Toon posts:

[BC3] Case fan vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand waar ik een vergelijkingstest tussen casefans kan vinden op het internet??

Ik wil graag 3 80mm casefans kopen. Echter ik weet nog niet welke. Ik heb een INwin Fulltower Q700. Kunnen 2 fans achter (outtake) en 1tje voor (intake). Ik heb niet zoveel zin in herrie dus liefst een merk die tegelijkertijd goed en stil is. Sunon is geloof ik goed echter op dit forum is te lezen dat ze nogal wat lawaai maken (echter CFM is wel uitstekend).

Bij Mycom (waar ik mn pc vandaan heb) kan je Coolermaster fans halen en hier in
de buurt (P''end) Spire casefans (allebei rond de 30 CFM en 30 Decibel).

Oja helpen die casefans nou echt?? Ik zelf denk het wel maar op een ander forum lees ik weer dat ze nauwelijks de temperatuur omlaag brengen.

Idle temp: proc 49 graden, case 35 graden (MBM5)
Thunderbird 1200 + Asus A7v133

Graag jullie mening c.q. advies.

Alvast bedankt ! :)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:54

schizofreen

ik & jij

ik wil toch graag eens wat meer weten over die radiale blowers. lijken me ook wel kewl als face fan...

info info.. we want info!!!!! >:)

[edut]of waren het nou axiale? * schizofreen is een beetje confused. IIG die hele andere...[/edit]

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Topicstarter
Prachtig overzicht Michiel.

Ik denk dat ik maar kies voor fans die niet meer dan 30 DB produceren.

Ennuh 3 casefans van alle rond de 30 CFM zorgt dat voor een temperatuurdaling van circa 10 graden??? Hoop het wel :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Well... ik heb dan de q500 die is van binnen hetzelfde als de q700, voorin zit een 80 mm blowhole met een delta 80 mm op 12v + een 120 mm in de 3.5 bracket, verder 2 x 80 mm op 12 v achter in als outtake.

Met een duron 800 die nou ff standaard loopt zit ik nu idle op 22 proc en 16 case, stressed proc 26 en case 20...Ja het heeft dus nut :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
wat betekent CMF?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
cubic feet/minute en 1 CFM dat is m3/sec 0,00047 of m3/h 1.69800

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1