12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Zal ik the cube nu onderin mijn kast HQ08 zetten met een 12cm fan zodattie kouwe lucht naar binnen hapt en meteen enigzins luchtcirculatie verzorgt die daarentegen warm is,
of zal ik hem bovenop mijn voeding plaatsen, zodat ie nog steeds luchtcirculatie verzorgt in mijn kast maar die daarentegen weer warm is als ie door de radiateur heengaat?
(life is full of choices)
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Jij geeft ook geen uitsluitselOp donderdag 03 mei 2001 20:26 schreef P5ycho het volgende:
bovenin lijkt me, of onderin en een gat in je zijwand, en een 12cm 90graden bocht uit de radiator naar buiten.
Verwijderd
Greetz
Naar buiten blazen dus begrijp ik uit je woorden, zal inderdaad een mooi vierkant "gaatje" worden ja, boeit niet zo heel erg want daar verzin ik wel weer een mooi roostertje voor ofzoOp donderdag 03 mei 2001 20:33 schreef Celeron_clocker het volgende:
Boven de voeding plaatsen en dan een gat achterin boven je voeding maken en dan daar een 12cm fan inzetten die door de radiator heen kan blazen...
Greetz
Maar dan zuigt ie toch geen koude lucht naar binnen?Alleen maar warme lucht door de radiateur naar buiten bedoel ik.
verkeer dom
Verwijderd
Greetz
One of the animals has left its cage today.
(Anders kan je natuurlijk de vidcard ook nog van een waterblokkie voorzien.)
Een cliche is ooit origineel begonnen
Hier sluit ik me bij aan, waarom zou je de warmte die uit je radiateur komt nog een keer over je mobo willen blazen ?Op donderdag 03 mei 2001 22:09 schreef koekum het volgende:
Zo veel warmte zal er binnenin niet meer zijn als je de hitte van je proc al met die waterkoeling uit je systeem schopt.
(Anders kan je natuurlijk de vidcard ook nog van een waterblokkie voorzien.)
Ik ben nu aan het bouwen, mijn plan is om de case-fan onderin gewoon te laten zitten en de radiateur buiten de kast te hangen zodat ie zowel door de fan van de voeding als door de casefan boven wordt gekoeld. De afgevoerde warmte is dan dus ook gelijk buiten de kast.
Das waar, zit wel wat in iddOp vrijdag 04 mei 2001 10:35 schreef mrknowitall het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan, waarom zou je de warmte die uit je radiateur komt nog een keer over je mobo willen blazen ?
Dat vindt ik weer een nadeel, mijn opzet is het allemaal in de kast te bouwen, het enige waar je dus aan kan zien straks als ik klaar ben dat er H20 koeling inzit is het grote vierkante gat aan de achterkant, ik ga denk ik idd maar voor bovenin bouwen en dan naar buiten blazen, zal straks idd wel meevallen met de warmte in mijn kast.Ik ben nu aan het bouwen, mijn plan is om de case-fan onderin gewoon te laten zitten en de radiateur buiten de kast te hangen zodat ie zowel door de fan van de voeding als door de casefan boven wordt gekoeld. De afgevoerde warmte is dan dus ook gelijk buiten de kast.
FF voor de specs, ik heb een KT7a Raid met een 1 Ghz met een **** core die niet overgeclocked zal gaan worden, ik wil eigenlijk alleen maar een stillere compie onder me bureau hebben staan straks ipv de stofzuiger die het nu letterlijk en figuurlijk is.
[edit]info verhaaltje [/edit
Verwijderd
Neem bv. je HDD en CD-rom en videokaart. Ook je chipset (id juiste gevallen) kan er wat van.
Zelf heb ik mijn radiator bij inkomst van m''n lucht in m''n kast. Staat dan wel een 120mm 220V fan op maar toch. (Lekker windje hoor
Ik zou hem persoonlijk, als je een goede airflow hebt aan het begin van je kast plaatsen.
Wat voor blokje bedoel je??Op vrijdag 04 mei 2001 10:53 schreef mrknowitall het volgende:
Je hebt een HQ8, bovenin kan je een fan + blokje neerzetten waar nu je 2e HD-frame zit. Die kan dan gelijk naar buiten blazen.
Legoblokje, koelblokje, radiateurblokje??
Een nader voordeel is, dat je veel mnider moeite hoeft te doen om de boel te primen, eg volledig met water te vullen. Dit kan bij radiators best wat moeite kosten.
Heeft het nut om dan maar gelijk aan de inlaat van mijn radiateur een T-stuk te doen (met kraan ofzo). Zodat de radiateur vooraf af te te vullen is ?Op vrijdag 04 mei 2001 11:10 schreef Herman het volgende:
Een nader voordeel is, dat je veel mnider moeite hoeft te doen om de boel te primen, eg volledig met water te vullen. Dit kan bij radiators best wat moeite kosten.
Ik ga dat dus niet doen, maar ik heb dan ook een 800l/h sicce nova pompje en een reservoir van ik schat zo ongeveer 2 liter.Ik denk niet dat het nodig is om hem handmatig te vullen, dat zou inhouden dat je iedere keer als je je pc aanzet eerst dat pijpje wat aan dat T stuk zit bij zou moeten vullen.Op vrijdag 04 mei 2001 11:27 schreef mrknowitall het volgende:
[..]
Heeft het nut om dan maar gelijk aan de inlaat van mijn radiateur een T-stuk te doen (met kraan ofzo). Zodat de radiateur vooraf af te te vullen is ?