[BC3] Koelkast / vriezer koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Lijkt misschien extreem en idioot, maar ik ga het echt doen. Ik vraag mij alleen af of er nog iemand anders is die dit heeft gedaan? Zo een vloeistof kitje kost je gauw tegen de 5 a 6 meijer. Voor 300 heb je een 2e handse vriezer / koelkast. Ik moet alleen een zo klein mogelijk exemplaar zien te bemachtigen. Weet één van jullie overigens onder welke temperatuur ik niet mag komen, wil niet dat mn schijven vastvriezen ofzo. Ik heb die koeling echt nodig. Kijk maar naar mn specs. Binnen 5 min heb ik een hard ei, als ik ''m op een schijf leg. Laat staan de CPU en GPU. Dus heb iemand nog een miniatuur koelkast staan van maximaal een meter hoog?!?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
je gaat problemen met condensatie krijgen.

Verwijderd

zucht... kijk eens op
www.oilcool.com
:)

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 11:31 schreef salvador4 het volgende:
je gaat problemen met condensatie krijgen.
Daarom post ik het hier ook, goed dat je het zegt, nog niet aan gedacht. Er moet toch wel iets op te verzinnen zijn. Ik heb net een koelkast gevonden op iBazar. Dat ding is 80cm hoog, past mijn kast net in. ik zat er aan te denken om een inkeping in de deur te maken waardoor het frontje nog net uitsteekt. Dan kan ik gewoon bij de drives en ik kan de kabels ook via die opening laten lopen. Kan ik niet iets met vochtvreters doen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
let wel op dat je geen vriezer neemt op 12V oid...
dus eentje met een gewone pomp etc..

Die kleine vriezertjes worden gekoelt door...een PELTIER..
dan kun je dus net zo makkelijk gewoon waterkoeling + peltier nemen, koelt beter en is goedkoper :-)

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 11:43 schreef Cutebritney het volgende:
let wel op dat je geen vriezer neemt op 12V oid...
dus eentje met een gewone pomp etc..

Die kleine vriezertjes worden gekoelt door...een PELTIER..
dan kun je dus net zo makkelijk gewoon waterkoeling + peltier nemen, koelt beter en is goedkoper :-)
Een hoe? Ik heb net een koelkassie gevonden voor 75,- (220v tafelmodel Philips). Die ga ik zowieso ophalen. Die site van Zork is ook cool. Alleen lijkt dat op heeeel veeeel werk, laat ik nou een echt luie beheerder zijn :P. Vraag me trouwens af hoeveel dat heb gekost

Verwijderd

Als je gewoon je PC in het koelgedeelte monteert, je laat de koelkast aanstaan, en hij is nog steeds luchtdicht afgesloten, dan hoef je je niet zo''n zorgen te maken over condens. Eventueel wat Bison vochtvreter in je koelkast, dat haalt het vocht uit de lucht zodat het niet meer kan condenseren.

En je harddisken zou ik ook gewoon in de koelkast doen. Dat bevordert de levensduur. CDRom en floppy mag wel aan de buitenkant :)

• BC3 Victim
moet je effe bij de kijkshop kijken daar hebben ze een mooi dingetje voor 300 piekies.

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 12:05 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Een hoe?
mensen die gozer weet niet wat een peltier is...
en zegt ook dat het echt nodig is;)

ten eerste ga ff bij www.waterkoeling.nl kijken, lees ff wat over PELTIERS.

Ik ben heel erg voor je plan met de koelkast, maar weet wel welke stappen je overslaat (peltier+waterkoeling)

• BC3 Victim
Nou mensen, ik ga gewoon voor de koelkast. Ik heb dus echt geen zin om buizen te gaan verbouwen en met water te klooien. Dat wordt gewoon teveel werk om mijn HD''s te koelen. Met die koelkast heb ik alles in-een. CPU die gloeit, GPU die schroeit en de HD''s die staan gewoon te vlammen, echt niet normaal met 10kRPM :(. Nou alleen het vrieskist gedeelte buiten werking stellen, antivochtvreters installeren en gewoon de deur dicht houden. We shall see. Ik post mijn kassie wel...ergens volgense week.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 06 mei 2001 10:56 schreef Jamez_Joint het volgende:
Nou mensen, ik ga gewoon voor de koelkast. Ik heb dus echt geen zin om buizen te gaan verbouwen en met water te klooien. Dat wordt gewoon teveel werk om mijn HD''s te koelen. Met die koelkast heb ik alles in-een. CPU die gloeit, GPU die schroeit en de HD''s die staan gewoon te vlammen, echt niet normaal met 10kRPM :(. Nou alleen het vrieskist gedeelte buiten werking stellen, antivochtvreters installeren en gewoon de deur dicht houden. We shall see. Ik post mijn kassie wel...ergens volgense week.
Als jij je cdrom speler enzo er ook in legt, moet dat ding toch wel open als je een cdtje erin wil pleuren. :?, en allemaal leuk en aardig van die grafische kaart, maar hoe wil je je monitor aansluiten? Of wilde je die ook in de koelkast zetten? :P
ennuh hetzelfde geld voor geluid/netwerk etc.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40
Beetje overenthousiasme, maar als ik het eerlijk moet zeggen gaat dit een stapje tever voor je, vooral als je nog niet weet wat een peltier is. Zomaar je PCtje in een koelkast zetten zal echt niet zomaar sucsesvol verlopen.
Een klein beetje vocht is al fataal, daar gaat je mooie systeem, de koelkast zal altijd aan moeten staan, dat kan opzich wel, maar als een keer de stroom uit valt ofzo, moet je hem eerst weer helemaal droog zien te krijgen enzo...
Ik wens je sucses, en vooral veel, heel, heel heeeel veel geluk. Je zal het nodig hebben.
Tip: Draai eerst eens paar weken een test setup met een 486 ofzo.

