Toon posts:

[BC3] Is een spacer handig om schade te voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.space-promotion.nl/media/spacer_socketA.jpg

Hoe werkt zo''n spacer en geleid deze idd de warmte tussen de proc en koeler beter:?

Er stond ook iets bij van dat het garantie gaf op een veilige installatie van de heatsink op de core. Hoe dan:?

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

ik geloof dat dat ding zorgt dat de core van je duron/athlon niet afbrokkelt wanneer je er een koeler opzet.

correct me if i''m wrong :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je voorzichtig bent met je koeler en hem er niet elke week eraf haalt heb je zo''n ding niet echt nodig. Als je een Super Org erop hebt zou het misschien handig zijn. Ik heb zelf ook een Orb maar geen spacer (ben gewoon voorzichtig.

Betere koeling?? Nee niet echt, want de core moet worden gekoeld (dat ding in het midden). En als het goed is zit op een Athlon vier van die rubbertjes op elke hoek. Dit werk ook als een soort spacer, zitten die er niet zou ik iets verzinnen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
die gaten aan de buitenkant komen precies op die zwarte rondjes op de TB of Duron, je hebt een kleinere kans om iets beschadigen omdat je de cooler niet meer kleinere heok kan zetten ivh met de core

je gaat er qua temp niks mee vooruit iig

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Zitten bij global win coolers duidelijke beschrijving voor installatie?

Het is dus geen orb achtige cooler!

Ik heb wel eens gehoord dat die clips een beetje zwaar gaan, is dat ook zo?

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 10:08 schreef Ro2 het volgende:

Ik heb wel eens gehoord dat die clips een beetje zwaar gaan, is dat ook zo?
Jeps, dat is zo , en daardoor verneuken veel tweakers hun core :(

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Een spacer geleid niks. De CPU word er geen warmer of kouder door als ie goed zit. Hij beschermd je core tegen beschadegingen die kunnen ontstaan wanneer tijdens het installeren/verwijderen van de koeler, teveel druk komt te staan op een hoekje of randje. Normaal zou er dan een stukje van je core kunnen afbreken. Nu kan dat niet meer gebeuren met een spacer.
het kost een paar tientjes, maar is het in mijn ogen zeker waard.

Geen inspiratie

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17
Ik heb er ook gewoon 1 besteld voor mijn Duron 800 en FOP32, liever een paar tientjes meer kwijt dan kans op een gekraakte core.
Nu hoef ik gewoon wat minder bang te zijn om me 200 piekies te slopen :)

Verwijderd

Hoe dik is zo''n spacer precies? 0.95mm? 0.90mm? 0.85mm?
En waarom laten ze die gaten van de Sockel A schuimpjes zitten? Die krab je toch ff weg!?!?!?!?

• BC3 Victim
Vooral niet een spacer gebruiken met een superorb!!!!

Dit wordt zwaar afgeraden!

De onderkant van de superorb samen met een spacer verneukt je core juist!

ps: Weet iemand waar ik zo''n ding het beste kan bestellen (laagste prijs dus!)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op donderdag 03 mei 2001 12:08 schreef martijn12345 het volgende:
Een spacer geleid niks. De CPU word er geen warmer of kouder door als ie goed zit
Een spacer geleid juist wel...
De spacer zorgt voor de warmte-overdracht naar de koelvoet. Dat de spacer daardoor zorgt voor minder efficientie van de koelvoet is miniem, maar miereneukers zouden zeggen dat een CPU met spacer warmer wordt als zonder spacer. Daarvoor zijn ze meestal dan ook van koper...

Verwijderd

Weet het niet zeker maar volgens mij is de kans groot dat de temp omhoog gaat met zo''n spacer,er is nu geen airflow meer tussen je koelblok en de processor.

Verwijderd

Er is errug weinig airflow door een 1mm spleet, werkt ook nog als een isolator. Nee, beter de spacer ook ff voorzien van thermalprut...

Maar hoe DIK is zo''n spacer dan nou??????
Iemand????????????

