[BC3] Harddisk & Overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 20:32
Ik hoor verhalen in de trand van: "Als je overklokt dan gaat je harddisk kapot" of "Als je overklokt dan kan je niet meer bij je partities".

Nou heb ik net een nieuwe HD gekocht en die netjes gepartitioneerd en geformatteerd toen mijn systeem overklokt was en toen weer teruggeklokt en de HD blijft prima werken.

Toch wil ik even weten of in deze verhalen een kern van waarheid zit?

Verwijderd

Dikke bullshit.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

slaat nergens, op, misshcien beetje schadelijker maar niet echt.

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Gelul :r

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het zit zo , bij het overclocken op FSB kan veranderd de datarate van je IDE-controllers ook ( normaal 33MHZ ). Indien je nu zeer hevig overclockt dan kan je schijf problemen hebben met volgen ...

Met als gevolg crash of zelfs geknoei met je FAT''s.

Dit is theorie , in praktijk nog nooit tegengekomen ( crashen wel natuurlijk )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 20:32
Wat is zeer hevig in dit geval? En dat moet het toch wel een slechte HD zijn als ie daar niet tegen kan. Zijn bepaalde merken daar gevoeliger voor?

Verwijderd

Ja. Oude Maxtor schijven (Zo rond de 5GB).

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
De nieuwere HD''s kunnen wel tegen een stootje.
Ik zou me pas zorgen gaan maken bij een FSB van 165 ofzo, maar dat haalt toch bijna niemand, en helemaal niet bij AMD systemen.

Verwijderd

Bij nieuwere HDD moet je je geen zorgen maken. Maar zo''n IBM schijf kan er wel beter tegen dan een Maxtor. Maar daar betaal je natuurlijk wel voor.

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Mijn HD is er anders wel kapot van gegaan (tot op zekere hoogte). Met dat tot op zekere hoogte bedoel ik dat er een deel beschadigd is. Ook is de schijf niet meer in die pc te gebruiken (wel in andere). Dus.... niet helemaal onwaar!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Ik heb het gehad... jaja
CuMine BE6-II op een FSB van 140, vondt de promise ATA66 controler niet leuk en heb een soort van ''slow area'' op m''n schijf gekregen, alle tests zijden dat alles ok was, maar ik kreeg TIMEOUTS bij .exe bestanden and scandisk deet er ongeveer een dag over om te scannen (op disk oppervlakte controle).
erug vreemd allemaal
Pagina: 1