[BC3] simpele maar effectieve casemod.

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb vanmorgen het eerste beginnetje gemaakt met het modden van mijn kast.

Ik had al 3 case fans. 1tje voor onderin (intake), eentje achter bovenin (boven voeding, outtake)

En eentje achter de CPU onder de voeding dus (outake).

het zijn alle 3 oude 80 mm koelers uit voedingen. Het enige wat ik even heb gedaan is alle roostertjes weghalen die bij die fans zitten.

En die onder de voeding was oorspronkelijk voor een 60mm koeler bedoelt, hier heb ik het dus net zo ver weggezaagd tot er een 80mm koeler goed zijn werk kon doen.

Heel simpel, je ziet er nog niks van (behalve aan de achterkant dan)
Maar het heeft zeker effect. De case temp is 7 graden gedaalt. En de stressed temp. van de CPU zelfs 9 graden.
Dat is al mooi, en wat nog mooier is, is dat het geheel FLINK stiller is geworden, doordaat de fans gewoon vrij kunnen blazen, zonder dat de lucht tussen allerlei roostertjes door word geperst.

Dus voor iedereen die simpel wilt beginnen met modden, en een beetje in het onzichtbare (achterkant) wilt beginnen, is dit misschien iets leuks.

Geen inspiratie

• mr_fragle
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Thnx voor de tips :)
Als het zover is zal ik het zeker eens bekijken :)
En natuurlijk mooi dat het 7 graden cooler is, zomer komt eraan :)

And now the most interresting part of deze grot

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Fan onder voeding omgedraait. CPU 2 graden koeler als daarnet. Case is wel weer 1 graad warmer, dus het kan zijn dat het op de lange termijn niet beter is, de totale temp blijft meer hangen zo....

Maar ja, dit is ook pas het begin van het modden he ;)

Geen inspiratie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat roostertjes weg-dremellen doe ik ook al lang... heb ook geen fingerguards erop... stoort aleen maar de soepele aurflow -> herrie

ook de "fingerguard" (ingebrouwde rooster) van me AT EN ATX voeding heb ik weggemod....

heerlijk stil...

zit alleen te twijfelen of ik ''t rooster achtige ding aan de onderkand van me ATX ook moet wegwerken.... of juist nie.... dat zal wel functie hebbe IVM. de aarding...?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen