[BC3] Hoeveel devices op 1 molex vanuit voeding

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
maakt het iets uit hoeveel devices ik aansluit op 1 molex vanuit m''n voeding?

(ik zit er aan te denken om een soort ''lus'' te maken waar al m''n hdd''s, cd(r)''s etc aan zitten, en maar 1 aansluiting naar de voeding (en heeel wat minder kabels door m''n kast)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Waarschijnlijk kan het wel, maar het is niet verstandig. Om storing tussen apparaten te voorkomen is het belangrijk de aarde in een stervorm aan te sluiten. In jouw situatie is het meer een snelweg met afritten :)
Bovendien zal er vrij veel stroom lopen door de draden. ik weet niet exoct hoeveel die kunnen hebben, maar het houdt wel een keer op!

Verwijderd

/me heb ook 3 koelers + neon aan 1 molex hangen... wel leip, werkt prima...

Wat wel weird is trouwens... ik heb nu 2 x HD, 1 x dvd 1 x burner 1 x neon 2 x 80 mm fans 1 x 120 mm fan + 8 ledjes + superorb draaien op mijn aopen 250 W voeding, en werkt prima... blijft gewoon rete stabiel... zo veel shit op zo`n lage wattage voeding vind ik toch wel kewl 8-)

edit:
Een 120 mm fan ipv een 12 mm fan |:( :+

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Ik heb 7 fans op 12v op 1 molex draaien :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op donderdag 03 mei 2001 14:22 schreef drLiter het volgende:
/me heb ook 3 koelers + neon aan 1 molex hangen... wel leip, werkt prima...

1 x 12 mm
Wat moet je nou met een 12mm Fan :+

Geen inspiratie

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

drLiter, die lage wattage voedingen kunnen heel wat meer hebben dan je denkt...

Ik heb zelf een 235W voeding. Daar zit op:

2x HD
1x DVD
1x CD-RW
3x 80mm casefans
1x neon (een echte "Stuut en Bruin! ;))

Voor de rest slurpen er ook nog een GeForce2, een Diamond MonsterSound MX300, een RealTek netwerkkaartje en een Creative DXR3 decoderkaart stroom weg...

En nog steeds werkt alles harsetikke stabiel! Nou nog een Peltier erop aansluiten, wat extra fans, nog wat extra HD''s, etc etc... >:) (nou ja, da''s overkill dus toch maar niet :))

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
het gaat er niet zozeer om hoeveel de voeding in totaal aan kan (550watt moet meer dan voldoende zijn >:))

ik heb die voeding niet opengeschroefd (eigenlijk nog geen 1 voeding); maar ik neem aan dat alle draden uiteindelijk weer bij 1 connectiepunt aankomen ... ofwel wat maakt het uit of alle apparaten aan 1 molex zitten; of dat je er bijv. 3 draden voor gebruikt; of is er een limiet per draad? (zo ja, welke limiet; dan kan ik ''s een poging wagen eea te berekenen :7
Waarschijnlijk kan het wel, maar het is niet verstandig. Om storing tussen apparaten te voorkomen is het belangrijk de aarde in een stervorm aan te sluiten.
heb je hier een schematje van? (of weet je er ergens 1 te staan)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

op de draden staat de limiet, ff met je neus er op en dan zie je die kleine lettertjes

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34
Die limiet is makkelijk een redelijk aantal amps. Alleen als je meerdere peltiers wilt gebruiken zou ik de moeite nemen om te kijken hoeveel amps er door kunnen.
Pagina: 1