Toon posts:

[BC3] Leuke cooler voor +/- 60 piek??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een leuke cooler voor een TB 800??? moet nie al te veel herrie maken, maar k''wil wel minimaal 950 mhz kunnen halen...

Maar nu heb ik wel gehoord dan een spire de core kan beschadigen... zijn er nog meer coolers waar dit probleem zich voordoet...
En wat zijn de grootste nadelen van bepaalde andere coolers?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Golden orb''s zijn hele goeie koelers

Ik heb zelf 2 super golden orb''s maar die zijn alleen voor socket 370 processors.

Maar de gewone golden orb en de grome orb zijn er ook voor socket a processor en deze werken echt SUPER

KEEP IT COOL WITH A GOLDEN ORB

8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Dan zou ik een Super Orb nemen die zijn voor de Socket A. Werk als een trein. 1.2@1.33 Ghz met 40 graden bij 100% belasting.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
ELke cooler kan in principe de processor beschadigen. Dat ligt meer aan de processor dan de cooler. Orbs zijn wat dat betreft takkedingen in ieder geval.
Eigenschappen van coolers: als je wilt overklokken is het formaat van de heatsink in ieder geval belangrijk. Kleine heatsinks werken nooit. Hoe goed ze ook kunnen geleiden, ze hebben niet voldoende oppervlak om de warmte weer af te voeren.
Ventilator is erg belangrijk. Qua koeling en qua herrie. De delta 60 HP fan is beroemd om zijn koelingseigenschappen, maar maakt een ongeloofelijke herrie. Ik kan hem niet aanraden aan je.
Koperen contactvlak dat mooi glad is heeft absoluut de voorkeur. Alu oppervlak moet ook perfect glad zijn trouwens. Altijd even controleren en anders vlak schuren (moet je de search even gebruiken op "lappen").

Koelers van rond dat bedrag zijn idd de Super-orb, maar dan kan ik je aanraden om 15 piek meer neer te leggen en de Alpha PEP66T te nemen. Koelprestaties zijn gelijk of beter maar hij is veel stiller. Kan je in de toekomst ook nog eens een wat zwaardere fan op zetten zodra je een goede koptelefoon hebt gekocht, dan wordt het nog koeler :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op vrijdag 04 mei 2001 12:49 schreef HELLO_I_AM_YELLOW het volgende:
Golden orb''s zijn hele goeie koelers

Ik heb zelf 2 super golden orb''s maar die zijn alleen voor socket 370 processors.

Maar de gewone golden orb en de grome orb zijn er ook voor socket a processor en deze werken echt SUPER

KEEP IT COOL WITH A GOLDEN ORB

8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)
GOldenorbs kraken je core, als je een socket a CPU hebt, dus dat zou ik NIET DOEN.

Voor 60 gulden...
coolermaster t/m 1,33 gh
winfop 32
superorb

De duurdere spire koelers zijn ook wel goed, en deze zijn niks gevaarlijker voor je core als anderen. Ze kunnen allemaal je core slopen, maar zullen die allemaal niet doen zolang je voorzichtig bent......

Geen inspiratie

Verwijderd

Hij wou geen herrie, dus die superorb rommel valt alvast af.

Verwijderd

Globalwin FOP32-1.

zie : www.oc-shop.nl

plus minus 50 tientjes.

Verwijderd

Nee dus ook geen fop maar eennnnnn ehhhhhhhh
:)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op vrijdag 04 mei 2001 13:39 schreef marnickxs het volgende:
Globalwin FOP32-1.
Hier sluit ik me bij aan.

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 13:34 schreef DaBit het volgende:
Hij wou geen herrie, dus die superorb rommel valt alvast af.
Jou PC is pas rommel

2x 1.3GHz@3GHz en dat word dan maar 40 graden vind ik geen rommel.

Maar meestal is het gewoon zo dat wat mensen zelf niet hebben meestal als rommel wordt gezien.

B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)B-)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
eeeh nou lul jij ook wat aan, want 2,6 ghz @ 3 ghz kan NIET, als is het DUAL, 2 keer 1,5 betekent niet 3. Dus je hebt geen 3 ghz comp, sorry. hij is niet 3 ghz effectief, dus verander je sg maar, want die klopt voor geen meter.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op vrijdag 04 mei 2001 13:49 schreef MGSNK het volgende:
eeeh nou lul jij ook wat aan, want 2,6 ghz @ 3 ghz kan NIET, als is het DUAL, 2 keer 1,5 betekent niet 3. Dus je hebt geen 3 ghz comp, sorry. hij is niet 3 ghz effectief, dus verander je sg maar, want die klopt voor geen meter.
Joh, laat hem lekker blij wezen. Kan jou dat nou wat schelen.
Voor paal staat ie toch wel met z''n dual PIII 1.3Ghz@1.5Ghz, want er bestaan helemaal geen PIII''s van 1.3Ghz :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op vrijdag 04 mei 2001 13:42 schreef HELLO_I_AM_YELLOW het volgende:

