[BC3] Slechte prestaties... overklokken helpt geen moer?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik speel veel Half-Life: Counter-Strike. Ik heb een PIII-450, 96 MB Sdram, TNT2 M64 32MB. De pentium 3 loopt op 495 Mhz (4.5x110) en de TNT2 M64 staat standaard op 125/145 en die heb ik overgeklokt naar 150.3/163.9. Maar nog steeds kom ik in gevechten (op 16 speler servers) soms onder de 10 fps en met zo''n lage beeldverversing is het bijna onmogelijk zo''n gevecht te winnen.

Is het een beetje normaal, deze prestaties? of zou ie sneller moeten lopen? ik heb de laatst detonater 3 drivers en loop op windows 95 (98, 2000 en xp zijn nog langzamer). Hoe kan ik het beter laten presteren, want het suckt bigtime

nog even toevoegen: moederbord= "AOpen AX63 Pro" en draai hem op 640*480

thanks,

dirk

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
ik zou toch denken dat win98SE sneller zou zijn, maar als je het getest hebt zal het wel kloppen :)

Wat voor mobo heb je? toevallig een VIA chipset? (via4in1 drivers)

heb je een permanente swapfile?, indien nee, zet hem op 160 of 192 en als het kan op een andere hd dan windows (moet wel een master zijn)

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Probeer Via drivers eens

Verwijderd

1) VIA chipset drivers?
2) Als je de nieuwste Detonator drivers hebt geinstalled, heb je ook DirectX/3D goed geinstalleerd?
3) Ik zou toch echt Win98SE (met 98Lite?) proberen want daarmee kun je op dit systeem veel beter werken dan Win95

Verwijderd

wie weet speel jij op 1024x768 ? of hoger ? gooi maar gauw naar 800x600 dan :O

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

denk maar niet dat die TNT2 meer aankan, zet ''m inderdaad eens op 800*600......als je dat niet al had.

Where is it?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Op m''n oude PC (Mendoccino@450, 128MB, TNT1) draaide het al prima met Windows 98SE op 1024*768, dus ik denk dat je configuratie niet helemaal lekker is. Draai je wel in OpenGL? Draait een stuk beter dan DirectX namelijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Een TNT-2 M64 draait alleen maar een beetje lekker op 640-480 doordat de geheugen interface volledig mank geslagen is!. En eigenlijk nog het beste met wat antiekere drivers (noem ik nu 3.68???) welke cpu je ook gebruikt. Een tnt2-64 wordt eigenlijk al gemaxt met een ~350Mhz cpu. Het ligt natuurlijk wel aan het spel, maar bij counterstrike denk ik dat de 350Mhz niet eens zo''n verkeerde gok is.

Remco

• BC3 Victim
ok, dan zal ik de VIA drivers een proberen.... waar ik die ook kan vinden... maar ja, daar heb je zoek machine voor :+ (toepasselijke smiley, xit namelijk in clan Insane Clown Pack :D)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Cool, die dingen waren nog niet geinstalleerd, ik zal weer eens een 3D mark runnen, vorige keer had ik 1709 3D marks in 640*480

• BC3 Victim
Nu heb ik er 1712... Hmmmm, een te verwaarlozen vooruitgang denk ik... misschien dat ze al wel geinstalleerd waren (de VIA drivers) maar dat ze nog een keer geinstalleerd zijn :s

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Op zondag 06 mei 2001 14:01 schreef Darkman het volgende:
wie weet speel jij op 1024x768 ? of hoger ? gooi maar gauw naar 800x600 dan :O
LEZEN!!!!!!!

Verwijderd

Lees is een halflife tweaking Guide?!
Want je systeem moet HL normaal makkelijk aankunnen... ik weet dat CS zwaarder is dan de standaard HL maar kom toch... een vriend van mij heeft hetzelfde systeem het het draait vlot aan 40 FPS minimum...

Tweakeuuuuu :+

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 17:38

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 06 mei 2001 13:53 schreef Tony_Montana het volgende:
Probeer Via drivers eens
Sjezus mensen, KIJK eerst is voor jullie zo''n antwoord geven. Deze man heeft een PIII niet zo''n AMD dinges.
Als je mensen wilt helpen, lees dan eerst goed |:(

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 22:24
Waarom zou hij geen Via chipset op zijn mobo kunnen hebben?:(

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 06 mei 2001 19:16 schreef pinodambini het volgende:

[..]

Sjezus mensen, KIJK eerst is voor jullie zo''n antwoord geven. Deze man heeft een PIII niet zo''n AMD dinges.
Sommige mensen reageren op dingen waar ze niks vanaf weten, maar goed bedenk eerst zelf eens waar je een reactie op geeft voor met een antwoord komt wat nergens opslaat

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

[..]

Wat hebben VIA drivers met AMD te maken????
VIA drivers zijn nl. voor net MOBO... |:(

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022

[..]

Ik voeg me aan bij de rest, als je nix weet houd dan aub je mond erover,:( en lees deze dan ff, want hij stond 3 of 4 dagen geleden op de voopagina !!
VIA chipset voor de P4 !!! dusseeeeehhh, geen BULLSHIT hiero !

Maaruhhh, wat betreft je probleem,

Installeer Win98 lite, en als het nodig is de VIA drivers en DX 8.1 beta, want die is beter. en installeer de 12.1 detonators uit de meuktracker ! ik denk dat wel moet lukken.

Freelance tweaker

• BC3 Victim
12.1 van de meuktracker... cool, maar waar :p?

Verwijderd

NEEEE NEEEEEEEEE !!!

Als je een TNT2-M64 hebt moet je dus NIET de 12.1 drivers installeren. Dat heeft helemaal geen zin. Ik zou de 5.32 drivers gebruiken. Die werkten het best met mijn AOpen TNT2-M64.
Pagina: 1