Voila, eindelijk foto''s van de (eenvoudige) casemod voor m''n broertje (Reiko).
Toen hij wou "upgraden" naar een HX-45 besloten we meteen maar om hem te casemodden (best wel practisch omdat je je dan niet moet haasten.)
Eerst kwamen de blauwe ledjes die ik in een opwelling had gekocht in de electronica winkel.

IMO wel geslaagd, ze geven een zeer helder licht en passen eigenlijk beter bij een PC dan het saaie oranje/groen.
Omdat een casemod ook functioneel moet zijn besloten we een goeie airflow te creëren. Dus 1 intake fan vooraan (een stille Sunon) en 1 outtake (een LUIDE Sunon).
Hier is die outtake fan:

En hier ben ik bezig met het voorboren van de gaatjes voor het bevestigen van de fans.

En hier het volledige "gat" (die rechthoek zulen de HX-45 eigenaren wel herkennen, das een of ander dwaas uitbreekbaar deeltje dat ik heb verwijderd om resonanties te vermijden):

(Focus is een beetje verkeerd. (stom volautomatisch toestel van m''n moeder)
En hier het gat in het frontje (in eerste fase, moest nog gevijld/geschuurd worden.):

(zelfde probleem, focus ..)
De standaard blauwe dingen moesten een nieuw kleurtje krijgen (ipv baby-blauw), matzwart is het geworden:

Dit is dus na het opschuren, primer en 4 lagen lak.
Alle vijlsel verwijderen en laten opdrogen:

En het eindresultaat:

Specs:
Tbird 1 Ghz.
MSI K7T turbo.
256 MB ram PC133.
Geforce 256 SDR.
Maxi 128 PCI.
Pioneer 16X slot in DVD.
IBM DTLA 30 Gig.
Floppydrive.
17".
MS IntelliMouse Optical.
Labtec LCS-2414.
Case temp 21°C CPU (met kut koeler) 51°C.
Toen hij wou "upgraden" naar een HX-45 besloten we meteen maar om hem te casemodden (best wel practisch omdat je je dan niet moet haasten.)
Eerst kwamen de blauwe ledjes die ik in een opwelling had gekocht in de electronica winkel.

IMO wel geslaagd, ze geven een zeer helder licht en passen eigenlijk beter bij een PC dan het saaie oranje/groen.
Omdat een casemod ook functioneel moet zijn besloten we een goeie airflow te creëren. Dus 1 intake fan vooraan (een stille Sunon) en 1 outtake (een LUIDE Sunon).
Hier is die outtake fan:

En hier ben ik bezig met het voorboren van de gaatjes voor het bevestigen van de fans.

En hier het volledige "gat" (die rechthoek zulen de HX-45 eigenaren wel herkennen, das een of ander dwaas uitbreekbaar deeltje dat ik heb verwijderd om resonanties te vermijden):

(Focus is een beetje verkeerd. (stom volautomatisch toestel van m''n moeder)
En hier het gat in het frontje (in eerste fase, moest nog gevijld/geschuurd worden.):

(zelfde probleem, focus ..)
De standaard blauwe dingen moesten een nieuw kleurtje krijgen (ipv baby-blauw), matzwart is het geworden:

Dit is dus na het opschuren, primer en 4 lagen lak.
Alle vijlsel verwijderen en laten opdrogen:

En het eindresultaat:

Specs:
Tbird 1 Ghz.
MSI K7T turbo.
256 MB ram PC133.
Geforce 256 SDR.
Maxi 128 PCI.
Pioneer 16X slot in DVD.
IBM DTLA 30 Gig.
Floppydrive.
17".
MS IntelliMouse Optical.
Labtec LCS-2414.
Case temp 21°C CPU (met kut koeler) 51°C.