De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Daarom post ik het hier ook, goed dat je het zegt, nog niet aan gedacht. Er moet toch wel iets op te verzinnen zijn. Ik heb net een koelkast gevonden op iBazar. Dat ding is 80cm hoog, past mijn kast net in. ik zat er aan te denken om een inkeping in de deur te maken waardoor het frontje nog net uitsteekt. Dan kan ik gewoon bij de drives en ik kan de kabels ook via die opening laten lopen. Kan ik niet iets met vochtvreters doen?Op zaterdag 05 mei 2001 11:31 schreef salvador4 het volgende:
je gaat problemen met condensatie krijgen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dus eentje met een gewone pomp etc..
Die kleine vriezertjes worden gekoelt door...een PELTIER..
dan kun je dus net zo makkelijk gewoon waterkoeling + peltier nemen, koelt beter en is goedkoper :-)
Een hoe? Ik heb net een koelkassie gevonden voor 75,- (220v tafelmodel Philips). Die ga ik zowieso ophalen. Die site van Zork is ook cool. Alleen lijkt dat op heeeel veeeel werk, laat ik nou een echt luie beheerder zijnOp zaterdag 05 mei 2001 11:43 schreef Cutebritney het volgende:
let wel op dat je geen vriezer neemt op 12V oid...
dus eentje met een gewone pomp etc..
Die kleine vriezertjes worden gekoelt door...een PELTIER..
dan kun je dus net zo makkelijk gewoon waterkoeling + peltier nemen, koelt beter en is goedkoper :-)
Verwijderd
En je harddisken zou ik ook gewoon in de koelkast doen. Dat bevordert de levensduur. CDRom en floppy mag wel aan de buitenkant
Verwijderd
mensen die gozer weet niet wat een peltier is...Op zaterdag 05 mei 2001 12:05 schreef Jamez_Joint het volgende:
[..]
Een hoe?
en zegt ook dat het echt nodig is;)
ten eerste ga ff bij www.waterkoeling.nl kijken, lees ff wat over PELTIERS.
Ik ben heel erg voor je plan met de koelkast, maar weet wel welke stappen je overslaat (peltier+waterkoeling)
Als jij je cdrom speler enzo er ook in legt, moet dat ding toch wel open als je een cdtje erin wil pleuren.Op zondag 06 mei 2001 10:56 schreef Jamez_Joint het volgende:
Nou mensen, ik ga gewoon voor de koelkast. Ik heb dus echt geen zin om buizen te gaan verbouwen en met water te klooien. Dat wordt gewoon teveel werk om mijn HD''s te koelen. Met die koelkast heb ik alles in-een. CPU die gloeit, GPU die schroeit en de HD''s die staan gewoon te vlammen, echt niet normaal met 10kRPM. Nou alleen het vrieskist gedeelte buiten werking stellen, antivochtvreters installeren en gewoon de deur dicht houden. We shall see. Ik post mijn kassie wel...ergens volgense week.
ennuh hetzelfde geld voor geluid/netwerk etc.
Een klein beetje vocht is al fataal, daar gaat je mooie systeem, de koelkast zal altijd aan moeten staan, dat kan opzich wel, maar als een keer de stroom uit valt ofzo, moet je hem eerst weer helemaal droog zien te krijgen enzo...
Ik wens je sucses, en vooral veel, heel, heel heeeel veel geluk. Je zal het nodig hebben.
Tip: Draai eerst eens paar weken een test setup met een 486 ofzo.
Het enige waar ik bang voor ben, is dat het koelelement lek raakt door electrocorrosie:'(. Ik weet niet of dit zo is!
Ik gebruik trouwens een Duron800@1035. Als ik mijn fsb met ook maar 1 verhoog, boot mijn computer niet eens:'( zal wel een brakke core zijn
Verwijderd
Het vermogen van koelkasten blijft een probleem. Fabrikanten geven alleen op hoeveel zo''n ding aan stroom vreet, niet wat-ie verpompt. Maargoed, het is het proberen waard.
Jamez_joint, steek ''m op en ga ervoor
thnx 4 support
Het is echt geldweggooien als je voor f 250 zo''n ding gaat kopen, terwijl je al voor f 100 een 150W peltier bij conrad kunt krijgen...
Nee het is echt niet zomaar je pc in de koelkast doen. Het is trouwens wel zo dat condens puur water is, dus het veroorzaakt in princiepe geen kortsluiting, maar als het verontreinigd is, zal het zeker dingen stuk maken
Verwijderd
Ik bedoel alles wat is de koelkast staat beslaat alleen maar als je het eruit haalt want dan is dat het koudste vlak in de ruimte!!
Volgens mij moet het best wel kunnen maar ik heb het nooit geprobeerd dus weet ik het niet zeker!!