Ik heb nooit A-Merk coolers gekocht. Ik verdom het ! . Ga geen klauwen met geld uitgeven voor :
Iets wat toch niet zo goed koelt als je dacht
Iets wat je cpu core molt
Iets wat er enorm leuk uitziet maar meer niet
Iets wat enorm veel herrie maakt
Iets wat ''toch niet'' past op je volgende cpu
Diverse mensen die ik ken en mijzelf gebruiken Coolermaster''s DP5-6H51, een fiks uitgevallen all-alu cooler met een 6 bij 1 4500 rpm fan er op. Deze fans lopen echter bijna altijd op meer dan 5000 RPM bleek na een klein onderzoekje. 4500 is de minimum waarde, en zodra je moederbord merkt dat je cpu te warm wordt gooit hij de power naar je fannetje omhoog.
Ze zijn behoorlijk stil, je hoort wel de lucht zoeven maar de fan zelf (motortje) hoor je bijna niet.
Deze cooler is daarnaast nog zeer goed voor je duron/tbirdje, mits je de standaard aanwezige thermal pad vervangt door bijv. artic silver (he buurman, heb je nog wat liggen?) of door normale koelpasta.
Case temp : 27c
Duron 800 @ 1GHz : 27c Idle, 39C 100% load
(1.85V)
Dit lijken me zeer respectabele getallen,
aangezien dit beestje maar een kleine Fl.35,- kost en bij elke computer winkel wel verkrijgbaar is .
Als andere mensen goede _goedkope_ coolers weten, laat je horen zou ik zeggen:)
Iets wat toch niet zo goed koelt als je dacht
Iets wat je cpu core molt
Iets wat er enorm leuk uitziet maar meer niet
Iets wat enorm veel herrie maakt
Iets wat ''toch niet'' past op je volgende cpu
Diverse mensen die ik ken en mijzelf gebruiken Coolermaster''s DP5-6H51, een fiks uitgevallen all-alu cooler met een 6 bij 1 4500 rpm fan er op. Deze fans lopen echter bijna altijd op meer dan 5000 RPM bleek na een klein onderzoekje. 4500 is de minimum waarde, en zodra je moederbord merkt dat je cpu te warm wordt gooit hij de power naar je fannetje omhoog.
Ze zijn behoorlijk stil, je hoort wel de lucht zoeven maar de fan zelf (motortje) hoor je bijna niet.
Deze cooler is daarnaast nog zeer goed voor je duron/tbirdje, mits je de standaard aanwezige thermal pad vervangt door bijv. artic silver (he buurman, heb je nog wat liggen?) of door normale koelpasta.
Case temp : 27c
Duron 800 @ 1GHz : 27c Idle, 39C 100% load
(1.85V)
Dit lijken me zeer respectabele getallen,
aangezien dit beestje maar een kleine Fl.35,- kost en bij elke computer winkel wel verkrijgbaar is .
Als andere mensen goede _goedkope_ coolers weten, laat je horen zou ik zeggen:)