Toon posts:

[BC3] AS vs. witte Al2O3 koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet helpen, maar m''n waterkoelspul werkt veel beter met die witte koelpasta (aluminiumoxide) dan Arctic Silver. Ook tussen core en coldplate.

Arctic is gewoon veel te dik. Die witte pasta die ik gebruik is lekker smeuiig, en word bijna volledig weggeperst tussen coldplate en core. Arctic blijft erop zitten.

Verwijderd

Dit gebruik ik ook, en zo''n spuitje kost 12.50 bij de display en gaf mij een 2 graden beter resultaat als AS (Gebruik een Spire Socket A Cooler de MA324-20B3)...

Ik dacht eerst dat dit aan mij lag maar heb het een x aantal keer geprobeerd en het was telkens zo ... GELUKKIG was die AS niet van mij :)

Verwijderd

Hier werkt as stuk beter. Je moet ook geen dikke klodder erop doen. Dun laagje. En meestal denk je: Oah lekker dun, maar kan nog dunner :P

Verwijderd

Is da hetzelfde als in die bakjes (kreeg ik mee) die je voor een knaak of zo bij display kan kopen ?

Verwijderd

Weet ik niet ... Maar as dik of dun of met PAS of zo uit gespeerd .. geen een van alle gaf beter temp als de Display Koelpasta voor eindtrappen :)

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 23:20 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Is da hetzelfde als in die bakjes (kreeg ik mee) die je voor een knaak of zo bij display kan kopen ?
geel rond bakje??

Verwijderd

Topicstarter
Dat spul van mij zit in een Brauwn injectiespuit, kostte Fl 3,95 meen ik (Of Fl 7,95; ik weet het niet meer), en is heerlijk dun.

En ik weet wel hoe koelpasta aangebracht moet worden hoor.

AS werkt beter dan die witte pasta als beide oppervlakken niet zo heel goed passen. Maar als de coldplate glad en vlak geschuurd/gepolijst is, dan is AS al gauw te dik.

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 14:57 schreef DaBit het volgende:
AS werkt beter dan die witte pasta als beide oppervlakken niet zo heel goed passen. Maar als de coldplate glad en vlak geschuurd/gepolijst is, dan is AS al gauw te dik.
yep, helemaal mee eens!

belachelijk eigenlijk, moet je zelfs voor bepaalde situaties nog andere koelpasta kiezen. Soms gaat dat tweaken wel heeel erg ver :)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:25
Ander nadeel is dat arctic silver ook nat al te goed overweg kan met extreme temperaturen (die optreden bij waterkoeling en peltier gebruik).

Verwijderd

Dow Corning heeft pas heftig spul, had ik op m''n CuMine zitten, is tot nu toe toch het beste wat ik heb meegemaakt

http://www.dowcorning.com/

ik weet het product nummer alleen ff niet, staat geloof ik ergens bij electronics, Thermal nogwat

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij waar ik ergens een tube van die Dow Corning 340 kan scoren? Dat is inderdaad erg goed spul.

Verwijderd

die 320 was het inderdaat, zal ff vragen aan een collega van me, die kwam met dat spul.

Verwijderd

Topicstarter
owkee, ik heb wel interesse. Of ''t nou 320 of 340 was wat ik destijds gebruikte weet ik niet, maar ''t was machtig mooi spul.

Verwijderd

OK dus...
collega had het dus bij z''n vorrige werk vandaan...
dan maar ff checken waar het te halen is.

ook nog ff checken of het 340 of 320 was, weet ik morgen

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, graag. Zo''n tubetje op voorraad kan nooit kwaad.
Pagina: 1