Toon posts:

[BC3] Nog wat pics waterblokkie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff wat plaatjes. Ze spreken voor zich. Het uirfrezen van de rand heb ik gedaan met de Dremel.

Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/h2o_images/blok_randje_uitgefreesd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/h2o_images/blok_los_op_proc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/h2o_images/blok_gemonteerd.jpg

Verwijderd

wat voor een muntje ligt er in de bovenste foto?

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 23:26 schreef DaBit het volgende:
Nog ff wat plaatjes. Ze spreken voor zich. Het uirfrezen van de rand heb ik gedaan met de Dremel.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Keep up the good work dabit :)

Snelle lijn ligt er trouwens naar die acrodinges server >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Ehm.. Zomaar effe een vraagje..

Waarom Tbird 900@0 MHz???

Heb ik iets gemist?

Verwijderd

hij had zn core gesloopt dacht ik te hebben gelezen

Verwijderd

Jammer dat ik geen 4 mooie gaatjes in mijn mobo heb.

Ook al zaten ze verkeerd >:)

Verwijderd

Topicstarter
Oei, er ontstaat hier een klein misverstandje dat mijn proc dood zou zijn.

Nee hoor, die draait nu vrolijk een testrun op 14 graden (pelt op 12V). Even kijken of alles goed werkt, en dat er geen water uitkomt enzo.

Ehm, dat muntje is een drankmuntje van De Hoeve in Groesbeek. Overigens ideale revetten, alleen een beetje duur om voor dat doel te gebruiken >:)

Verwijderd

wat voor peltier heb je voor gebruikt? en ga je iets doen tegen condensatie?

Verwijderd

zou het niet slim zijn om es die slan vast te maken aan de bovenkant ? ziet er niet echt veilig uit...

Verwijderd

Topicstarter
Tany:

172W peltier van Kryotherm, type DRIFT-0.8

matty:

Ja, gebeurt ook nog. Maar die slang komt zomaar niet los; de vorige keer dat ik ''m erop had heb ik ''m los moeten snijden.

iedereen:

nog een piccie waar ik niet zo happy mee ben:
Afbeeldingslocatie: http://www.arcobel.nl/~dabit/h2o_images/coldplate_vs_cpu.jpg

Die -0.3 is dus gemeten in de coldplate. Overigens is dit met de pelt op 12V (en ''t is een 24V pelt)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
ziet er eeug lekker uit:9~

maar krijg je niet heeel veel condens met die temperaturen?

Hoe ga je dat bestrijden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht nog op AVA foam of neopreen. Daarmee doe ik de definitieve isolatie; dat styropor is maar tijdelijk.

Dus:
- Waterblokkie tot aan het mobo isoleren en luchtdicht afsluiten (wat zuurvrije vaseline doet wonderen, en is zo weer te verwijderen).
- foam aan de binnenkant van ''t socket
- foam aan de onderkant van het mobo (zit er al)
- plasticspray over de onderkant van het mobo heen
- Vet op de spacer zodat ook daar geen vocht meer langs kan.

Styropor werkt overigens niet slecht, en het kost bijna niks (plaat van 120x80cm voor Fl 8,95). ''t heeft alleen geen veerkracht, en je MOET het met een heet mes snijden.

Verwijderd

dabit... als je nou es die sensor van je coldplate op je moederbord aansluit (das die JTPRW) dan hoef je niet met dat ding te slepen zie: www.xcl-clan.com/articles.php3?id=24 ja... het ding ken onder nul...

Verwijderd

Topicstarter
Die sensor van de coldplate gaat straks braaf naar een stukkie beveiligingselektronica.

En als die sensor dan zegt: hee, coldplate temp is > 40 graden, dan zegt de beveiligingselektronica: hmm. laat ik de pc maar eens uitzetten. Lukt dat niet, en komt de coldplate temp boven de 50 graden, dan zegt de beveiligingselektronica: ''plof: jij mist een opeens een zekering in je circuit''. Oftewel, de pc staat dan heel definitief uit totdat ik de zekering vervangen heb.

Sicce pompjes zijn heel betrouwbaar enzo, mijn eigen waterblok + peltier + voeding uiteraard ook, maar het zou theoretisch wel eens ooit fout kunnen gaan. En softwareoplossingen vertrouw ik niet.

Maar ik ga toch es kijken of ik inderdaad niet een extra tempsensor aanluiting op het mobo heb. Makkelijk voor de watertemp.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Over dat laatste piccie van je. Hierop staat dat de temp. van je coldplate nog al verschilt van je cpu temp. Volgens mij is het zo dat op een a7v133 de temp. Wordt gemeten onder de cpu. En die ruimte heb jij geisoleerd. Ik denk dat je cpu dus wel kouder is alleen je sensor niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
''k heb juist nog geen foam aan de binnenkant van m''n socket zitten voor deze eerste testrun...

Nee, ergens maakt de core nog niet goed contact met de coldplate; dat kan haast niet anders.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is door de twee schroeven die je coldplate op je peltier persen met jouw gigantische "clampin pressure". Die onderste plaat niet net iest krom gaan staan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Nee. De waterdruppel/glasplaat test laat zien dat het allemaal nog mooi vlak is.

Ik heb het vermoeden dat er nog een flintertje van m''n spacer af mag. Zo''n stukkie plastic opschuren tot de goede dikte valt toch al niet mee.

Verwijderd

Maar ehhh..

Geen slang klem op je bovenste slang... DOM DOM DOM. Altijd een slang klem gebruiken. Geeft altijd wat meer zekerheid dan zonder klem.

De kans is natuurlijk heel klein dat juist daar de slang er afvliegt maar toch. Best lullig als je bezig bent en je slang ''knalt'' er af. >:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard komt er wel een slangklem op. Maar die had ik gisteravond niet meer op voorraad.

Enne, zoals die slang er nu opzit, moet ik ''m eraf snijden. Eraf trekken lukt echt niet.
Pagina: 1