[BC3] Heatsink Pentium I verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
In me servertje zit een P133 (nonMMX) met een intel heatsinkfan combinatie. Deze is al een beetje oud en brak en heb dus een socket7 koelertje gekocht om hem te vervangen.

Maar nou blijkt die Intel heatsink vastgeplakt :( te zitten aan de proc. Weet iemand hoe je dat ding eraf moet slopen? Ik heb hem al een half uurtje in de vriezer gehad maar dat hielp niet...

PS: het moet toch mogelijk zijn om de P133 alleen met heatsink (zonder fan) te gebruiken?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon even in de vriezer leggen (wel in een zakje) en dan voorzichtig eraf halen. Werkt hetzelfde als met het verwijderen van heatsinks van een GeForce.

• Mennootje
  • Laatst online: 04-08 16:12
Op dinsdag 01 mei 2001 18:24 schreef Mennootje het volgende:
Ik heb hem al een half uurtje in de vriezer gehad maar dat hielp niet...
Ik quote mezelf maar...

Hij zat in een zak je voor een half uurtje in de vriezer maar hij zat nog steeds muurvast :(

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Gewoon tussen de bankschroef (het koelblok) en met een plamuurmes er tussen wrikken >:), zo doe ik het altijd :).

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
Ik weet niet hoe, maar de heat sink van mijn p166mmx was ook geplakt, die is in de winkel vervangen (door een niet plakkend model) en dit heeft minder dan 5 minuutjes geduurd, het moet dus zonder vriezer kunnen...

Verwijderd

Eventjes een breede platbek schroevendraaier er tussen zetten en eventjes wrikken.... :Y)

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Deze cores zijn niet zoals de AMD cores hoor. Sterker nog, de core zit waarschijnlijk op de onderkant en KAN je niks mollen. Gewoon vrikken en trekken man. Die dingen zijn ONWIJS hard hoor.
Pagina: 1