Ik heb vandaag het aquacool setje van de OC-shop geinstalleerd. Na wat problemen om de radiateur door te persen heb ik het hele systeem afgevuld te krijgen.
Bij de eerste keer opstarten liep de temperatuur op naar 60 graden (in de bios bekeken). Toen heb ik het koelblok eraf gehaald, maar zo te zien zat deze recht en niet te veel Artic Silver.
Nogmaals geprobeerd, weer 60 graden
. Toen heb ik de radiator er tussenuit gehaald en een koelelement in de waterbak gegooid (50% demi water-50% koelvloeistof).
Computer echt opgestart en het Via HWM opgestart. CPU is nu idle 30 graden. Koe opgestart en binnen 1 minuut is de proc 60 graden
, na 2 minuten 72 graden
.
Toen heb ik de koe maar dood geschoten.
Ik denk dat de capaciteit van het pompje te klein is. Maar dat is maar een gok, het is immers mijn eerste waterkoel setje.
Iemand wijze raad ?
BTW Abit KT7A + Athlon 1200 (nog ff niet OC)
Bij de eerste keer opstarten liep de temperatuur op naar 60 graden (in de bios bekeken). Toen heb ik het koelblok eraf gehaald, maar zo te zien zat deze recht en niet te veel Artic Silver.
Nogmaals geprobeerd, weer 60 graden
Computer echt opgestart en het Via HWM opgestart. CPU is nu idle 30 graden. Koe opgestart en binnen 1 minuut is de proc 60 graden
Toen heb ik de koe maar dood geschoten.
Ik denk dat de capaciteit van het pompje te klein is. Maar dat is maar een gok, het is immers mijn eerste waterkoel setje.
Iemand wijze raad ?
BTW Abit KT7A + Athlon 1200 (nog ff niet OC)
One of the animals has left its cage today.