Toon posts:

[BC3] Athlon 1,2 GHz from-the-box 55/64 graden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweakers,

ik heb zojuist mijn nieuwe athlon 1,2Ghz (9x133) inelkaar gemonteerd echter draait ie idle op 55 graden en stressed op 64... dit met open kast en mbv een huiskamerventilator :? is dit normaal voor deze procesoren ... of ...? heb alles straight from the box gemonteerd, zonder koelpasta of wat ook...

Thanx for ur advise :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja kheb een SuperOrb koeler... valuable info... :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 04 mei 2001 21:34 schreef freewilly het volgende:
tweakers,

ik heb zojuist mijn nieuwe athlon 1,2Ghz (9x133) inelkaar gemonteerd echter draait ie idle op 55 graden en stressed op 64... dit met open kast en mbv een huiskamerventilator :? is dit normaal voor deze procesoren ... of ...? heb alles straight from the box gemonteerd, zonder koelpasta of wat ook...

Thanx for ur advise :)
Je wilt zeggen dat er geen Fan op zit?!? Of dat er geen koelpasta tussen de Fan en Processor inzit (lijkt me de tweede, anders zou je nu een gefrituurd dondervogeltje hebben :) )

Zal er eerst es wat koelpasta tussen smeren (of tandpasta.... :? => eigen risico :'') )

En dan nog es die temp gaan meten....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
K je heb er gelukkig een Fan op zitten.... :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Je moet natuurlijk wel koelpaste gebruiken he |:(
Waarom denk je dat je het er bij je Super Orb erbij kreeg :?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook iets met temperatuurmeting te maken hebben dat die niet helemaal goed is ofzo? weet ook niet...:Z

Maar is 65 graden kritiek, of kan ''t geen kwaad. ga morgen sowieso ergens koelpasta halen...:)

Verwijderd

Topicstarter
HAHAHAHAHAHAHA damn.... hak geneens gezien... solly ga het er gelijk opdoen

/me verontschuldigd zich voor zijn domme bijdrage .... :+

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 21:53 schreef freewilly het volgende:
Kan het ook iets met temperatuurmeting te maken hebben dat die niet helemaal goed is ofzo? weet ook niet...:Z

Maar is 65 graden kritiek, of kan ''t geen kwaad. ga morgen sowieso ergens koelpasta halen...:)
Ik laat me AMD DURON 750@900 ook niet over de 50/55 Graden grens lopen want hoger gaan de levensjaren van je processor hard achteruit...

65 graden is dus zeker niet aan te raden ouwe...

En wat heb je niet gezien?!? :?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat er koelpasta bij z''n Super Orb zat :P

• BC3 Victim
The smiley says it all..... |:(

:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 04 mei 2001 21:56 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Ik laat me AMD DURON 750@900 ook niet over de 50/55 Graden grens lopen want hoger gaan de levensjaren van je processor hard achteruit...
Levensjaren? Over 1 jaar is je CPU al bejaard :D Bovendien is zelfs 65C echt geen punt voor zo''n ding hoor. Ik durf te wedden dat een AMD op 65C prima 5 jaar mee kan gaan, en tegen die tijd is zo''n CPU afval ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

kan ook aan je mobo liggen , dat die niet de goede temperaturen meet

(Was dacht ik bij asus erg het geval)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 22:02 schreef Exirion het volgende:

[..]

Levensjaren? Over 1 jaar is je CPU al bejaard :D Bovendien is zelfs 65C echt geen punt voor zo''n ding hoor. Ik durf te wedden dat een AMD op 65C prima 5 jaar mee kan gaan, en tegen die tijd is zo''n CPU afval ;)
65 graden celcius aan de onderkant van de processor (daar zit de sensor), maar vergeet niet dat de core 15-18 graden warmer is (omdat de warmtegeleiding nooit 100% is, dit zou praktisch nooit kunnen).
De transistoren in de core mogen maximaal 80-85 graden celcius worden, maar dit komt de levensduur van je processor niet ten goede.

Valuable info :)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 22:05 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
kan ook aan je mobo liggen , dat die niet de goede temperaturen meet

(Was dacht ik bij asus erg het geval)
Dan kan ''ie het beste zelf even aan zn heatsink voelen of die te warm is. Als je de heatsink niet meer kan aanraken (omdat ie zo f*kin'' heet is) dan issie te warm (> 50 graden).

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik denk dat je dan toch maar eens dat stekkerje op je mobo moet aansluiten of een andere fan er op moet zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Keej met koelpasta heb ik niks te klagen... 48 graden idle, 55 stressed :)

Say hello to the gigahertz world.. had nog nooit met koelpasta gewerkt :P is ook niet nodig op je Athlon 500... |:(

Magoed... ben dus weer tevreden :) dank voor u hulp... trouwens helpen systeemfans nog qua temperatuur van je proc?... kan er in deze kast 3 kwijt :9

Verwijderd

werkt absolut, gaat je sys temp van dalen en dus ook je proc temp

Verwijderd

Topicstarter
Cool ga ik er morgen een paar kopen :) en als ik dan de fans achterin de kast lucht in de kast laat blazen en 1tje voorin lucht uit de kast laat blazen, heb ik het dan goed inelkaar zitten? of gewoon allemaal de kast in blazen...

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Voor laten inzuigen (kast in) en achter lucht uitblazen (kast uit).
Werkt iets beter dan jouw manier :)

• Sebastiaan|IA2
  • Laatst online: 07-09-2025

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

Typisch GJ he >:)

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Verwijderd

Zie Amd.com!

Onder-zuigen (dus verse lucht je kast in)
Achter-blazen (dus hete lucht uit je kast)

Gevolg goede airflow (was bij mij -10). Denk er wel om dat niet alle fans geschikt zijn om op je mobo te prikken omdat ze teveel stroom vreten. En sleeve fans zijn vaak stiller dan ball beared fans.

//edit: moet sneller typen.

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij draaide wel in 1x stabiel blackhole :P hoor ik jouw nog niet zeggen met je opstartproblemen... :) en dat werkt(e) dan bij Mycom hehehehe :+

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals bedankt :)

• Sebastiaan|IA2
  • Laatst online: 07-09-2025

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

tja, als je een kapotte koeler meekrijgt en nix doorhebt |:( dan is het feest snel over.

Maar ja, back ontopic maar weer... ;)

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 04 mei 2001 22:06 schreef CiPHER het volgende:
65 graden celcius aan de onderkant van de processor (daar zit de sensor), maar vergeet niet dat de core 15-18 graden warmer is (omdat de warmtegeleiding nooit 100% is, dit zou praktisch nooit kunnen).
De transistoren in de core mogen maximaal 80-85 graden celcius worden, maar dit komt de levensduur van je processor niet ten goede.
Ja, dat hele verhaal ken ik wel ;) En je zegt er eigenlijk zelf al mee dat ik gelijk heb :) Als je CPU 65 graden is, dan kun je er van uit gaan dat de core zelfs 25 a 30 graden warmer is. Dus zeg een dikke 90 graden. AMD garandeert een standaard levensduur bij 85 a 90 graden (afhankelijk van het model), dus als je CPU daarboven zit gaat ie misschien marginaal korter mee, maar daar zul je echt niks van merken *D

Zelf hou ik m''n CPU ruim onder de 50C volledig stressed (TB op 1GHz), maar ik zou me pas echt zorgen maken als ie boven de 65C of 70C uitkomt. Dan moet je wel op gaan passen.
Valuable info :)
Als je het niet weet wel ja ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1