De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
nu wil ik deze naar een gigaherz klokken
door de fsb op 111 te zetten (9x111)
maar ik verder dan windows kom ik niet
want dan loop alles vast
wie heeft dit wel zo staan en stabiel
want dat met die potlood streepies
vind ik een beetje link,aangezien je de cpu
er mee naar de kl...n kunt helpen
wie heeft hier evaring mee:(
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
2. Is je geheugen misschien 100mhz en kan dit niet hoger?
3. Als het niet je geheugen is moet je toch unlocken en daarmee mol je je processor echt niet. Gewoon met een potloodje de L1 bruggetjes verbinden van : : : : naar | | | | en klaar is kees, dan ga je gewoon 10x100 draaien.
ik had eerst een P3 650 naar 800 geklockt
en met hetzelde geheugen pc 100
en dat was met een fsb van 123
dus het geheugen kan het wel aan
alleen de mobo + cpu is verandert
en die streepjes maken,is dat nou echt zo makkelijk
wat als je de verkeerde verbind
en waar kan ik zien op een site of zo
hoe dat precies moet
en dat met een potlood,geen andere manier
@ 707 (7X101) Onstabiel. Helemaal nix aan te doen!
Bij vroege hardware versies van a7v en kt7 wil de bus gewoon niet sneller dan 100 Mhz.
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
ff offtopic:
mijn p3 450 krijg ik met 2.2v naar 600
bij 2.4v hangt ie gewoon (niet op 450, maar op 600)
Je kunt hem in de bios toch maar tot 1.85 zetten en dat kunnen ze makkelijkOp zondag 06 mei 2001 12:55 schreef cheshire87 het volgende:
jep, maar niet te hoog
Verwijderd
Mijn loopt op 10 * 106 hoger loopt ie niet lekker
unlock die handel, zoals ik het heb en je hebt nooit meer dat gezeik.
mijne wou ook niet 9x111 draaien, nu draait die lekker 10x100 MUURVAST STABIEL
Verwijderd
kijk eens naar dit verhaal op de anandtechsite http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1440
daar staat een leuk verhaal over de KT133A en het unlocken van de handel, alleen moet je je niets aantrekken van het feit dat ze je afraden een potloodje te gebruiken, want potloden zijn toch echt het beste.
Mzzls,
Liam
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Dus ff kijken wat voor een core je hebt, en pas gaan potloden. Zo bespaar je je een hoop koeler verwissel
Bullshit! Als overklokken lukt met het verhogen van de multiplier, maar niet met het verhogen van de fsb, dan moet je het I/O voltage verhogen.Op zondag 06 mei 2001 12:53 schreef Dr.Q het volgende:
gooi je vcore omhoog!
Verwijderd
Zelfs 1,11X33=35+111 rond de 146 dus.Op zondag 06 mei 2001 19:10 schreef Hiro Shima het volgende:
staat je geheugen toevallig op FSB+PCI want dan is het 100+33 of 111+33 ik denk dat dan inderdaat je geheugen niet meer wil
Enneh, als ik hier de FSB hoger dan 111 stabiel wil draaien, moeten mn PCI kaarten er uit, daar helpt de Vcore weinig, dat is meer voor stabiliteit.
Vcore op standaard betekent hier max 900 Mhz, met 2,38 naar de 1150