De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Waar je ''t kunt krijgen weet ik niet. Zeker niet in kleine hoeveelheden. Maar ik weet wel dat het erg, erg prijzig is.
En je kunt beter 10mm dik koper hebben dan 5mm dik CuSil...
Maar het is dus idd CuAg
Maar weet er verder iemand nog wat???
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dus dan heb ik nie dat gedoe wat DaBit altijd heeft (met dat zandstralen e.d.), want daar heb ik simpelweg de apparaatjes nie voor...
Verwijderd
En of CuSil niet oxideert? Geen idee. Waarom probeer je niet om het blokje van zilver te maken dan? Da''s al flink wat goedkoper dan cusil.
Tensile strength:
3700 MPa
Tensile Modulus:
935 GPa
Elongation:
0,4%
Density:
2,21 g/cm3
TC
800 w/m.K
Wat was die ook al weer van koper?
Ik zou alleen aan CuSil beginnen als je een CNC freesbank tot je beschikking hebt voor oneindige tijd... alleen een heel complex ontwerp is het waard om van CuSil gemaakt te worden. en probeer eerst je blok in koper te maken, kun je het altijd nog van CuSil maken daarna.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Deze wist mij o.a. te vertellen dat er koolstof soorten waren (die bij hem in het pakket zaten), die een thermische geleiding hadden, welke ongeveer 2x zo goed waren als puur koper. Dit koolstof wordt o.a. gebruikt voor koelelementen in de Laser-industrie, sattelieten, en op sommige Formule-1 wagens.
Het is in ieder geval Pitch-based koolstofvezel, geen PAN, en de rest moet ik nog even vragen. Indicatieprijzen zijn ongeveer 1100 euro/kg........
Verwijderd
Voorlopig presteert koper goed genoeg...
Verwijderd
http://www.octools.com/articles/submersion2/submersion2.html
In wat voor vorm krijg je het dan aangeleverd? Die blokken moeten wel massief geperst worden denk ik om die thermische geleiding te behouden. Als je gewone matten krijgt en je gaat een beetje huis-tuin-en-keuken knutselen met epoxy dan zal er wel niet veel van die eigenschappen overblijven
Hiervan zal dan een UD weefsel gemaakt moeten worden, daarvan een prepreg, en deze moet liefst in een autoclaaf in vorm worden uitgehard, in een malletje. Voorlopig heb ik daar geen tijd voor, als ik al een bobbin weet los te praten........
Is gewoon zilver dan echt goedkoper dan CuSil??? Want dan is de keuze natuurlijk errug makkelijk...
Om maar weer eens een nieuwe vraag te stellen: Wat kost een blokkie zilver van 5x5x2 ???
(en heb je daarbij dan nog last van enige aantastvormen???)
Dacht het volgens mij niet (edelmetaal), maar sommig zilver zie je gewoon zwart worden na een tijdje...
Verwijderd
En zilver is ook niet bepaald chemisch inert.
Weefsel maken en prepreg maken zijn wel een beetje lastige processen. Klaarblijkelijk voeren jullie dat soort processen uit op je werk, anders kwam die vertegenwoordiger niet bij je langs, maar dit is wel weer een stapje verder dan een blokje koper of voor mijn part zilver uitboren/frezen.Op vrijdag 04 mei 2001 13:07 schreef Herman het volgende:
Geen idee hoe ik het eventueel zou kunnen krijgen. Ik neem aan dat het net als alle koolstof gewoon op bobbins zit. (klossen)
Hiervan zal dan een UD weefsel gemaakt moeten worden, daarvan een prepreg, en deze moet liefst in een autoclaaf in vorm worden uitgehard, in een malletje. Voorlopig heb ik daar geen tijd voor, als ik al een bobbin weet los te praten........
Is overigens een vreemde wereld, vertegenwoordigers die niet direct iets hoeven te verkopen (ze kwamen met twee man, ook een techneut uit Engeland.) Dure hobby, dus.
Wat voor effect heeft water nou dan op de langere termijn op zilver???
Er zijn toch vast wel mensen die daar wat ervaring mee hebben...