[BC3] PAL6035 inelkaar zetten :?

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik heb hier nu 2 fan coolers voor temp en om te testen welke het beste koelt, maar ik stuit al meteen op een probleem, ik maak doosje Alpha open, zie allemaal losse onderdelen etc... Ik heb nergens een manual met plaatjes gevonden, en aan dat Japans heb je weinig...

Dus kan iemand me helpen??

(Waar moeten die ringetjes, en waar moet dat bevestigings clipje?)

• aKra

aKra

Topicstarter
Iemand?

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Als je wil kan ik je wel een kopie sturen van mijn PAL6035 handleiding, ik ben nu op m''n werk maar ik kan hem mailen (effe scannen) na 19:00...

he je bent 15jaar oud en als beroep systeembeheerder.....>:)

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik heb hem gewoon maar inelkaar gezet, en hij past op de processor... Dus... Alleen waar ik niet blij mee ben is dat ik nu ineens zie dat de proc beschadigd is door het assembleren :'(!!!

En de core is nu ook ''n klein hoekje af :'(!!!

Kutzooi...

• aKra

aKra

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 11:02 schreef Karel2001 het volgende:
Als je wil kan ik je wel een kopie sturen van mijn PAL6035 handleiding, ik ben nu op m''n werk maar ik kan hem mailen (effe scannen) na 19:00...

he je bent 15jaar oud en als beroep systeembeheerder.....>:)
Mag dat dan niet?

• aKra

aKra

Topicstarter
Die fan maakt trouwens maar 3800 rpm, Alpha zegt dat ie wel zo''n 6000 maakte ofsow.

Verwijderd

Ja iedereen die zijn eigen pc beheerd is "systeembeheerder" DUH, maar als je de jap handleiding omdraait zie daar de engelse handleiding :7

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Je core beschadigen met een PAL6035? Dan ben je wel heel raar bezig hoor.. je moet ook rustig aandoen. Ik kan je mijn Alpha tekening scannen als je wilt - alleen ik zit dus ook op mijn werk en kan er dus ff niet bij.

Uit mijn hoofd...heatsink, daar bovenop dat witte "kapje" (ronde opening naar boven, vierkante opening over heatsink). Daar zet je je fan op en die schroef je vast met die grote lange schroeven in de heatsink bodem. Klaar is klara.

Overigens.... Welke koeler heb je? De PAL6035MFC wordt dus zonder fan door Alpha geleverd, die moet je er los bij kopen.. zoals een Delta 60MP/HP of YS Tech fan. Ik heb de 6035FC (geloof ik, die versie MET Alpha fan) nooit in NL gezien eigenlijk.. en dat is geloof ik een YS Tech fan toch?

Overigens ik heb gewoon de PAL6035MFC met Delta 60MP fan (2800 RPM, 19 CFM uit mijn hoofd.. moet je maar even op oc-shop.nl kijken) en dat ding werkt prima. Natuurlijk zit de handel wel een Antec SX-1030BEC met 4x80mm fan en uitstekende airflow.

Overigens hoe heb je je core verneukt?? Je moet gewoon die "clip" door de heatsink steken (voordat je de boel er opschroeft)..

Natuurlijk heb je eerst die core en heatsink bodem goed schoon gemaakt.. en wat Artic Silver op je core gedaan.

Dan zet je gewoon die heatsink schuin op zijn kant zodat je aan 1 kant die clip "er in kan haken". Dan zet je gewoon je heatsink rechtop, over je core heen (voorzichtig natuurlijk!!!!) en dan haak je die clip aan de andere kant vast... .en je PAL6035MFC zit als een HUIS.

Zonder iets te mollen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Toch snap ik niet hoe mensen hun core kunnen mollen. Als je gewoon voorzichtig bent dan kan er weinig fout gaan.

Verwijderd

Geloof me dat kan makkelijk.

Die alpha heeft zon ongelovelijke k*t clip. Die ie heel irritant om erop te zetten. Hierdoor moet je allemaal met dat ding schuiven etc. etc. en dat is gewoon extreem lastig.

Verwijderd

Hmm.. Ik vindt het ook nog steeds knap dat je je core kan slopen. Als het beugeltj eniet past met niet te veel kracht. Ik bedoel je snap toch zelf wel dat je niet met je volle gewicht er op moet duwen. (in mijn geval dus > 100kg >:) ) dan buig je dat clipje toch wat zodat het beter past.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op donderdag 03 mei 2001 12:35 schreef tazzman het volgende:
Overigens.... Welke koeler heb....

