[BC3] Welk moederbord??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voordat jullie beginnen te schelden:

- Ja, ik ben een newbie
- En ja, ik heb wel degelijk de FAQ gelezen

Maar:
Ik wil binnenkort mijn 3 jaar oude PII 400 (was toen 1400,- voor proc alleen) gaan vervangen door een overclocked AMD Thunderbird. Ik ken iemand die mij kan garanderen dat ik een AXIA of een AZIA krijg>:), dus dat zit wel goed (en ik weet hoe ik hem moet unlocken).

Mijn enige probleem is dat ik een moederbord zoek dat hogere fsb snelheden dan 133mhz kan leveren, en een instelbare multiplier heeft (het liefts hoger dan 12.5). Op de sites van de moederbord leveranciers staat vrij weinig, de site van Asus bijvoorbeeld laat wel jumper instellingen zien, maar dat is dan ook echt de enige. Ik heb wel op www.gigabyte.com.tw een moederbord gezien dat tot 166 ondersteunt, maar voor zover ik uit de FAQ heb begrepen, kunnen Asus, Abit en MSI moederborden in 1mhz ophogingen van 100 tot 200 mhz instellen.

Welk moederbord moet ik nemen:?, heeft iemand goede ervaringen?

Note: ik ben niet op zoek naar een DDR moederbord, dan kan ik mijn huidige geheugen niet meer gebruiken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik zou zeggen een Aopen 73 Pro A, heb ik zelf kan tot 133Mhz bij een factor van 12.5. Hogere zijn momenteel niet te verkrijgen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mijn broertje(Dr_Frickin_Evil) en ik hebben allebei de Asus A7V133 en een 1 GHz T-Bird, en draaien beiden sowieso stabiel op 1,2 GHz. Dit met een Coolermastertje(mijn broertje) en een Spire(ik).
Hopelijk heb je hier iets aan.

ASUS A7V133:
http://www.asus.com/products/motherboard/socketa/a7v133/index.html

Coolermaster:
http://www.eynstein.nl/a/541.html

Spire:
http://www.eynstein.nl/a/687.html

rAvers

Verwijderd

Ik sluit mijn aan bij roman.
ik zelf heb dat mobo ook en hij zou volgend het boekje! Nog relaxt lopen op een fsb van 166mhz
Overgens de mutiplier en fsb instelingen zijn makkelijk te vinden en te verstelen
Dus het ideale mobo voor beginnende overclokers (ik dus)
mzzls

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 12:57 schreef rAvers het volgende:
Mijn broertje(Dr_Frickin_Evil) en ik hebben allebei de Asus A7V133 en een 1 GHz T-Bird, en draaien beiden sowieso stabiel op 1,2 GHz. Dit met een Coolermastertje(mijn broertje) en een Spire(ik).
Hopelijk heb je hier iets aan.
De site van asus kende ik al, maar toch bedankt :). Tot hoever kan de FSB van die asus ingesteld worden? Ik wil namelijk overstappen op pc150 geheugen, en het is wel handig als de fsb dat ook ondersteunt.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Alle moederborden met een kt133a chipset gaan over de 133, de een haalt 155, de ander 168. Dat verschilt gewoon, maar hoger als 133 komen ze allemaal. Abit, Asus,MSI,Epox, Iwill en Aopen zijn allemaal evengoed.
En ook hebben al deze moederborden MP tot 12,5 er is er geen die minder ver gaat, er is er geen die verder gaat.

Kortom. Het maakt niet zoveel uit welke je neemt.
Je moet gewoon kijken welke aan jouw eisen voldoet, en dan de goedkoopste pakken... zo doe ik het altijd.

Oh ja, hou er rekening mee dat de Abit niet zo veel ruimte heeft voor grote koelers...

Als ik er zelf een moest kiezen zou ik Epox of MSI kiezen. Goede stabiele bordjes.

Geen inspiratie

Pagina: 1