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 08:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 11 mei 2001 13:22 schreef J.A.M.F. het volgende:
Er is errug weinig airflow door een 1mm spleet, werkt ook nog als een isolator. Nee, beter de spacer ook ff voorzien van thermalprut...

Iemand????????????
Hoezo, wou je d''r zelf een gaan maken dan?
K denk dat dat niet gaat... als je ''m net 0,05 mm dikker maakt dan raakt je koeler je core niet meer -> wijlen je proc:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-12 08:38
Op vrijdag 11 mei 2001 13:22 schreef J.A.M.F. het volgende:

Iemand????????????
net iets minder hoog dan je core :Z

Verwijderd

''K heb er al een gemaakt, maar de hoogte v.d. core is lastig/onnauwkeurig te meten. Zit al in een systeem. Heb hem geschuurd tot de laag koelprut een afdruk kreeg van de core.

Heb trouwens nog 15 plaatjes koper 1mm*40*40 liggen.

Nee, hij mag niet lager zijn dan de core, anders kan de core nog brokkelen.

Heb nu een dremelkopie met flexibele slang...
wil een nieuwe maken, mooier... :)

Oh ja, ik heb de gummetjes ervan af gekrabt..

Verwijderd

mijn spacer is 0.70mm dik.
En je kan hem beter niet onder een Super Orb steken, want die heeft heel kleine randjes aan z''n basis en daardoor raakt de basis van de cooler de core helemaal NIET ! Dus opgepast hiermee ! Niet gebruiken met een Super Orb of gewoon die stomme randjes wegschuren.

• Ultra
  • Niet online
Een spacer geleidt warmte en electriciteit! Daardoor heb ik helaas 2 TB''s doorgefikt. Let er dus op dat hij goed past en geen contact maakt.

• Demo

Demo

Op vrijdag 11 mei 2001 13:45 schreef venoxxx het volgende:
Een spacer geleidt warmte en electriciteit! Daardoor heb ik helaas 2 TB''s doorgefikt. Let er dus op dat hij goed past en geen contact maakt.
Dat je er op die manier 1 verneukt okee, kan jij niet weten... maar om het dan meteen 2 keer te doen...|:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Ultra
  • Niet online
Op vrijdag 11 mei 2001 13:49 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Dat je er op die manier 1 verneukt okee, kan jij niet weten... maar om het dan meteen 2 keer te doen...|:(
Jajajajajajaja, en waarom kon ik het na 1 keer dan weten? Gelukkig ben ik geen ezel :)

• Demo

Demo

Op vrijdag 11 mei 2001 13:54 schreef venoxxx het volgende:

[..]

Jajajajajajaja, en waarom kon ik het na 1 keer dan weten? Gelukkig ben ik geen ezel :)
Als het een keer gebeurd is dan ga je toch wat voorzichtiger ermee doen?

• Ultra
  • Niet online
Ja idd. Maar alles was nog heel, dus heb ik er nog steeds voorzichtig mee gedaan. Daarmee sluit je kortsluiting helaas niet mee uit. En zeg nou zelf, hoe vaak heb jij al van kortsluiting door een spacer gehoord :?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
* Dr.Q vraagt zich af of deze spacer ook op een heatplate loze slot-a past aangezien dat ook .18 micron is, ik bedoel qua hoogte dus of de t-bird net zo hoog is als de slot-a .18u.
dan kan ik mijn alpha p7125 nl. direct op de core zetten

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 16:27
Op vrijdag 11 mei 2001 13:08 schreef J.A.M.F. het volgende:
Hoe dik is zo''n spacer precies? 0.95mm? 0.90mm? 0.85mm?
En waarom laten ze die gaten van de Sockel A schuimpjes zitten? Die krab je toch ff weg!?!?!?!?
Door die schuimrubbertjes, verschuift die spacer niet bij het monteren. Als ie verschuift kan je weer contact maken met de bruggetjes, etc. op je processor.
Pagina: 1