De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
2x220 in serie is ''n mooi idee... als ik ooit van me boeing een straajlager wil maken (en doekoe heb) ga ik over op kortsluit (ehh.. waarschijnlijk dus, hoop ''t nie
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Dat ding is nou niet echt een herriemaker hoor. De ventilator op de GF2 komt er bovenuit.
Verwijderd
Dit betekent dat wanneer je de weerstand verhoogd hij dus meer vermogen(Watt) gaat trekken,.... toch?
Die maakt als hij op toeren is best herrie, ik vroeg me af of een (lamp-)dimmer wel werkt bij fans... In serie is idd een goed idee, alleen moet ik dan nog zo''n fan hebben
Metalen fans roelen wel hard, goed tegen kleine kinderen die even met de handjes willen kijken
Verwijderd
Hmm, weet er geen formule voor, maar volgens mij gaat een 12 V fan die op 7 V draait ook meer vermogen trekken...Op vrijdag 04 mei 2001 11:29 schreef DrJ het volgende:
Een dimmer op de 12V van je voeding? Zou je dat wel doen? P= (IxI) x R
Dit betekent dat wanneer je de weerstand verhoogd hij dus meer vermogen(Watt) gaat trekken,.... toch?
wat ik dus bedoel is ''n regelbaar weerstandje op de 12v voor de + van de fan zefmaar, als je snapt wat ik bedoelOp vrijdag 04 mei 2001 13:46 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
[..]
Hmm, weet er geen formule voor, maar volgens mij gaat een 12 V fan die op 7 V draait ook meer vermogen trekken...
lijkt mij wel kewl.... schuifchakelaartjes, schaalverdeling van 0 tot 3000 rpm erop, en blazen maar
of, nog beter, zo''n warmtegevoelige weerstand tusse me scsi-tjes, dat me built in harddisc cooler gaat coelen als ''t nodig is, en natuurlijk een tussen me heatsink voor de cpu fan...
heej dat is eigenlijk best cool... fully automtic cooling system
als ik ooit ''n soldeerbout kan lenen ga ik ermee expirimenteren! iemand tips?
Lenen?Op zaterdag 05 mei 2001 21:37 schreef BadBoyMe het volgende:
als ik ooit ''n soldeerbout kan lenen ga ik ermee expirimenteren! iemand tips?
Waarom koop je er zelf niet 1.
Een 30W kost zowat niks en je kan zo''n ding altijd wel gebruiken
Soms weet ik het ook niet meer.........
Verwijderd