Toon posts:

[BC3] Gezamelijk waterkoeling-kits inkopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel flink op zoek naar een mooi waterkoel-kitje. Nu ben ik via via op de site van Be-Cooling terechtgekomen. Daar worden allerlei Aquastealth onderdelen aangeboden, die volgens mij van een zeer hoge kwaliteit zijn. Ga voor de gein maar eens een kijkje nemen op:
http://becooling.safeshopper.com/index.htm?626

Nu heb ik voor mijzelf het volgende setje samengesteld:
- AquaStealth II Kit - Socket Style --
Fittings : Top (Socket Style)
Pump Voltage : 220V (Overseas) $ 129.99
- Video Card Jacket $ 28.00
- Motherboard Chipset Jacket $ 28.50
- Masterkleer 3/8'' Tubing - 6ft length
$ 3.98
- Arctic Silver II Thermal Paste $ 7.99
- 120mm fan grill $ 2.50
- Socket A Copper Shim $ 7.99

Totaal komt dit alles op 208.95 USD.
Het enige wat ik hier in Nederland nog nodig heb is:
- Slangklemmen (kosten te verwaarlozen)
- Anti-algen middel (kosten te verwaarlozen)

Ik heb gemaild met die gasten en zij raden het mij af om T-splitters te gebruiken: gewoon alle drie de koelblokjes in serie aansluiten. Eventuele T-splitters (4 stuks) komt op een gulden of 20 of zo.

Nu komt het probleem: de verzendkosten zijn 35 USD!!! Hebben ze mij zelf gemaild, nadat ik er naar gevraagd had. 35 USD = 86 piek en da''s mij teveel. Bovendien heb ik ook geen credit card om al dit moois te bestellen.

Aangezien de laatste tijd steeds meer GoT-ers interesse tonen voor waterkoeling (koel, stil, mooi, enz.) wil ik voorstellen om met meerderen tegelijk te bestellen. Als we met meerderen bestellen, zullen de verzendkosten per persoon afnemen, ook al neemt het totale gewicht van de bestelling toe.

Laat FF een berichtje achter als je interesse hebt of mail mij op: desmit23@hotmail.com

Grtzzz

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 19:02
als je hier kijkt:

http://www.tweakers.net/nieuws/16612?highlight=koolance

kost $180 (binnenkort leverbaar bij oc-shop)

wacht toch liever effe af wat dit gaat brengen :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pompje uit Amerika heb je niet veel aan..

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 19:02
pompje is gewoon 220V werkt dus gewoon wel

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oeps.. optie niet gezien |:(

Verwijderd

Topicstarter
Met zo''n Koolance kast met dezelfde configuratie zit je al snel op 235 USD. En dat is in de US. Dan moeten er nog verzendkosten bijkomen voor een complete (oerlelijke BTW) kast. Wat denk je dat dat kost?
Bovendien is het leuker om waterkoeling in je bestaande, zelfgekozen systeem in te bouwen, toch?

Grtzzz

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:40

scorpionv

This space for rent

Ik heb wel interesse voor 1x de koperen videokaart-jacket, becooling.safeshopper.com/6/43.htm?709, en 1x de koperen chipset-jacket becooling.safeshopper.com/6/44.htm?890, maar die verzendkosten zijn echt te hoog :( Ik heb ook geen creditcard :(
En om het weer met de PTT verder te versturen kost natuurlijk ook weer rembours.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Ik ga voor de AquaCoil en de AquaCube (220V)
ik heb wel credit card, zit alleen zowat aan m''n max dus kan niet veel mensen mee nemen.

Verwijderd

zit nu alles bij elkaar (nog wat tubing en vid/chip block voor me zelf) op $433 + shipping, en ik denk dat de shipping wel wat meer is nu, want met die coil en cube van mij komt er redelijk wat bij, verder moet je niet vergeten dat er bij de douane nog invoer belasting bij komt...
hoeveel % was dat ook alweer

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:56

RvV

Niets, als je erg veel mazzel heb dat het het gewoon door laten. Anders toch de BTW en 5-8% invoer zo''n beetje?

Y'24

Verwijderd

is dat dan eerst 19% en op de som dan weer 8%?

Verwijderd

Motherboard Chipset Jacket watercooling vind ik een beetje onnodig ;)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Eerst iets van 8%, dan 19%. Maar op waterkoeling onderdelen zit geen invoerrechten.

En reken er maar op dat een flinke doos niet zonder BTW-invoer door de douane komt. Kleine doosjes wel.

Het meeste geluk kan je hebben bij Rotterdam Airport, maar het meeste gaat via Schiphol.

Ik heb zelf ook eens zo''n actie gedaan, 9 setjes en een paar radiators.
Het kost je erg veel energie om alles goed te regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Al met al dus nog een hele opgave om zoiets geregeld te krijgen :'(. Jammer dat die verzendkosten zo enorm hoog zijn, en dat in een tijd van globalisering.
Wat ik nu niet goed begrijp: zit er nu wel of geen invoerrechten op dit soort onderdelen. En hoe zit het met BTW dan?

Grtzzz

Verwijderd

Kan aan mij liggen maar ik vind die zooi daar aardig duur man :( Echt niet normaal wat ze daar voor bepaalde dingen vragen.

En als je per 10 koopt krijg je wel een beetje korting maar das ook nog niet echt royaal imo.

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 18:20 schreef Hiro Shima het volgende:
zit nu alles bij elkaar (nog wat tubing en vid/chip block voor me zelf) op $433 + shipping
Halleluja zeg! $433.
Wat is er mis met een DangerDen blok, een DangerDen radiator, en wat slang+inline pomp verkregen bij de lokale intratuin/aquariumzaak?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:40

scorpionv

This space for rent

Bij Dangerden hebben ze ook heel aardige spulletjes, maar ze zijn volgens mij ongeveer even duur. Wel weet ik zeker dat Dangerden GOED is. En als we toch in het buitenland moeten orderen...

Fun while it lasted: World Community Grid!

Pagina: 1