[BC3] Stof uit fans houden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 20:45

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een soort stof of moes, dat ik tussen m''n fan en m''n gril plaats zodat als m''n fans blazen geen stof mee naar binnen kan.

Wat gebruiken jullie hiervoor en waar kan ik dit eventueel krijgen ?

Liefst in België

Thnx

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon die fans uit zettuh :)))

Mzzlz.. RaZ

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Kaasdoek...

Ehh waar je het kan krigen.. Kaasboer.. :)

Maar ook gewoon in zo''n stoffige hobbyzaak met duizenden verschillende types van wol e.d.

• Arjan A
  • Laatst online: 13:27

Arjan A

Cenosillicafoob

Enkele weken terug hebben wij thuis een demonstratie van een *hele* dure stofzuiger gehad. Die jongen had ook een hele stapel filters meegenomen om te zien wat er allemaal niet achterbleef. Die filters is-ie vergeten mee terug te nemen en de hele stapel ligt nu bij mijn computer :)

Dus ik zou zeggen, als ze bellen om een demo van een stofzuiger tge mogen doen, ja zeggen en vragen of je die filters mag hebben (beetje omslachtig, maar ''t kost je alleen maar 1,5 uur aandacht).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• CBA

CBA

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 09:36 schreef Halon 1202 het volgende:
Kaasdoek...

Ehh waar je het kan krigen.. Kaasboer.. :)

Maar ook gewoon in zo''n stoffige hobbyzaak met duizenden verschillende types van wol e.d.
mja eigenlijk zoek ik zo''n dikke moes van een halve centimeter.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ehm, wat betekend moes in het belgisch? Ik neem aan dat je geen appelmoes wilt hebben? :)

Ga eens kijken bij de electronicaboer, er zijn standaard stoffilters+houders voor te krijgen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ga naar een winkel voor stofzuiger spullen zoals Handyman.
Daar haal je dan een filter voor een stofzuiger, daar kan je wel een aantal uit knippen...en ze zijn gemaakt om stof tegen te houden, kaasdoek niet.

Verwijderd

Je kunt wel verwachten dat je airflow achteruit rent.

• CBA

CBA

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 09:48 schreef hezik het volgende:
ehm, wat betekend moes in het belgisch? Ik neem aan dat je geen appelmoes wilt hebben? :)

Ga eens kijken bij de electronicaboer, er zijn standaard stoffilters+houders voor te krijgen..
hehe indd geen appelmoes, maar zo''n stukje stof, precies als je een mobo koopt en als je die doos opent ligt het mobo op zo''n stukje stof. dit is ongeveer een halve centimeter hoog en makkelijk samendrukbaar, zoiets, maar het moet wel nog lucht doorlaten en het stof tegenhouden.

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:06

MetalStef

gietijzer

Ga naar de Albert Heijn (of zo...) en haal filter voor een afzuigkap. Kost maar een paar piek en daar doe je zowat je hele leven mee!

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• CBA

CBA

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 09:49 schreef beek402 het volgende:
ga naar een winkel voor stofzuiger spullen zoals Handyman.
Daar haal je dan een filter voor een stofzuiger, daar kan je wel een aantal uit knippen...en ze zijn gemaakt om stof tegen te houden, kaasdoek niet.
ah ja, hier ga ik wel eens een kijkje nemen, juist te hopen dat het niet die stomme bruine kleur is ;)

thnx

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Er zijn toch ook gewoon speciale filters voor die fans, bv bij www.conrad.nl Net zoiets als bij de Addtronics en Supermicro kasten....

