Toon posts:

[BC3] Zelf koelpasta maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een beetje lopen rotzooien met tandpasta en het werkt perfect als koelpasta, op 1 ding na: het droogt uit. Ik denk dat de reden is waarom tandpasta zo goed werkt, er veel vocht in zit.

Is het misschien mogelijk om een stofje te maken waarin procentueel gezien veel water zit maar waarin het niet om heel moeilijk verdampt?

kom op scheikundelui laat je hersens eens kraken :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik weet niet of die tandpasta ook je proc beschermd tegen gaatjes hoor ;)

de meeste koelpasta''s zijn aangemaakt met een soort olie en niet met water.
het beste werkt om zilverpoeder te kopen en dat de mengen met naaimachineolie tot je een papje hebt (da''s dus arctic silver DHZ) vraag me niet hoe je aan zilverpoeder komt maar dat wordt waarschijnlijk vijlen (zilver in ruwe vorm is echt niet duur en kan je halen bij de edelsmid als je geluk hebt)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

geleid water dan beter hitte als koper/zilver/goud? volgens mij kan je het beste lekker de gouden oorbellen van je moeder gaan verpulveren en daar pastij van maken, met bijvoorbeeld tandpasta ;) ohnee dat droogt uit *D

naaimachine olie dus

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 09:22
Gouden? Doe maar de zilveren, dat geleidt veel beter :)

Verwijderd

Topicstarter
is ipv die naaimachineolie silicone-spray niet beter????? ook een soort olie btw.

• BC3 Victim
ik weet niet wat voor olie je het best kan gebruiken, siliconen olie is iets te dun denk ik (bind voor geen meter) je moet iets dikkere olie pakken.

ik vraag me af of het geen idee is om een strookje zilverfolie (van echt zilver en geen AL) tussen je coldplate en je proc te klemmen, met een beetje geluk pers je het plat... alhoewel het de gaatjes niet opvuld dan. gewoon poeder met heel klein beetje olie, net genoeg dat het poeder er niet tussenuit valt. een druppeltje is meer dan genoeg denk ik.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:36
Ik denk dat het beter koelt omdat er vocht inzit. Maar dat moet wel verdampen anders heeft het geen koelende werking.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus juist dat het niet verdampt....anders kun je het nog in een goed geval om de dag gaan vervangen, en das niet mijn bedoeling.

• BC3 Victim
oh ja...

d8 net als tandpasta opdroogd hou je een laagje kalk (hoofdbestanddeel van tandpasta) over tussen je proc en je coldplate, lijkt me hetzelfde als er een gipsplaat tussen klemmen, niet echt handig dus...

suc6

Verwijderd

[b]Op zaterdag 05 mei 2001 17:07

ik vraag me af of het geen idee is om een strookje zilverfolie (van echt zilver en geen AL) tussen je coldplate en je proc te klemmen, met een beetje geluk pers je het plat... alhoewel het de gaatjes niet opvuld dan. gewoon poeder met heel klein beetje olie, net genoeg dat het poeder er niet tussenuit valt. een druppeltje is meer dan genoeg denk ik.
ja lekker, das natuurlijk een beetje het doel voorbij gaan... het doel is de ''gaatjes'' op te vullen, met zo''n strookje is het een soort 2de coldplate

Verwijderd

Topicstarter
nopz

die tandpasta werkt een kleine 2 uur goed en daarna zie je de temps omhoog gaan.....

maar als het werkt dan werkt et goed goed.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Volgens mij geleidt platina warmte beter dan zilver (weet het niet zeker..), als dat zo is dan moet je bij de edelsmid ff een heel dun platina folietje laten maken.

Platina is namelijk veel zachter dan zilver, het komt ongeveer overeen met lood. Dus als je een heel dun laagje hebt, en je drukt een beetje stevig, dan vormt het platina zich naar je proc/cooler.

Maar ja, het blijft de vraag wat je ervoor over hebt ;)

Every morning is the dawn of a new error.

• NEOTEK
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Zou gewoon koperpasta niet werken, dat kun je normaal kopen bij een automaterialenzaak :?

Kubuntu

Verwijderd

Topicstarter
en wat mag die zooi kosten? >:)

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op zaterdag 05 mei 2001 17:28 schreef NEOTEK het volgende:
Zou gewoon koperpasta niet werken, dat kun je normaal kopen bij een automaterialenzaak :?
Bedoel je niet kopervet? Dat geleidt warmte voor geen meter....

