[BC3] Wat is sneller?

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Wat is in theorie sneller. Ik zeg in theorie omdat ik nu onwaarschijnlijke multipliers ga gebruiken.

100 X 10
133 X 7.518796992

Ik gebruik nu zo''n onlogisch getal om er voor te zorgen dat ik geen replies krijg met de mededeling van: die ene is 2 MHz sneller. Nee, daar gaat het mij niet om.

Wat ik wil weten is, wat is nu sneller, als je de proc even snel laat werken, een FSB van 100 of van 133?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

133x
fsb omhoog heeft meer effect

Verwijderd

klok je namelijk je hele systeem mee over en niet alleen de CPU, let wel dat als ie instabiel wordt niet alleen de Vcore verhoogd dient te worden maar ook de VI/O

Verwijderd

Bij een VIA KT133(A) bordje heeft dit geen enkele invloed op de PCI/AGP, die blijven gelijk, alleen de FSB van de CPU gaat omhoog.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04
hoe hoger de FSB hoe sneller :)

• AttiX
Owkeej, wil iemand dit eens uittesten? Ik ben hier erg beniewd naar. Uhm, dus is er iemand die eerst zijn systeem op 100 x 10 wil zetten en daarna op 133 x 7.5 ? Uhm het liefst met performance test. Dat is een proggie wat je op www.passmark.com kunt downloaden.
Is er iemand zo aardig om dit voor mij te doen? En dan de resultaten willen mailen naar skategoat@gmx.net...

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 22:32 schreef oppertweaker het volgende:
Bij een VIA KT133(A) bordje heeft dit geen enkele invloed op de PCI/AGP, die blijven gelijk, alleen de FSB van de CPU gaat omhoog.
je gehuegen kan nogwel eens meer nodig hebben

Verwijderd

ik wil et best doen... maar ik krijg die klote multiplier van me proc niet omhoog, alleen omlaag...

anders had ik 850 (8.5x100) en 852 (6x142) kunnen testen

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04
Op zondag 06 mei 2001 22:39 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Owkeej, wil iemand dit eens uittesten? Ik ben hier erg beniewd naar. Uhm, dus is er iemand die eerst zijn systeem op 100 x 10 wil zetten en daarna op 133 x 7.5 ? Uhm het liefst met performance test. Dat is een proggie wat je op www.passmark.com kunt downloaden.
Is er iemand zo aardig om dit voor mij te doen? En dan de resultaten willen mailen naar skategoat@gmx.net...
Morgen ga ik mijn duron 800 setupje in elkaar zetten en dan zal ik het eens proberen :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

als je FBS op 133 staat draait je geheugen op diezelfde snelheid mee, hierdoor wordt je geheugen dus sneller en je systeem daarmee ook

mijns inziens is de FBS van 133 dus het beste

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• AttiX
Wat een aardige mensen hier.. :) Die voor mij eventjes een paar testjes willen doen. Uhm, ik kan niet wachten tot ik genoeg centjes heb om een nieuw moederbordje te kopen. :9~
FF op de stufie wachten...

Ik ben zo''n iemand die altijd alles wil weten. Meestal pruts ik zelf even, maar als je mijn Signature leest snap je waarom ik zelf mijn vragen niet kan beantwoorden.

Verwijderd

He AttiX.SkategoaT
In jouw moederbord past een AMD k6-400 (6x66) @ 500 (6x83)!!!

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op zondag 06 mei 2001 23:08 schreef schizofreen het volgende:
als je FBS op 133 staat draait je geheugen op diezelfde snelheid mee, hierdoor wordt je geheugen dus sneller en je systeem daarmee ook
mijns inziens is de FBS van 133 dus het beste
Als je FSB op 100 MHz staat kan je op ieder fatsoendelijk mobo je ram op 133 laten lopen dus dat maakt geen verschil.
Als je de FSB met zeg maar 10 MHz onhoog zet levert dat flink winst op omdat dan ook de AGP en PCI harder gaan lopen.

Verwijderd

Ik heb het hier vele malen getest, dezelfde klok van de CPU zoals bijvoorbeeld 10X100 of 9X111. Voor de CPU prestaties maakt het geen bal uit.

En de harde schijf en sommige uitbreidings kaarten (AGP/PCI) worden van een hogere FSB soms langzamer en altijd instabieler. Hogere I/O spanning helpt dan ook weinig, dat helpt meer voor stabiliteit als je het geheugen gaat overklokken, in frekwentie of CAS instellingen.

En van prestatie verschil tussen FSB 133 en FSB 100 met geheugen op FSB+PCI-klok (ook 133 dus) zal je weinig van terug kunnen vinden.

Het enige voordeel als je een KT133A chipset mobo hebt i.p.v. een KT133 is het overklokken zelf. Een TB1200 is al ongelokt, en op een KT133 bordje zal je niet veel verder dan 12,5X105=1312 Mhz stabiel kunnen draaien. Met een TB1300 gooit de CPU het bord naar 12,5X, stelt zelf 13X intern in. Dan blijft alleen de FSB over..

Op een KT133a systeem wordt dat dus efkens meer, 150 Mhz is regelmatig gesignaleerd, en dat wordt dan 12,5X150=1875 Mhz.. of 13x150=1950
:P
Pagina: 1