Overigens ik heb gewoon de....

Overigens hoe heb je je core....
echt mooi woord he dat overigens... >:) je gebruikt het bijna elke zin...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
offtopic/ik hoor wel vaker van deze verhalen op tweakers en heb zelf al 3 pc''s in elkaar gebouwt die nu op mijn kamer staan maar wat is nu de core van een processor ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/987929778.jpg
Dat middelste waar AMD Athlon opstaat is de core.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

knap gemaakt die foto!!
wat een lulkoek foto want op de core staat het type ed

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 03 mei 2001 12:46 schreef Neo het volgende:
Geloof me dat kan makkelijk.

Die alpha heeft zon ongelovelijke k*t clip. Die ie heel irritant om erop te zetten. Hierdoor moet je allemaal met dat ding schuiven etc. etc. en dat is gewoon extreem lastig.
Heb je die PAL6035MFC met de OUDE of met de NIEUWE clip? Ik heb mijn 6035 gekocht in Dec 2000 en daar zat de nieuwe clip bij.

Ik snap echt niet waar je problemen mee hebt.. Op mijn KT7 past die PAL6035 werkelijk als gegoten.. dit in tegenstelling tot die brakke Orb koelers.

Misschien een beetje geduld leren kweken ofzo? :P

Overigens, ik heb dus helemaal NIET hoeven te schuiven o.i.d. Beetje nadenken voordat je begint is ook een pre. :) Je propt die clip op je heatsink en je gaat eerst kijken of het allemaal past. Beetje klooien totdat die clip zit zoals je hem hebben wilt.. dan bouw je je 6035 op en dan zou die gewoon in 1 vloeiende beweging op je socket te zetten moeten zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• aKra

aKra

Topicstarter
Ik heb hem niet gemold, maar ik zie dat er zo''n ijzer achtig schilvertje vanaf ging... Maar, het bevestigen ervan ging wel KUT!...

Heb hier ook nog een FOP38, alleen die stofzuiger zet ik er pas later op...

En er zat een fan standaard bij, en hij "zuigt" de lucht weg, is het niet beter als ie blaast?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Volgens OC-Shop was het beter als ie zou blazen ipv zuigen.... maar dat verschilt erg per fan en airflow. Ik heb gewoon de tekening van Alpha gevolgd en dat was blazen.

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm...

Ik heb hier op het moment 3 "koelers".

Een Global Win FOP38
Een ALPHA PAL6035
Een Spire MA324-20B3

Nu gaat het me om de optimale koeling, ze hebben alle 3 standaard fans, op het moment draait mijn Alpha PAL6035 met de fan van de Global Win FOP38 (stofzuiger).

Deze blaast koude lucht tegen de "spiraaltjes".

Op het moment is die 40 a 42 graden stressed/koe.

Zou de heatsink van de Spire/Global Win beter zijn en daar dan de stofzuiger op te zetten?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Op donderdag 03 mei 2001 14:49 schreef epsilon het volgende:
knap gemaakt die foto!!
wat een lulkoek foto want op de core staat het type ed
Alles goed verder? Mr.Blonde heeft gewoon gelijk hoor.
Het middelste donkere vierkantje is de core, en _normaal gesproken_ staat daar het core nummer enzo op. Hier toevallig niet, is duidelijk weggephotoshopped.

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
De heatsinks van Alpha zijn zover ik weet de beste... andere fabrikanten zetten er gewoon een dikke fan op om in de buurt tekomen...

Ik use de 6035MFC(met Silver pasta) samen met de Delta HP wel op 7V :)
Lekker low noise en koelt als een bikkel, 42gr stressed @ 1000Mhz :)

[add]
Owja blazen of zuigen maakt niet zoveel uit, blazen tegen de heatsink scheelde -2gr, dus zo gebruik ik hem nu.

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm... Hij wordt nu zo rond de 40C met een 1,33@1,4Ghz.

Met de GlobalWin fan en met de heatstink van Alpha. (Zit zo''n verrot rubber luchtje aan...)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik gebruik dus ook de PAL6035MFC met Delta 60MP fan, gewoon op 12V. Lekker low noise (die Delta dan.. mijn 2x80mm Sunon voor aan de kast maken nogal wat lawaai) en stressed is mijn TB900@1Ghz ook max 40 - 42 graden. (met }:O)

Verwijderd

De fop38 heeft helemaal een Kutclip. Maar als je voorzichtig doet lukt het wel hoor.
Pagina: 1