[..]
2x 1.3GHz@3GHz en dat word dan maar 40 graden vind ik geen rommel.
[..]
ROFLMAO, een niet bestaande proc overklokken met factor 2.3 :D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MGSNK
HAHAHAHA, zeg eens waar heb jij die 1.3 Pentium 3 gekocht??? Verweggistan? Of ergens anders???

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK
weet je wat HELLO_I_AM_YELLOW???? Ik raad je aan hier niet meer terug te komen, je zult waarschijnlijk elke keer weer voorschut gezet worden :)

Verwijderd

doh =]

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Fop32-1

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 13:41 schreef Sn@ke het volgende:
Nee dus ook geen fop maar eennnnnn ehhhhhhhh
:)
Heb je hem ook weer met z''n Thermoengine die je nergens kunt krijgen ;) (no offence to you)

• BC3 Victim
FOP-38 :)

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 15:39 schreef Euroshima het volgende:
FOP-38 :)
"Moet niet al teveel herrie maken" |:(:?

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 13:49 schreef MGSNK het volgende:
Zeker nooit gehoort van dual bios

Verwijderd

Ik ben het zoals gewoonlijk met worsie eens. Zou ook iets meer bijleggen en dan een Alpha PEP66 kopen met een Delta MP of Ys-Tech fan.

Greetz

• MGSNK
en eeh trouwens waar heb je die 24 speed writer gekocht???? Zeker ook in Verweggistan?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Op vrijdag 04 mei 2001 15:47 schreef HELLO_I_AM_YELLOW het volgende:

[..]

Zeker nooit gehoort van dual bios
waar tha hack slaat dat nou weer op...

2x1.5GHZ is GEEN 3GHZ !!!!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

1 p!!! 1300 bestaat niet
2 p!!! 1300@1500 dus ook niet
3 je mag duals niet optellen als je effectief wil gaan rekenen.

I rest my case

(die 1,3@3 zal wel tiepvautje sein geweesd)

PSN

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 04 mei 2001 13:39 schreef marnickxs het volgende:
Globalwin FOP32-1.

zie : www.oc-shop.nl

plus minus 50 tientjes.
Kewl, 50 tientjes. 500 piek, klinkt goed.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muhahaha snel maar veranderd in dual 1@1.4 :D:D:D:D

PSN

• MGSNK
HAHAHA, wat nu ineens een 1 ghz, jongen volgens mij heb jij een 286 waar jij voor uit durft te komen... Je bent zo twijfelachtig, weet je zeker dat je uberhaupt een computer hebt??? Oh ja, natuurlijk, de buurman heeft er een...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Not to mention zn T3 verbinding :D

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Muhahaha, dat van die 24x-12x-42x had ik nog geeneens gezien, het is vast zo''n wazige japanner die een beetje nederlands heeft geleerd :D

PSN

• MGSNK
kijk dat je zoiets opschrijft, OK, maar dat je nog gaat beweren dat je het hebt????
HAHAHAHAHA

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/ma324-20b3.gif

Die ga ik volgende week eens kopen om te kijken of hij goed is.
Ik kan hem voor f9,78 krijgen nieuw 8-)

Alle proemn in n drek

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 15:41 schreef Squeek het volgende:

[..]

"Moet niet al teveel herrie maken" |:(:?
mijn stereo maakt meer lawaai hoor :9~

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 13:55 schreef worsie het volgende:

[..]

Joh, laat hem lekker blij wezen. Kan jou dat nou wat schelen.
Voor paal staat ie toch wel met z''n dual PIII 1.3Ghz@1.5Ghz, want er bestaan helemaal geen PIII''s van 1.3Ghz :)
Om het maar niet over de T3 verbinding te hebben.. *D

Verwijderd

Haal de Coolermaster EP5-6I51!!!!!!
Scheelt bij mij 8 a 9 graden tov van de FOP32! Dus de moeite waard...EN groot voordeel, veel minder kabaal...EN maar 29piekies!

Dus halen!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

coolermaster t/m 1,33 gh ( de versie met extra grote heatsink) is inderdaad niet slecht.
Ik zou die pakken, of een Fop32, die heeft ook gewoon bewezen heel redelijk te koelen.

Geen inspiratie

Pagina: 1