Toon posts:

[BC3] Thunderbird 1,2Ghz @1400Mhz SLOOM???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Juist...mijn TB is slomer als mijn EX pentium 3 @868Mhz. Met 3dmark2000 haal ik nu 5000punten. Ipv 5500 met de pentium. En ik haal nu 2200 punten met 3dmark 2001.
Ik heb de VIa 4in1 drivers geinstalled, win98se en win2k geprobeerd, en verschillende detenator drivers geprobeerd.
Wat kan er nog meer fout zitten??

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn TB op 800Mhz zet, dan haalt hij evenveel!?? ook 5000.
Ik weet dat de videokaart de bottleneck is, maar dat hij op 800Mhz 5013 punten haalt en met 1400Mhz 4998Punten. Dat klopt toch niet?? Er zit iets mis.. iemand enig idee??

Verwijderd

Denk dat je normaal wel op 1400 een hogere score zou moeten hebben. Snap het ook niet.

Verwijderd

geen idee wat er fout zit, maar toen ik mijn proc op 900 had draaien met een geforce sdr haalde ik al 5400 punten, dus je doet toch iets fout. veel succes.

Verwijderd

Weet je zeker dat AGP texture accelleration goed is installed?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op vrijdag 04 mei 2001 16:22 schreef n0va^ het volgende:
Als ik mijn TB op 800Mhz zet, dan haalt hij evenveel!?? ook 5000.
Ik weet dat de videokaart de bottleneck is, maar dat hij op 800Mhz 5013 punten haalt en met 1400Mhz 4998Punten. Dat klopt toch niet?? Er zit iets mis.. iemand enig idee??
heb je toen ook echt niet meer veranderd?
andere drivers ofzo geinstalled????
want de bijzaken die je niet verteld kunnen de oorzaken van de verlaging zijn bij een hogere frequentie vd cpu

Verwijderd

ik denk dat je je voltage op moet schroeven,
probeer 1,85 eens...

Verwijderd

Topicstarter
Voltage heb ik ook al geprobeerd..
Wie heeft DE juiste url voor DE juiste 4in1 drivers? Misschien heb ik niet de nieuwste??

Verwijderd

vreemd wat is je score in sisoft sandra cpu benchmark

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
moet het wel omhoog gaan?
als ik 3D mark2000 doe op 1000MHz heb ik ongeveer 450 punten meer dan op 800MHz, mijn mx is dus duidelijk de bottleneck
in 3D mark2001 geeft dezelfde oc (van 800 naar 1000) maar een verbetering van ongeveer 50 punten, misschien dat 3Dmark2001 minder cpu afhankelijk is?
in Sisoft Sandra haal ik in alle tests wel iets meer dan het 1GHz Athlon systeem >:)

btw als je de waarden van Sisoft Sandra met de Duron 600 linear verbindt met het 1GHz systeem klopt het heel goed (benchmark gebruikt geen level 2 cache) dus kan je eenvoudig nagaan of je echt de performance haalt van een 1.4GHz

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Zit je niet té hoog met je tbirdie?
Wie weet kan je chipset het niet meer trekken. Probeer voor de grap eens 1300 ofzo.
En check je geheugen, heb je bij toeval een read-latch van 2.0 ns ingesteld? (bios)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 19:10 schreef Dr.Q het volgende:
Pas ff je resolutie van je geforce aan is heet aan het worden...: (bios geforce?)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
install de }:O eens
kijk hoeveel Mkeys hij haalt!

www.kuiphuis.nl

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 04 mei 2001 19:10 schreef Dr.Q het volgende:
Pas ff je resolutie van je geforce aan is heet aan het worden...: (bios geforce?)
--------------------------------------------------------------------------------
cursusje nederlands nodig?? :D

probeer eens je geforce wat lager te zetten, misschien staat ie zo snel, dat er dingen fout gaan, waardoor de data opnieuw moet worden verstuurd > slomer!

www.viahardware.com < via 4-in-1
www.tweakers.net < NVmax / detonator drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Geforce al op std Mhz gezet...geen verbetering..alleen maar verslechtering. Enik heb de Atjlon ook op 1200Mhz (std dus) gehad. Ook geen resultaat.
Ik haal trouwens wel 5Mkeys met mijn koe!
Ik vind het maar vaag.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heeft denk ik te maken met je FSB, voor het overklokken heb je misschien je fsb teruggeschroefd en dan wordt je videokaart, pci sloten etc trager.

Verwijderd

Topicstarter
Alle Mhzen boven de 800Mhz maakt niets uit, ook niet 9x133Mhz=1200Mhz instelling. Dan draait de pci op 33 en de agp op 66Mhz..dus dan zou er ook nix aan de hand moeten zijn. Maar het gaat gewoon niet hoger...lijkt wel of de cpu niet vol wordt benut ofzo.

Verwijderd

Pentiums kan je alleen via de fsb OCen en athlons niet, waarschinlijk stond je fsb op de P3 ergens bij de 160 en deze bij 133:?

dat zou het kunnen verklaren :)!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hier staan VIA drivers:
http://www.overclockersonline.com/index.php?page=Downloads. Je resultaat is inderdaad erg vaag :? ik heb zelfs een hogere score in 3dmark2K1 2563 en ik ben nog geen eens echt klaar met océn !! B-) .
Ik hoop dat je wat eraan hebt (aan de drivers dan *D )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Heb je wel 3DMark2000 1.1 ? Die heeft meer optimalisaties voor AMD chippies dan de eerste versie... lijkt me sterk dat je Tbird op die snelheid langzamer zou zijn..

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Hmm, doe de test eens met DirectX 8.0a, en gebruik dan de DX T&L pipeline ipv hardware T&L of MadOnion''s routines. Bekijk dan eens wat het verschil is tussen P3 en Athlon. De DX8 T&L cores voor P3 en Athlon zijn redelijk goed geoptimaliseerd.

Doe de test op win98, en kijk vooral naar de resultaten van de 64MB texturing test, en de 8-light torussen in 3DMark 2000. Zet hierbij HW T&L weer aan. Deze 2 testen zijn bijzonder gevoelig voor AGP problemen als de T&L op de GF2 loopt. De benodigde AGP bandbreedte is dan enorm, en deze word via een AGP pull uit je geheugen getrokken. Gaat dit op 1400MHz VEEL trager dan op 1200, dan heb je ergens een probleem met je AGP of je geheugen op die snelheid. De 64Mb texturing test en de 8-light torussen moeten beide soepel lopen. Niet schok-schok-schok dus.

Zit er in deze 2 testen veel verschil, dan kun je eventueel kun je je AGP driving strength nog op 0E of 0F proberen te zetten, maar ik verwacht niet dat dat iets uithaalt.

Laat ff weten wat de resultaten zijn, dan kunnen we het testen wat nader toesplitsen op het probleemgebied.

Ow, btw, Intel''s SSE is veel sneller dan AMD''s 3DNow!, mits goed gebruikt. Vooral in combinatie met Intel''s superieure memory-streaming. Sorry AMD fans''s, maar na twee Vector[4]*Matrix[4][4] transformatiecores geschreven te hebben voor zowel de Athlon als de P3 is dat de enige conclusie die je kunt trekken.
Pagina: 1