[BC3] meer koeling op oude agp video = wel 89 mhz?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zoals jullie nou onderhand wel weten :+ heb ik een Diamond Monster Fusion 16mb agp en die dingen worden heet, heel heet, oud nieuws ;)

De heatsink + fan is echt zielig die er nu opzit. De totale hoogte van het geheel is, jawel, 0.8 cm :( jawel, 8mm daŽs toch zielig?

Dus nu heb ik nog een leuk heatsinkje van een 486 liggen + een 40mm fannetje, wat als ik die nou gebruik ipv dat standaard fabrieks ding? zou ik dan misschien wel 89 mhz agp bus kunnen halen :9~ ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nope, dat heeft niks te maken met de koeling, de koeling heeft alleen invloed op de clokcsnelheid/stabiliteit van de chip op de vidcard en niet op welke agp bus hij wil lopen, heeft meer te maken met bios settings.

Verwijderd

Trouwens de Monster Fusion 3dfx voodoo banshee was de enige retail kaart met een heatsink/fan, ik had een WICKED 3D VENGEANCE, die heb ik zelfs nog, wicked 3d schopte ( verleden tijd ja ) kont :) Heb er ooit extreme koeling opgezet waardoor de banshee op 120/133 liep ! Trouwens met die kaart in een athlon systeem haalde in quake 3 fastest maarliefst 130 fps !!! :) jaja :) Als je boven de 640 komt dan word het zweten ghehehehehe :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als je hem beter koelt kan ''ie idd meer hebben...

Of je de 89MhZ haalt¿
Just do it©®(tm)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• BC3 Victim
Sorry, ik bedoelde eigenlijk dit:

Met die standaard koeling blijft ie na een minuut kweeken hangen. Ik denk dat het door de warmte komt. Wat nu als ik dus die grotere heatsink + 40 mm fan op doe met arctic silver II?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
zeker proberen waard aangezien het best kan dat de kaart blokeerd door een tempsensor of gewoon door fouten...

• BC3 Victim
hmz, heb ook nog een fan van een p3 boxed cooling liggen... zal ik die of die 40mm fan gebruiken? als ik die boxed fan gebruik, moet ik heel veel gaan kloten, maar hij koelt wel beter (meer cfm, dat voel je gewoon)

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 23:38 schreef catfish het volgende:
zeker proberen waard aangezien het best kan dat de kaart blokeerd door een tempsensor of gewoon door fouten...
hmz ga het zodra ik acrtic silver II heb zeker proberen. erger worden kan het toch niet, de cooling is zowiezo beter dan dat standaard ding

• BC3 Victim
iemand?

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Gewoon doooeeehoooeeen! ;)

Ik heb ook een 80mm fan ipv die lullige 40mm fan op mijn GeForce DDR gezet. Scheelde 10C. Samen met de 60mm fan van mijn CoolerMaster zelfs 12C!

Zolang je nix met secondelijm vastplakt kun je het altijd ongedaan maken. Ik heb met tieraps gewerkt. De 60mm fan hing met secondelijm op kurk vastgeplakt aan de onderkant van de kaart. Was wel redelijk makkelijk (en belangrijker: zonder enge gevolgen ;)) te verwijderen.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Eerst die ouwe doen, en kijken offire dan verder wil, als je niet tevreden bent » ander koeler erop..

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• BC3 Victim
denk dat ik die heatsink + die p3 boxed fan ga doen, aangezien deze een p3 450 gekoelt moest houden :P wordt wel ff kloten, want dan zijn geen normale fans, maar die dingen hangen op zŽn kop :? |:(

Pagina: 1