[BC3] Gaten zagen in plastic/spuiten van ijzer.

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb me weer eens rot gezocht. Maar er zijn alleen maar topics over spuiten van plastic en zagen in staal.
Ik wil dus graag even het omgekeerde weten...

Spuiten van plastic lukt altijd prima (scooters) maar met staal ben ik niet bekend.
Eerst schuren.. moet je het ruuw schuren, of juist helemaal glad. Ik neem aan dat ik primer moet gebruiken. Is dat speciale primer? Verder dingen waar ik aan moet denken/ op moet letten ?

Tot zover het spuiten van staal..
Ik wil graag een blowhole in mijn voorkant. Nu weet ik wel hoe ik moet zagen (Maar ben alleen bekend met staal zagen).
Ik ben bang dat als ik dat met mijn decoupeerzaag ga doen, dat het plastic dan smelt. Idem. voor het werken met mijn kinzo (nepdremel)
Kan iemand me even wat tips geven voor het zagen in plastic.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ligt eraan , als het metaal al gelakt/gespoten is, dan zachtjes opschuren, zodat je alles geraakt hebt. Als het blank is, eerst grondlak!!!!

edit:
typo''s

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 12:35 schreef rAvers het volgende:
Ligt, eraan , als het metaal al gelakt/gespoten is, dan zachtjes opschuren, zodat je alles geraakt hebt. Als het blank is, eerst grondlak!!!!
Het is gewoon mijn computer kast. Die is dus gespoten en gelakt. Dus zachtjs opschuren, bedoel je daarmee tot de lak weg is, of tot het glad aanvoelt. Moet ik dan nog primer gebruiken of niet ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 12:37 schreef martijn12345 het volgende:
Het is gewoon mijn computer kast. Die is dus gespoten en gelakt. Dus zachtjs opschuren, bedoel je daarmee tot de lak weg is, of tot het glad aanvoelt. Moet ik dan nog primer gebruiken of niet ?
Nee, primer is niet nodig, zachtjes opscuren betekent met korrel 400 tot 600, zodat alles dof is, dan in hele dunne laagjes overspuiten, kind kan de was doen!!!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ok bedankt. :)

Nu nog iemand die me wijzer kan maken op het gebied van plastic zagen...

Geen inspiratie

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Pfffffff.

SEARCH!!!

Djeezes, ik heb dit allemaal al 100-en keren verteld.

101:

WEL PRIMER
Hoever je wilt afschuren is je eigen keus, wil je het relief van je kast houden, weinig schuren, wil je een glad resultaat, verf wegschuren. Iig zeker schuren en goed proper maken (vet/stof) primer erop en dan kleurtje en eventueel lak.

In plastic kan je desnoods zelfs met een broodmes werken (bij wijze van spreken). Gewoon traagjes werken, als je te snel gaat worden alle onderdelen warm en smelt de plastic en das ni mooi. Neem BTW een ruime marge tussen waar je zit te zagen en waar uiteindelijk je gat moet komen te zitten. Eens je "een" gat hebt kan je het gemakkelijk bewerken met een vijl tot de perfcte vorm. Maar in de andere richting niet, als je gat te groot is, blijft het te groot.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Zie opening topic. Ik heb de search gebruikt. Ga alleen niet alle 895 artikelen doorwerken. ik heb in 10 ofzo gekeken en daar stond alleen maar over zagen/bewerken van ijzer..

Ik kan dus gewoon met de decoupeerzaag het plastic bewerken, als ik het maar rustig doe. Right ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Dof schuren met 200 of spons en dan blazen met die verf...

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Op donderdag 03 mei 2001 13:32 schreef martijn12345 het volgende:
Zie opening topic. Ik heb de search gebruikt. Ga alleen niet alle 895 artikelen doorwerken. ik heb in 10 ofzo gekeken en daar stond alleen maar over zagen/bewerken van ijzer..

Ik kan dus gewoon met de decoupeerzaag het plastic bewerken, als ik het maar rustig doe. Right ?
Yep, maar blijf wel ruim uit de buurt van de eigenlijke rand van je gat in spe. Dan resulteert een klein foutje niet direct in een ramp.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ok bedankt.

Denk dat ik genoeg weet om het maar eens te gaan proberen.

Geen inspiratie

Pagina: 1