Verwijderd

je kunt ook gewoon dat schuimrubber uit je mobodoos halen. denk ook wel dat dat werkt

Verwijderd

Tja, dan kun je de fans net zo goed helemaal dichtplakken. |:( Als je een goede airflow wilt, dan zou ik iets duns gebruiken, en geen filters van stofzuigers of piepschuim (moes?) van je mobo. Je fans hebben namelijk niet de zuigkracht van een stofzuiger.

edit:
piepschuim=schuimrubber

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 10:23 schreef ImaStar het volgende:
Tja, dan kun je de fans net zo goed helemaal dichtplakken. |:( Als je een goede airflow wilt, dan zou ik iets duns gebruiken, en geen filters van stofzuigers of piepschuim (moes?) van je mobo. Je fans hebben namelijk niet de zuigkracht van een stofzuiger.

edit:
piepschuim=schuimrubber
daar zit wat in

• BC3 Victim
Oplossing: gewoon 1 keer in de maand ff de stofzuiger er doorheen! :+

Dat spul van die afzuigkappen werkt ook goed, maar ik gebruik zelf dat fiber-fill (soort luchtige kunstof) heb ik uit n''m ouwe bomberjack gehaald, echt prima spul hiervoor. En als je het echt goed wil aanpakken moet je de sponsachtige filter nog ff onderdompelen in een lichte oliesoort (b.v. naaimachine-olie) daarna weer uitknijpen, zodat hij niet echt nat is, maar een ietstsie-pietsie kleffeg, in ieder geval voldoende om de lucht nog met gemak er te laten langsvliegen. De olie in je filter zorgt ervoor dat de stofdeeltje ook daadwerkelijk in het filter blijven plakken, en als je filter te ''stoffig'' wordt dan kun je hem gewoon uitwassen en het ritueel opnieuw uitvoeren. :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Panties... :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Hmm, ik gebruik van dat horrengaas. Laat voldoende lucht door en houd het grootste vuil tegen. :)

• CBA

CBA

Topicstarter
Op donderdag 03 mei 2001 11:25 schreef TUNER het volgende:

Dat spul van die afzuigkappen werkt ook goed, maar ik gebruik zelf dat fiber-fill (soort luchtige kunstof) heb ik uit n''m ouwe bomberjack gehaald, echt prima spul hiervoor. En als je het echt goed wil aanpakken moet je de sponsachtige filter nog ff onderdompelen in een lichte oliesoort (b.v. naaimachine-olie) daarna weer uitknijpen, zodat hij niet echt nat is, maar een ietstsie-pietsie kleffeg, in ieder geval voldoende om de lucht nog met gemak er te laten langsvliegen. De olie in je filter zorgt ervoor dat de stofdeeltje ook daadwerkelijk in het filter blijven plakken, en als je filter te ''stoffig'' wordt dan kun je hem gewoon uitwassen en het ritueel opnieuw uitvoeren. :P
Kan je hier een foto van posten ?
Dit wil ik wel eens zien en daarna ff uitproberen.

Verwijderd

L.s.

Dat is een goed idee van dat wasemkapspul, ik gebruik het hier voor een luchtreiniger van Kenwood en het werkt als een trein.
Je boet wel wat zuigkracht in, maar minder dan dat je ventilator bladen vol zitten met aanslag en stof. Ik maak zelf de ventilator van de comp eens per maand schoon, en dan zit er meestal van dat aangekoekte vuil op wat slecht is voor de airflow. Veel slechter dan een stukje wasemkapfilter ervoor.

groeten.

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 11:34 schreef drLiter het volgende:
Panties... :)
Idd, panties roelen :). Je jat gewoon een (dunne) panty van je vriendin/moeder/homoseksueele broertje, knipt het in vorm en plakt het voor je fan.

Het laat geen stof door, en je fan blaast nog steeds hard genoeg.

• BC3 Victim
Hm, panties......not so bad @ all...
Goede optie.:)

• BC3 Victim
Het allerbeste is een schuim luchtfilter van een motor te gebruiken , deze hebben bijna geen airflow verlies !! vraag bij een motorzaak naar platte twin air filters, hier gaat een klein beetje olie op dit houdt het vuil tegen. Het werkt bij mij perfect!!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 15:01
Gewoon van die zooi die je ook in afzuigkappen doet. Kan je vast wel ergens halen lijkt mij. Als het te dicht is gewoon wat gaatjes doorprikken.
Pagina: 1