Toon posts:

[BC3] Wat zijn de maten van de gaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo peopletjes, het is dan eindelijk zo ver. Hawk heeft besloten ook te gaan waterkoelen. Allen nu nog ff niet. In de zomervakantie moet het allemaal gaan gebeuren. Nu ben ik nog druk bezig met ontwerpjes maken enz enz. Alleen vroeg ik me een aantal dingen af. Een daarvan is het volgende:

Mij de meeste Socket A borden zitten er gaten rondom de socket, zo ook bij het mobo dat ik wil gaan kopen, de A7M266. Alleen vroeg ik me af of die gaten overal en altijd op dezelfde afstand van elkaar zitten en welke afstand dat dan wel niet is. Ik heb het verhaal van Dabit al gelezen en ik zit er over te denken om een soort houder te gaan bouwen los van het waterblok, op deze manier hoef ik bij moboruil niet steeds men blok te verbouwen.

Dus hoe zit het met die gaten, wat zijn de maten?

En dan nog ff iets, wat kan er in theorie met een frees? Hoe dit zijn de kanalen in het koper maximaal en hoe dik minimaal? En hoe die kan dit zijn. Ik weet wel dat het voornamelijk aan de bestuurder van het apparaat ligt maar de machine zal ook wel een rol spelen.

TIA

HAWK

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

Mex

Met een frees kun je dit

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~rschouten/water/tekening.gif

Dit is de tekening waarvan mijn pa mijn blokje gemaakt heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 11:30 schreef Mex het volgende:
Met een frees kun je dit

[afbeelding]

Dit is de tekening waarvan mijn pa mijn blokje gemaakt heeft.
dus als ik het goed begrijp kun je met een frees gangetje maken die dunner zijn dan 1 cm?

wat is de meest geschikte maat voor een koelblok dat bestemd is voor op een socket A en later ook moet kunnen werken op andere sockets, P4, palamio (of hoe dat nieuwe ding van AMD dan ok moet gaan heten)?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

Mex

Op donderdag 03 mei 2001 12:18 schreef Hawk666 het volgende:

[..]

dus als ik het goed begrijp kun je met een frees gangetje maken die dunner zijn dan 1 cm?
Dat heb je goed begrepen, mijn pa heeft gewoon een freesje van 7mm doorsnee gebruikt.

Verwijderd

Voor de maten van de gaten, en waar je waterblok allemaal mag komen moet je even zoeken op het inet naar de ''AMD Athlon Model 4'' datasheet. Daat staat het in.

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
sorry dubbele post

Acer 1501 : P4 bak

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
36.14 mm 66,09 mm
id zijn de hard afstanden van de 4 gaten rond socket A. let wel op ze kunnen 4 -> 6 mm groot zijn. dat varieert van model tot model.

Acer 1501 : P4 bak

Pagina: 1