Every morning is the dawn of a new error.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 05 mei 2001 17:12 schreef mhr-zip het volgende:
Ik denk dat het beter koelt omdat er vocht inzit. Maar dat moet wel verdampen anders heeft het geen koelende werking.
Dat is natuurlijk complete bullshit. Koelpasta heeft geen koelende werking, maar een geleidende werking. Je wilt dus, dat koelpasta zo min mogelijk van samenstelling verandert in de loop der tijd.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

je kan ook de tandpasta mengen met kroonolie wat je wel es gebruikt om de ketting van je brommer/fiets etc te smeren.....of andere dingen

Verwijderd

het wordt wel een lekkere smeer bende heh

Verwijderd

Je kan zo van mij pasta kunnen krijgen, maarnee hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
ach ja dat ben k wel gewend =]
vandaag weer drie gaten in dekast geboord en die tandpasta drtussen gesmeten..... >:) knutselen vind k eg niet erg mensen :)

• BC3 Victim
Neographikal, hoe kom je op dit leipe idee? Je d8 zeker: "koelpasta, tandpasta, hé dat eindigt allebei op: "pasta."" :)

Tandpasta bevat veel soorten stoffen (waaronder zeepachtige stoffen), maar ik geloof weinig stoffen die als warmte-geleiders bekend zijn.

Het meten van processor temperaturen gaat volgens mij ook bij veel mensen helemaal fout. Vaak zit de temp-sensor niet in de processor, maar op de heatsink. Is de warmte overdracht tussen de core van de proc en de heatsink slecht, dan is meet je op de heatsink lagere temperaturen. Terwijl de core alleen maar heter geworden is.

Maar ik kan pas echt zeggen dat het slecht werkt als ik het zelf geprobeerd heb. :Z Daarom poets ik mijn tanden vannavond met coolpasta. >:) Bij succes neem ik een voorbeeld aan jouw expirimenten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T Turbo, waar de tempsensor onder de cpu zit. Ik heb hem er tegen aan gebogen zitten. De tandpasta doet de eerste 2 uur goed zijn werk (20 graden eraf) maar zodra hij uit begint te harden wordt het weer dezelfde temp als in het begin. Maar mbv de tandpasta heb ik mn duron 750 met gemak over de 1000 heen geholpen.

En o ja, wat er in tandpasta geleid is het water...

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:54

schizofreen

ik & jij

heb ik ff geluk dat we thuis wel een ons zilverpoeder hebben liggen. (juwelier in de familie).

Nu alleen nog een goede "pasta" hebben waarin we het geheel moeten aanmaken? Maaruh, pure zilverdeeltje op je core, is dat niet gevaarlijk? Krasjes en geleiding ed? :?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

''t zal weinig uit haan halen, zilverpoeder met olie mengen. Het zilver dat in AS zit, of het aluminiumoxide dat in de witte pasta zit, is in extreem kleine deeltjes verpulverd (paar micron). Dat kun je nooit zelf.

Verwijderd

Topicstarter
ok greaky, houd ik je aan, volgende club, kun je dan die standaardshit meenemen??
thx m8

Sander

Verwijderd

Je kan ook standaard koelpasta als basis nemen en daar dingen aan toevoegen. Waarom moeite doen om pasta te maken met olie als je al pasta hebt? :)

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 16:17 schreef neographikal het volgende:
ok greaky, houd ik je aan, volgende club, kun je dan die standaardshit meenemen??
thx m8

Sander
Kom wel keer langs met scooter :7

Verwijderd

TAndpasta. mmm

Als ik de mijn speeksel aanraak na het tandpoetsen is dat wel warm.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Op zaterdag 05 mei 2001 16:57 schreef Ritch het volgende:
Gouden? Doe maar de zilveren, dat geleidt veel beter :)
goud geleid veel beter

• BC3 Victim
zilver geleid warmte ongeveer 1,5 keer beter dan goud, zoek maar op in je binas-boekje ;)

goud is wel edeler dan zilver en zal dus minder snel corroderen. goud zal dus in theorie langer meegaan dan zilver

maarja
tegen die tijd hek wel weer een andere proc :)

Pagina: 1