[BC3] Wat is aangebrand: CPU of Mobo?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb wat experimenten met T-Bird 1Ghz, A7V en Matrox G400. Niet zo''n spektakel, tot ongeveer 1100Mhz...

Helaas is het systeem nogal instabiel geworden: na 40-60mins spontane hang. Temperatuur is okay, memory vervangen, G400 vervangen, PSU vervangen, BIOS geflashed met 1007 en default settings.
Systeem draait nu gewoon weer op 1Ghz.

Enig idee wat er het eerst beschadigd zou kunnen zijn? Volgens mij is een CPU dood of levend, toch niet pas naar een uur hangen?
Mainboard is natuurlijk ander vehaal.

Zal toch iets moeten gaan vervangen...

En niet meer overklokken, te veel frustratie :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hoe heb je hem overkolkt???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

zou kunnen dat je core is beschadigd. dit kan ook voor instabiliteit zorgen, draai je toevallig ook een koe?

Verwijderd

Als je je FSB op 110MHz zet om ''m op 1100 te krijgen, dan kan-ie wel eens instabiel worden. In dat geval: multiplier overklokken.

Verwijderd

hoe heb jij je proc zo hoog gekregen dan?

• BC3 Victim
Nou 110 x 1.33 =146.3 Mhz op je geheugen. dat vinden sommge niet echt lekker. Je kan beter de fsb op 133 zetten en je multiplier op 7.5 en dan met stappen van 0.5 omhoog gaan totdat die het niet meer red.

Wat is trouens jouw Core spanning?

• BC3 Victim
Misschien dat ik het zelf verziekt heb.. Overklokken is gedaan door in het BIOS 1.1 te kiezen en geheugen op iets van 146 te laten draaien. Da''s alles. VCore staat op auto.

Vraag blijft... Kan je hierdoor je CPU/Mobo zo beschadigen dat hij instabiel wordt? Alles staat nu weer op BIOS defaults...

• BC3 Victim
Nou ja, als je de fsb overklokt kan de proc beschadigen, het geheugen, de videokaart of ook het moederbord.

Maar de proc zou er tegen kunnen zoals die van mij. Maar het geheugen niet echt.

Maar draait die nu weer goed?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Volgens mij kun je helemaal niks beschadigen. behalve als het echt TE warm word. Het kan hooguit instabiel worden. Ik zeg niet dat dat soort momenten goed zijn voor je PC. Maar het lijkt me sterk dat er iets stuk gaat alleen door de MP op 110 te zetten.

Maar sinds je hem helemaal terug hebt gezet naar default, doet ie niks meer of wat ?

Offtopic: JIPPIE MIJN 1000e POST :7 ik voel me net jarig :9

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Het systeem blijft instabiel.

Na ongeveer een uurtje hangt hij. Alleen indien er een redelijk intensieve App. draait zoals FlightSim2000 of 3DMark2001.

Het moet haast wel hardware zijn, disken zijn geformateerd en Win opnieuw geinstalleerd. Memory was het niet, heb ik vervangen, videokaart ook. Alleen CPU en ASUS A7V zijn nog niet vervangen (zijn ook het duurst :)

Zitten inmiddels 4 fans in en temperatuur is redelijk bij heavy-load (MB=38c en CPU 52c)

Pagina: 1