[BC3] AMD 350@402,5

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een AMD 350@402,5 (115 * 3,5)

Maar nu hangt die soms nog vast, zou ik
dit kunnen verhelpen door het voltage i.p.v.
2.2 v op 2.3 of 2.4 te zetten??

Of weet iemand een betere instelling zodat ie nog stabiel loopt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Probeer de voltage idd iets op te krikken of check anders ff de cooling word hij niet te warm!

• BC3 Victim
Hij wordt eigelijk helemaal niet warm
maar als ik hem op 4,5 * 100 zet krijg ik
gewoon geen beeld meer
maar ik zal het voltage is wat omhoog gooien

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

De grootste vijand van de overklokker is warmte. Elke processor geeft een bepaalde hoeveelheid warmte af: hoe hoger de kloksnelheid, hoe meer warmte. Natuurlijk doen processorfabrikanten er alles aan om dat binnen de perken te houden door nieuwere productiemethoden te gebruiken (koperen transistors in plaats van aluminium, kleinere transistoren, verfijning van productietechnieken etc.) maar dat helpt maar ten dele.
Hoe warmer een processor wordt, hoe meer storing er optreedt in de signalen die voor de overdracht van de bits en bytes zorgen. En hoe meer storing, hoe groter de kans op vastlopers. Om de processor op een aanvaardbare temperatuur te houden wordt er een heatsink + ventilator gemonteerd. Een goed gebruik hiervan is absoluut van levensbelang!
Zeker de AMD processors ontwikkelen zoveel warmte dat de levensduur zonder koeling ongeveer 10 seconden is. Besteedt hier dus veel aandacht aan: slecht geïnstalleerde koelers zijn doodsoorzaak nummer 1 onder processors.

De koelertjes die standaard bij een processor geleverd worden zijn meestal maar net voldoende om de boel op temperatuur te houden. Aanschaf van een exemplaar met een hogere "rating" is een must. Vrijwel alle merken hebben koelers die processors tot 1.2 GHz aankunnen en die zijn een keiharde noodzaak. Ook al wil je niet zo ver gaan is het toch verstandig om een zo goed mogelijke koeler te gebruiken. Kijk desnoods op de sites van AMD en Intel om te bekijken welke koelers door hen aangeraden worden. Doorgaans zijn deze "certified"-koelers van heel goede kwaliteit en bieden ze genoeg capaciteit om de extra warmte die bij overklokken vrijkomt af te voeren.

• BC3 Victim
He, check mijn topic... K6-2-350 op 450. 4.5*100 op 2.6 volt. :P Wel waterkoeling maar op 47 graden stabiel (veel te heet, maar koeling is emmer water moet iets beters nog regelen) Werkt als een trein, ga morgen naar de 500. 8-)
Succes!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Je moet een K6-2 niet op fsb overklokken, dat kan die van mij ook erg slecht. Je kan beter de multiplier een beetje hoger zetten.
Pagina: 1