Toon posts:

[BC3] Overklokken van P3 & P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gasten zoals jij verdienen een schop onder de kont. Denk je dat je zo maar ff kan leren hoe als werkt? Gewoon lezen en de moeite ervoor doen. En niet de makkelijkste weg kiezen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben bezig met een stage verslag en ik heb even wat info nodig m.b.t. overklokken van een Pentium III en 4. B-)

Hoe kan je deze processoren overklokken. Is dat net als bij de AMD processoren een potlood streepje trekken, of is daar een andere truuk voor.

Ik heb zelf een AMD zoals je kan zien en heb geen ervaring met overklokken van een PIII of 4. :(

Alvast bedankt voor de reply *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
is er net zo prachtige faq gemaakt wordt ie geeneens gebruikt!!!!!!!!!!!!!!!!

dit is de link :):
[topic=153312]

Audi A8 W12 6.0

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Nee dat is niet met een streepje. Omdat de multiplier gelockt is kan er alleen maar met de FSB worden gefoezeld...

de basics van overklokken:
www.xcl-clan.com/articles.php3?id=19

...gamen blijft leuk...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die FAQ is zoveel leeswerk voordat je het te weten stukje info eruit hebt. :'( Ik heb nogal een hekel aan lezen, en dan is dit sneller *D

Thx anyway voor de link. Ik zal wel ff kijken. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Deze kun je alleen maar overclocken door de FSB te verhogen, ze zijn in principe (engineerings samples daargelaten) multiplier locked. Potloodstreepjes oid helpt niet, omdat er ook geen brugjes op de cpu zitten.

Nu zijn er altijd mensen die beweren dat het wel kan, maar de laatste die dat zij te kunnen zat alleen te flamen ipv de oplossing te geven. 0:r

Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag, mijp PIII 700 mag ook best wat harder.

Verwijderd

Topicstarter
Jouw pIII 700 krijg je toch zeker wel naar de 933 en hoger :?

Kan makkelijk.

Verwijderd

P II kan je overklokken door een plakbandje op pin B 21 te plakken ( weet het niet 100% zeker of het pin B 21 was ) maar was maar 1 pin afplakken en dan kan je de multiplayer en FSB verhogen. :9~
heb ik ook gedaan met mijn p2 400 maar draait nu weer normaal is stabieler voor een server.

maar zou zeggen "search" even heb ik ook gedaan en gevonden. zoiets zal er ook zeker zijn voor de P3

Verwijderd

Topicstarter
Dat was bij de celeron zo. Geloof ook b21, dan skipde die de 66mhz bus en liep ie op 100mhz bus. Resulteerde dat mijn celeron 300a @ 450 liep ;)

Verwijderd

Op woensdag 02 mei 2001 09:46 schreef Wingman25 het volgende:
Die FAQ is zoveel leeswerk voordat je het te weten stukje info eruit hebt. :'( Ik heb nogal een hekel aan lezen, en dan is dit sneller *D

Thx anyway voor de link. Ik zal wel ff kijken. :)
Dan neem je maar een kop koffie en een half uurtje.

Klunk.
Pagina: 1