• BC3 Victim
die koelkast gaat dat niet trekken denk ik

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb pas een tweede hands kleine koelkast gekocht (80 cm hoog/90 watt) voor 75,-. Ik had hier mijn reservoir en radiateur ingezet, maar het water wou niet echt koud worden, terwijl het ijs aan het koelelement maar bleef aangroeien. Ik dacht dus dat de vorming van dat ijs de koeling van mijn water verminderde, dus heb ik het waterreservoir on het koelelement gezet, zodat het element in het water hangt. Weer mijn computer aangezet en stressed laten draaien en toen werd het water wel steeds kouder. Op een gegeven moment begon mijn beeld een beetje te flikkeren; was mijn water nog maar 9 graden:9~. Ik had dus last van condens. Ik moet nu steeds de koelkast uitzetten als het water te koud wordt. Ik heb inmiddels een gasket kit besteld tegen de condens, zodat de koelkast aan kan blijven. Ik ben benieuwd hoe koud het water kan worden.
Het enige waar ik bang voor ben, is dat het koelelement lek raakt door electrocorrosie:'(. Ik weet niet of dit zo is!

Ik gebruik trouwens een Duron800@1035. Als ik mijn fsb met ook maar 1 verhoog, boot mijn computer niet eens:'( zal wel een brakke core zijn

Verwijderd

Hmm, pc in de koelkast inbouwen kan toch niet zoveel kwaad hoor. En echt moeilijk lijkt het me ook niet. Als je de floppendrive, de cdrom/dvd speler en de voeding er maar buiten houd (dus niet netjes in het deurtje bouwen). Beetje vochtvreter in de koelkast, en de lucht blijft gortdroog.

Het vermogen van koelkasten blijft een probleem. Fabrikanten geven alleen op hoeveel zo''n ding aan stroom vreet, niet wat-ie verpompt. Maargoed, het is het proberen waard.

Jamez_joint, steek ''m op en ga ervoor >:)

• BC3 Victim
Ik kopp dat ding gewoon en kijk eerst hoe het draait. Koop gewoon een plaat en daar bouw ik mijn pc in. Als het geheel neit naar behoren werkt kan ik altijd idd nog de koelast wegdoen en heb ik een leuk avontuur gehad...

thnx 4 support

• BC3 Victim
HAHAHA

lol

|:(

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

iemand moet het toch proberen, :D , als je je case temp, nou op 8 of 12 graden ofzo houdt, kan het zijn, dat je niet zoveel last van condens hebt, en misshcien zorgen dat de lucht droog is mbv vochtvreters, ik zou, in het rubber van d edeur, een paar hoekjes snijden, en de cd-rom bovenop leggen :D Ik wil weten wat je resultaat is :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 23:10
Ik ben dit ook al een tijdje van plan. het enige probleem dat me nog bezighoudt is het lawaai wat zo''n koelkast/vrieskast maakt, want hij moet in mijn slaapkamer komen...

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
weet dat zo''n koelkast met peltier heeeel slecht koelt, er zit een 50W peltier oid in :(
Het is echt geldweggooien als je voor f 250 zo''n ding gaat kopen, terwijl je al voor f 100 een 150W peltier bij conrad kunt krijgen...

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Binnenkort ga ik over op waterkoeling dat wordt gekoeld door een soort van koelkast. De koeling van de koelkast koelt het water wat naar me koelblok gaat. Hij zal het water tot ongeveer 5 graden koelen. Nu heb ik dus al problemen met condens. Dus moet je alles goed inpakken met foam enz.
Nee het is echt niet zomaar je pc in de koelkast doen. Het is trouwens wel zo dat condens puur water is, dus het veroorzaakt in princiepe geen kortsluiting, maar als het verontreinigd is, zal het zeker dingen stuk maken

Click hier niet

Verwijderd

Condens slaat toch neer op het koudste vlak in een ruimte (in dit geval de koelkast) zijn dat niet de wanden???? :?

Ik bedoel alles wat is de koelkast staat beslaat alleen maar als je het eruit haalt want dan is dat het koudste vlak in de ruimte!! :)

Volgens mij moet het best wel kunnen maar ik heb het nooit geprobeerd dus weet ik het niet zeker!! :P
Pagina: 1