Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BC3] CCFL''s worden veel te warm !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week van die blacklight cold cathode fluo lampjes gekocht van Velleman, maar die spullen worden meer dan 50°C warm !! Hierdoor warmt mijn kast helemaal op :(
Is dit fenomeen normaal :? want gewone neon-lampjes worden toch niet warm.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:20
ja is vrij normaal voor die blacklight lampjes, mar ook 2x blauw ccfl wil ook wel naar de 30,0 c toe gaan hoor...(casetemp)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Is dat zo? Ik dacht dat die dingen gewoon op de omgevingstemp. bleven hangen?

Greetz

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar die van mij blijgt koud? Alleen de zijkanten worden iets warm?

Verwijderd

Topicstarter
is dat dan enkel bij blacklight ccfl''s ? ik zal eens blauwe of groene ccfl''s gaan halen, en zien of dat deze ook zo warm worden.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:04
Op zondag 06 mei 2001 15:51 schreef iFc-Freaky het volgende:
Kan aan mij liggen, maar die van mij blijgt koud? Alleen de zijkanten worden iets warm?
Jep bij mij word ie ook alleen aan de uiteinden iets warm, iets van 30 graden ofzo? gewoon lauw dus.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:20
kijk je kan wel DENKEN dat ze lauw zijn als je ze in je hand houd, maar je vergeet een ding, je handen en je vingers zijn zelf al zon 27 graden, dus een ccfl van 30 is niet waarneembaar warm!, pak maar eens een thermometert in je handen en kijk maar eens hoe warm je anden/vingers zijn!!.. Daar zit de vertekening.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb een blauwe CCFL (Piet Kennis Tilburg)
Maar die wordt niet echt warm. Mijn case temp is hetzelfde gebleven als voorheen zonder die CCFL.

Is het wel een CCFL en geen neon toevallig, het schijnt dat die wel warmer worden als een CCFL

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:04
Op zondag 06 mei 2001 16:40 schreef psygho het volgende:
kijk je kan wel DENKEN dat ze lauw zijn als je ze in je hand houd, maar je vergeet een ding, je handen en je vingers zijn zelf al zon 27 graden, dus een ccfl van 30 is niet waarneembaar warm!, pak maar eens een thermometert in je handen en kijk maar eens hoe warm je anden/vingers zijn!!.. Daar zit de vertekening.
Hmm ja daar zat ik ook al aan te denken toen ik het poste, maar als ik zo''n uiteinde in mijn hand houd, dan is iee gewoon lauw, iets warmer als mijn hand denk ik.. dus 30 graden is denk ik iets te koud :), make that 40 ofzo :P

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:43

schizofreen

ik & jij

in mijn kast scheelt CCFL aan of uit: 0 graden :o

dus echt veel warmte ontwikkeling zal het tch niet voortbrengen (niet in je case iig)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zal het eens testen bij de elektroboer in het dorp, die heeft zo alle kleuren langs elkaar op de toonbank :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1