 laten draaien en daarna voorzichtig beginnen te oc''en....

Werkte bij mij perfect: duron 700 @ 1000 (7,5*133)

Verwijderd

Ik pleur vanavond ook me hatsink op me mobo en ff kijken of hij werkt...:7
maaruh me mobo ligt al een weekje bevestigd aan een stuk van mijn behuizing (dat stuk behuizing kan je zo uit je kast pakken) onder mijn bed...maaruh ik dacht gisteravond eens even na...zou de werkster toch wle weten dat ze daar niet met de stof doek dwijl etc overheen moet gaan?!?!?!?!?!:?

Anders heb ik straks een brakke kk266..
Dan pleur ik hem echt in de sloot!
whehe maaruh nu even ontopic.

Xtuv, gewoon alles installeren buiten de kast (behalve pci en agp kaarten..kan wel trouwens, maar doe ik nooit..).
Dan zet je het als je wilt in je kast dan even ide, floppy etc aansluiten testen..werkt? mooi dan laat je de wat inbranden, en dan na een dag of 2 dat ding unlocken..enuh suxes ermee. (pas wel op met de heatsink>Recht erop zetten niet schuin!!)

• Xtuv
Naja, crackie, na 2 dagen unlocken is wat lastig, want ik denk dat het toch het makkelijkst is als hij nog uit de kast is, dus eerst test ik wel ff of ie draait.
Dat overklokken zal ik na een weekje ofzo dan maar doen ja.

Maar wat is nou slim, om hem dan een week op 800Mhz @ 1.85v te draaien? of gewoon op standaard (1.6v)?

BDW, de TNT man is net langs geweest :P (werd weer uit me bed gebeld ;)) de koeler + koelpasta is dus binnen, maar onder die FOP32-1 zat zo''n laagje koelkleefkaugom ofzo, dat heb ik er uiteraard afgepeuterd maar hoe krijg ik die restjes het beste weg?

Verwijderd

koelkleefkauwgom?
Dat moet je er niet af snokken!
Je moet dat plasticje losmaken en dan op je core pleuren..
Nou 2 dagen laten draaien en unlocken, jep moet kunnen!

• Xtuv
Op maandag 07 mei 2001 10:35 schreef CRACKIE het volgende:
koelkleefkauwgom?
Dat moet je er niet af snokken!
Je moet dat plasticje losmaken en dan op je core pleuren..
Nou 2 dagen laten draaien en unlocken, jep moet kunnen!
Ja sure |:( ik heb die Arctic silver II niet voor niets gekocht! :D
Gaat een beetje dat thermal pad ding gebruiken zeg :) mooi niet.

''k ben nu trouwens bezich om met een gum de laatste restjes weg te halen... dat lukt wel aardig. Evt. nog even met wat schuurpapier anders ;)

Verwijderd

ow zo..
ja of een gasbrander, hoge druk reiniger zal ook wel helpen.

• Xtuv
Naja zeg.... beetje serieuzere reactie (of gewoon nix) zou ook wel mogen :D

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Op maandag 07 mei 2001 10:31 schreef Xtuv het volgende:

BDW, de TNT man is net langs geweest :P (werd weer uit me bed gebeld ;)) de koeler + koelpasta is dus binnen, maar onder die FOP32-1 zat zo''n laagje koelkleefkaugom ofzo, dat heb ik er uiteraard afgepeuterd maar hoe krijg ik die restjes het beste weg?
En ik maar denken dat er op maandag geen pakketpost werd bezorgd!

Ik wacht trouwens op mijn gasketkit;)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Restjes moet je weghalen met wasbenzine, werkt perfect.

• Xtuv
Wasbenzine kon ik niet echt vinden hier.
Maar ik heb eerst gepeuterd :P
Toen met een gum, en als laatste met fijn schuurpapier even bijgewerkt, nu ziet ie er wel mooi glad uit!

Alleen ik wil toch nog wel even wat dubbelzijdig plakband zodat de copper spacer niet kan verschuiven tijdens het instaleren van de koeler, maar die kantoorvakhandel is pas om 12:00 open :(
ach ja, heb ik nu ff de tijd om wat op te ruimen (lees, met een arm een veeg over de tafel geven :P) zodat ik straks plaats heb..

• Xtuv
Ok, ik heb een test setupje gemaakt dus, voeding aangesloten, CPU fan aangesloten, videokaart erin. Hij gaat aan, de fans draaien, maar hij geeft 3 piepjes en geen beeld, de monitor geeft gewoon no signal input weer.....
Ik denk dat de videokaart niet gedetecteerd word ofzo... ik hoop toch nog beeld te zien voor dat ik alles echt inbouw.
Weet iemand wat die 3 piepjes betekenen?
Gewoon 3 piepjes dus, dan stop ie even, en weer 3 piepjes, en dat gaat zo door.
Het is een MSI moederbord, maar die lampjes word ik ook echt niet wijzer door :( en over die piepjes staat niets beschreven!

Verwijderd

piepjes>meestal geheugen..
Wat is je bios?

• BC3 Victim
k zou als ik jou was maar ffe je videokaart er goed in duwen..had ik ook :) dacht dat ie goed zat..zat ie er maar half in...

geheugen is een endless loop van piepjes...wist ik omdat ik dat net had :) khad mn pc133 op 154 Mhz gezet :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xtuv
Het is een AMI bios d''r staat AS02 op, mischien is dat een versie ofzo?

