[BC3] Nog een stapje hoger...

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:59
Als ''trotse'' bezitter van een TD2 (Tweaking Device 2, om de multiplier van de processor op een SlotA-Athlon-proc te verhogen), ben ik aan de slag gegaan. Ik had al wat vooronderzoek gedaan, wat resulteerde in een Athlon600-proc met een core van 650MHz (zou die moeten kunnen).
Wat me gelijk opviel was dat het veranderen van de TD2-multiplier naar 650 of 750 resulteerde in een instelling van 600 resp. 700MHz...
Momenteel loopt ie stabiel op 756MHz 7x108, maar dit beestje moet toch makkelijk hoger kunnen dan de 800? Ik heb ''m nog niet zo ver geclocked met de FSB (op 7x115), omdat dan mijn PCI-kaartjes strax MEGA-stressed raken.
Ik had de MP gezet op 8, maar dit resulteerde in het meerdere malen resetten van het bios (waardoor het hele motherboard (K7Pro) over z''n nek ging... (kreeg ''m haast niet meer overeind :'(). Dit haalde dus helemaal niks uit.
Waar kan dit aan liggen? ''k Heb wel een vermoeden: de voeding van vermoedelijk 250W. Heeft iemand ideeen wat het probleem is?

Greetz,
GiLMORE

Verwijderd

Probeer je L2-cahce divider eens wat lager te zetten (bijv. op 2/5). Waarschijnlijk kan je L2-cache het niet meer trekken. Die draait nu dus op 756/2=378 ipv 600/2=300. Met een divider van 2/5 draait ie zometeen dus op 756/5*2=302.4 Mhz. Daarna kan je dus waarschijnlijk weer een stappie hoger.

• GiLMORE80
De cache divider heb ik m.b.v. Mathlon al op 1/3 gezet.
Wat er gebeurt als ik de MP op 8 zet is dat het bios niet meer wordt aangesproken?!? Het systeem doet gewoon nix meer. De D-LEDs geven dan rode LEDs weer (system power on: this wil start BIOS initialization (niet dus))

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
- krik je vcore eens omhoog
- je cache devider maakt niet uit aangezien het cache niet wordt aangesproken tijdens boot. Pas bij windows boot wordt je l2 cache aangesproken. Je kan testen of je l2 cache de bottleneck is door het uit te zetten. (wordt ook wel external cache genoemd)
- Cache kan zeker wel wat hebben, zie sig, 414 is max bij mij maar ik ken gevallen die 450 cache makkie volhielden (en dát is snel 512k op 450 bij 900 core >:) )
- Een 650 core, mwoah ik ken een geval van een 550 die 950 liep op 2.00 volt dus er zit vast meer in)
- hier spreek ik bovenstaande even tegen, mijn procje loopt max 800@1076@2.05 volt dus het kan ook minder uitpakken (ach 1035 is al snel).
- raak iig niet gefrustreerd, ik heb me spullen nu al ruim 2 maanden en ben onderhand bijna uitgetweakt qua opties.
-succes ermee

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• GiLMORE80
Dus als de core-voltage te laag is doet het systeem bij startup helemaal nix, komt ie dus niet in BIOS. Hummmm, ik denk dat ik dat ''s ga proberen...
Jullie horen het.
Iemand nog andere ideeen? Ik wacht

Verwijderd

Heb ook een TD2 op een 750 dan wel, maar niet alle MP willen hoor, bij werkt het op 8 en 8,5 maar bij 9 post het systeem niet meer.

Heb hier wel eens gelezen dat het komt doordat de TD2 zoveel stroom trekt, maar of dat waar is ???

• Dr.Q
heheh die topic ben ik ooit begonnen, over die td2 die zuipt. Hij zoop idd wat weg op mijn asus, maar of dat voor andere mobo''s geldt?

Anyway voltage moet wel omhoog, als je geen alpha/vos32 of een temperatuur sensor ( ;) )
hebt krik dan je voltage eens naar 1.90+ volt
en kijk hoe hoog ie wil draaien.
Houdt iig je cache in de gaten (dus eerst gewoon op 1/3 en dan later rekenen wat ie zou draaien en dan kijken of ie dat trekt (460 ofzo trekt ie dus niet tenzij je extreme kwaliteit 2.9ns cache hebt)
dusse als er vragen zijn verder, icq mag altijd, ontlast tweakers ook een beetje met al die socketiers hier ;)

/edit/
hey ik ben WEL on-line op icq nu maar me flower blijft rood... hmmm.... idioot
/edit/

• GiLMORE80
''k Heb niet te veel tijd, maar heb het volgende gedaan: vcore omhoog naar een max van 2.05V op TD2, met MP=8 (volgens TD2). Nouja, bij verschillende voltages lijkt het alsof er iets gebeurd, maar als er iets gebeurd doet die floppydrive-controller plotseling iets :? Maja, dan maar de maximale voltage van BIOS, die gaf 1.75V |:(. Hielp nix, want het hele systeem poste niet meer, en ben een half uur bezig geweest om het terug te krijgen. Snap er de ballen niet van. Lijkt wel of ie >800 niet wil posten (thermische beveiliging ofzo:?). Heb ''m nu op 780 lopen, 7x111 (=dus precies ja..780 :?), en hij hoeft voorlopig nog niet harder.
Aangezien ik direct een feessie heb, zal ik de URL van dit topic onthouden, en binnenkort (misschien volgende week) verder gaan (Dr. Q... I''ll contact you).
Greetz,
DaGil

• Dr.Q
het klopt dat die MSI het voltage terugflikkert naar 1.75, ik heb hier meer van vernomen van andere gasten...
check voor biossen!
* Dr.Q zal nog even gaan zoeken voor je...

• Dr.Q
http://www.msi.com.tw/support/bios/mainboard/6xxx/6195/6195.htm

voor de laatste bios, weet niet of dat zal werken. anders op zoek naar een ander plankje?
* Dr.Q heeft misschien nog wel een abit ka7-100 over voor een zacht prijsje

Pagina: 1