Toon posts:

[BC3] Duron 750 zonder heatsink maar met 120mm fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Duron 750 zonder heatsink maar met 120mm fan....kan dat voor tijdelijk even als test?
degene die zeggen mischien, zeg dan maar ja want dan waag ik het wel eff erop, degene die zeggen neej, waarom dan? te warm? dnek het niet...waarschijnlijk..

bedankt

Verwijderd

tis geloof ik handiger om alleen een heatsink erop dan te zetten.....alleen met een fan heeft de cpu wat weinig contactoppervlak met de omgevingslucht lijkt me.....k zou het niet proberen, cpu wordt waarschijnlijk getoasted.....

Verwijderd

Topicstarter
niet? aaaa...
weet je niet hoe hard een 120 mm fan blaast man, zoveel maakt zo''n heatsinkje toch neit uit.
Hij is nog niet eens oc''ed.

Verwijderd

nee, lucht geleid veel minder goed warmte dan een metaal. Een heatsink dient ervoor om de warmte over een groter oppervlak te verspreiden en vervolgens met lucht af te koelen. Zonder heatsink zal je de warmte nooit snelgenoeg af kunnen voeren.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 18:57 schreef CRACKIE het volgende:
niet? aaaa...
weet je niet hoe hard een 120 mm fan blaast man, zoveel maakt zo''n heatsinkje toch neit uit.
Hij is nog niet eens oc''ed.
die chip heeft zo amper contact met de lucht...... een fan kan nog zo hard blazen maar aangezien lucht niet echt hard koelt op zo''n oppervlakje

als je et wil proberen...ik help et je hopen 8-)

<edit>damned ik moet sneller typen in t vervolg >:)</edit>

Verwijderd

Topicstarter
daar zit wat in ja, anders smijt ik de heatsink van me celeron er ff op...
argh moetk heel deze pc verbouwen.

Verwijderd

Zonder heatsink is wordt ie in no time geroosterd (ik geloof dat ze dat volgens AMD minder dan 8 seconden aankunnen). Met heatsink, zonder fan, moet ie wel even vol houden. Misschien dat ie crasht, maar blijvende schade zal er niet zijn, denk ik.

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 18:59 schreef CRACKIE het volgende:
daar zit wat in ja, anders smijt ik de heatsink van me celeron er ff op...
argh moetk heel deze pc verbouwen.
heel deze pc verbouwen, ehm jonge das niet verbouwen das 2 minuten werk >:) tenminste als je handig bent en de schroevendraaiers altijd naast je hebt liggen >:)

o ja, ik heb demijne(duron) met een coolermaster koelblok laten draaien op 750mhz * 1.43V en ehm hij werd 75 graden stressed, 15 graden van zn max af, niet doen dus!!!

Verwijderd

Topicstarter
ja en de cd-rom speler en de diskette drive en de ram en dan de heatsink..

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 19:01 schreef CRACKIE het volgende:
ja en de cd-rom speler en de diskette drive en de ram en dan de heatsink..
wat voor een zooi is t in jouw kast? die van mij bouw ik uit en weer in elkaar binnen 20-30 minuten...... toch ook eigenlijk niet de netste kast, maar alles zit waar et hoort

Verwijderd

Topicstarter
ja is geen zooi hoor, maar ik doe al heel de dag niet anders en dat zijn dan neit eens mijn pc''s ik wilde gewoon ff een fan erboven hangen en kijken of het werkte enzow..

maaruh ik probeer wel wat, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
ow wacht jij denkt dat ik eerst al die zooi eruit moet halen om bij de heatsink te komen? neeee ghehe, neej zo''n zooitje is het niet, die gevallen moeten ook gewoon f fin die andere.

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En als je hem nou zo laag klokt als het kan?
Lukt he dan ook niet?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-05 19:43
Amd Athlon/Duron zonder heatsink = garantie op een dooie cpu. |:(

Een Duron 750 stookt ongeveer 30Watt en dat is allemaal geconcentreerd op een vierkantje van ongeveer 1 bij 1 cm.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 09:04
je kan ook alleen heatsink doen dat werkt wel. Heb ik ook gedaan met onderstaande sig 36 graden met winamp aan. benchmark durfde ik niet te draaien

https://www.afrikareisopmaat.nl

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

zonder heatsink? da''s 8 seconden en dan ruikt het daar een stuk minder fris :)
al zet je er een compressor op, zonder koelvin is het in no time gebeurd omdat je bijna geen oppervlakte meer hebt, met een koelvind is de oppervlakte +- 80 maal zo groot en heeft do vin ook massa en kan warmte opnemen en aan de lucht afstaan.

Als je het toch zonder vin doet wel ff camera erop zetten en dan hier posten hoe ie wegfikt >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
voor de gein eens gekeken... oppervlakte Duron 1 CM^2, totaaloppervlak van coolermaster heatsink tot 500Mhz (k6-2) die voor me legt bij toeval: ca. 150 cm^2.....

en dat met ''n oud heatsinkie... een CM tot 1,2Ghz die nu op me duron zit heeft denk ik tegen de 250 CM^2 oppervlakte

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ga nou geen domme dingen doen... Rij even naar de kompjoeterboer en haal een coolermaster die voor deze CPU gemaakt is.
Want dadelijk is het huilen geblazen.

Een heatsink heb je ABSOLUUT nodig. En of een willekeurige celeron heatsink je core niet verpletterd ....

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Het word dus morgen of overmorgen dat ik me heatsink heb *** gedoe..
Die dombo''s hier in de buurt hebben al die heatsinks niet op vooraad. Dus online bestellen dan maar weer, nog maar de 5''de keer deze week.

Ik had het echt bijna gedaan, met fan, zonder heatsink...maar nu ik dit lees zal ik het vooraatn uit me hoofd zetten.
bedankt

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 03 mei 2001 19:06 schreef CRACKIE het volgende:
Het word dus morgen of overmorgen dat ik me heatsink heb *** gedoe..
Die dombo''s hier in de buurt hebben al die heatsinks niet op vooraad. Dus online bestellen dan maar weer, nog maar de 5''de keer deze week.

Ik had het echt bijna gedaan, met fan, zonder heatsink...maar nu ik dit lees zal ik het vooraatn uit me hoofd zetten.
bedankt
:7 goed idee anders heb je 8.7 seconden plezier aan je duronneke en dan is het :'(*;>:)

Verwijderd

Het zal werken. Ik geef je 8 seconden :)

Dure grap wel :P
Pagina: 1