• Xtuv
Op maandag 07 mei 2001 14:00 schreef Maxxter het volgende:
k zou als ik jou was maar ffe je videokaart er goed in duwen..had ik ook :) dacht dat ie goed zat..zat ie er maar half in...
Kan ik nog eens proberen, maarja het moederbord zit nog niet in de kast dus aandrukken is best lastig, beetje onstabiele setup...
Maar ik wil straks de koeler er weer afhalen, de CPU unlocken en arctic silver 2 erop smeren dus eerst zou ik heb graag even zien booten :D

• BC3 Victim
Op maandag 07 mei 2001 14:02 schreef Xtuv het volgende:

[..]

Kan ik nog eens proberen, maarja het moederbord zit nog niet in de kast dus aandrukken is best lastig, beetje onstabiele setup...
Maar ik wil straks de koeler er weer afhalen, de CPU unlocken en arctic silver 2 erop smeren dus eerst zou ik heb graag even zien booten :D
ik heb alles gewoon in mn kast gezet, laten draaien en toen alles helemaal vast gezet...werk veel beter vind ik

Verwijderd

Nou ben ik goed of ben ik een opschepper :7

Number of Beeps Error Message
--------------- -------------

1 DRAM refresh failure
2 Parity circuit failure
3 Base 64K RAM failure
4 System timer failure
5 Processor failure
6 Keyboard controller gate A20 error
7 Virtual mode exception error
8 Display memory R/W test failure
9 ROM-BIOS checksum failure

10 - CMOS shutdown register read/write error The shutdown for the CMOS has failed
11 - Cache error The L2 cache is faulty
1l, 3s Memory test failure A fault has been detected in memory above 64KB
1l, 8s Display test failure The video adapter is either missing or defective

Beschrijving van je beepjes:
A memory failure has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad .

Prop ze er eens opnieuw in..wat voor module(s) zijn het? hoe groot? double/single sided? kom maar op!

• BC3 Victim
Ik zat fout!! oei ik was ffe vergeten dat ik een asus mamaplank heb ]:O

• Xtuv
Het is een reepje Crucial 256mb DDR PC2100 CAS 2.5 ram :)
gewoon double sided neem ik aan (aan 2 kanten zitten chipjes)
Ik zal het geheugen eens in een ander slot proberen, mischien helpt dat....
nu zit het gewoon in DDR 1.

• Xtuv
Ik ga het maar even in m''n kast bouwen nu, mischien heb ik dan mazzel ofzo, ik zou het anders ook niet weten.
Bedankt voor de hulp in ieder geval :)

• Xtuv
Het ram in DDR bankje 2 werkt ook niet ;(
Het is trouwens wel verdomd lastig om het geheugen er in te duwen... mischien zit het er niet diep genoeg in ofzo, maar die klemmetjes aan de zijkant zitten wel gewoon in de daarvoor bestemde gaten.. alleen wel helemaal onder dus...
maar je wilt niet weten hoe hard ik heb geduwd om ze zo ver te krijgen :P
Ik heb niet echt zin om nog harder te gaan duwen want dan gaat het echt stuk :(
Conclusie?
is mijn DDR ram gaar..?? :(

Verwijderd

uhhh ja volgens het bios wel..
Maaruh heb je er mischien met je handjes aangeprutst?? die modules zijn erg gevoelig.

Maar dat zal je wel weten, even denken..
hmm..fiets naar een maat van je en prop de module er daarbij?
Of denk eens heel goed na, ŽWat heb ik gedaan?` Je mobo was niet nieuw he?

• Xtuv
Ik ben echt wel voorzichtig omgegaan met die module :D
het moederbord is gloednieuw, en een maat met een DDR computer vind je niet zo snel... ;)

• Xtuv
NIX :( hij doet het ook niet als ik alles in de kast heb ingebouwd......
Dit is BALEN :(
Dat geheugen zal dus terug moeten zeker? :(

Verwijderd

dat dacht ik wel ja..kapot is kapot, ja nog garantie op dus! pfew..
Maar toch nu moe tje weer wachten op dat moduletje.. succes!

• Xtuv
Ja, en wachten is K*T :(
Nou ja, ik kan me ouwe PCtje dus wel weer in elkaar gaan zetten :(
Dan kan ik wel iemand regelen die even de module kan testen waarschijnlijk maar ik baal als een stekker ;( ;( ;(

• Xtuv
Weer wat nieuws ontdekt maar dat is een verhaal opzich, vandaar even deze nieuwe topic:

[topic=174916]

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
...

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 09:13 schreef B-Force het volgende:
Wat het océn betreft:
je kunt beter eerst je Duron een weekje op 800 laten draaien en daarna voorzichtig beginnen te oc''en....

Werkte bij mij perfect: duron 700 @ 1000 (7,5*133)
misschien speciale duron handeling, maarehh mijn CuMine 500 ging direct op 700 en na een half jaar ging me 3Com NIC er aan dat was alles

• Xtuv
Op maandag 07 mei 2001 17:47 schreef Artcore_Trooper het volgende:
...
Crosspost? ;)
antwoord staat in de andere topic.

• Xtuv
* Xtuv is happy! :) DDR bankje kunnen wisselen (TNX garbage :P) en nu doet ie het perfect!

Maar nu nog alles tweaker uiteraard :)
Ik heb hem nog eventjes op standaard snelheid lopen, 8x100 dus, en het mem op CAS2 hostclock + 33mhz. 4x interleaving aangezet.... :P en de mem scores in sisoft sandra zien er erg lekker uit :)

Ik zal de hele avond nog uitgebreid testen, en eens een DVDtje gaan omzetten met flaskMPEG, hopen dat dat een beetje snel gaat :D

Verwijderd

O? was het de ram? wie had dat nou kunnen weten:?

ghehe 8-)
Pagina: 1