Toon posts:

[BC3] Gebruik radiale blowers ipv axiale blowers

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De ventilatoren die iedereen hier gebruikt zijn axiale blowers. Hierbij is de hoofdrichting van de luchtstroom haaks op de draairichting van de ''propellor''. Nou bestaan er ook radiale blowers; hierbij is de hoofdrichting van de luchtstroom parallel aan de draairichting van de ''propellor''.

Meestal zien radiale blowers er uit als een soort slakkenhuis, met de inlaatopening in het verlengde van de motoras, en de uitlaatopening als een vierkante of rechthoekige uitstulping.

Radiale blowers produceren meestal veel meer lucht, en zijn een stuk stiller dan axiale blowers bij dezelfde grootte en luchtverplaatsing. Verder zijn ze veel beter geschikt om er je luchtkoeler mee te modden, of om een gerichte straal lucht naar je videokaart te sturen.

Heeft iemand die dingen wel eens gebruikt? wat waren de ervaringen? Hoe gaan die radiaalblowers om met weerstand in het luchtkanaal (radiator, in mijn geval)?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
heb je een picje?

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/434/G1/434914G1.JPG
Dit is zo''n ding wat ie bedoelt...

Verwijderd

De Orbs (Golden, Blue, Silver) zijn radiale koelers. Het is bekend dat deze minder lawaai produceren, maar axiale bloewers koelen vaak iets beter, cf. Alpha, FOP etc.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Radiale blowers worden in auto''s gebruikt om lucht te blazen door de radiator van de interieurverwarming. Dus dat blazen door een radiator zit wel goed.

Zelf gebruik ik gewone fans (2 x 120mm) omdat de inbouwdiepte veel kleiner is dan die van radiale blowers uit auto''s. Als ik de blowers die bij mijn radiator horen (Ford Scorpio) had gebruikt had ik mijn koelinstallatie niet in mijn kast gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 14:26 schreef ImaStar het volgende:
De Orbs (Golden, Blue, Silver) zijn radiale koelers. Het is bekend dat deze minder lawaai produceren, maar axiale bloewers koelen vaak iets beter, cf. Alpha, FOP etc.
Nee, Orbs, Alpha''s, FOP''s, whatever gebruiken allemaal axiale ventilatoren. Een radiale blower heeft de luchtuitlaat aan de *zijkant* van de ventilator zitten...

Pic heb ik helaas niet. Ik heb ook nog geen radiale blower, maar ik vroeg me af of ''t eventueel verstandig is om zo''n ding te gebruiken in combinatie met m''n radiator. Meer lucht en minder herrie kan natuurlijk nooit kwaad. Vooral die ''minder herrie'' niet.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 14:39 schreef Werkhoven het volgende:
[afbeelding]
Dit is zo''n ding wat ie bedoelt...
Ah, nu begrijp ik het. Een radiale blower zal zeker minder geluid produceren. Maar ik ben ze nog nooit voor in de PC tegengekomen. Laat even weten als je er een vindt. Ik wil het wel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
''k hoef ze ook niet ''kant-en-klaar voor in de PC'' te hebben. Voor mijn part komt-ie uit een space shuttle. Als-ie maar in m''n kast past! Mijn radiator is ook gemaakt om het interieur van een Opeltje warm te stoken, en niet om een peltier koel te houden.

Verwijderd

Welke kant blaast zo''n radiale fan nu op, en wat is het voordeel/nadeel?

• LaborGardens
Op dinsdag 01 mei 2001 14:50 schreef ImaStar het volgende:

[..]

Ah, nu begrijp ik het. Een radiale blower zal zeker minder geluid produceren. Maar ik ben ze nog nooit voor in de PC tegengekomen. Laat even weten als je er een vindt. Ik wil het wel proberen.
dat ding van de afbeelding is te koop bij Conrad => in en om het huis => ventilatoren => inbouwventilatoren... Voor die 15 pieken kun je best proberen om in je PC te hangen, toch...(op de site staat bovenaan dat is voor 24V is en bij de productspecs dat ie voor 12V is... een tijdje geleden stond dit ding ook in de restgids van Conrad...voor 12V, dus ''k denk dat ie op 12V hoort...)
edit:

ging niet helemaal goed met posten van link

• LaborGardens
Op dinsdag 01 mei 2001 14:55 schreef Sandman het volgende:
Welke kant blaast zo''n radiale fan nu op, en wat is het voordeel/nadeel?
dat ding blaast naar buiten door het rechthoekje aan de voorkant van dat plaatje wat ik hiervoor gepost heb... hij zuigt naar binnen aan de achterkant waar je op dat plaatje de draadjes ziet zitten...
ze schijnen stiller te zijn dan axiale fans...

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:43

TGEN

Hmmmx_

Ze zijn ook voor de pc gewoon te koop (bekend van de Voodoo-overclockers-coolers), de Gamma series. Plycon.com verkoopt de Gamma 30 bijvoorbeel, en een kleine search maakt je ook wat wijzer :) (zoek op +Gamma +dc +fan ofzo).

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Volgends mij is de Silverado van dat type, dacht dat ie in NL niet werd verkocht.

• Selfdefence

[..]

Minder geluid? waarop baseer je dat? Die dingen worden ook toegpast in kruimeldieven. En die zijn niet bepaalt stil te noemen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ze zitten ook in afzuigkappen en mechanische ventilatoren voor hele huizen. Die dingen hoor je wel, maar ze zijn natuurlijk extreem krachtig. Ik had vroeger een kacheltje met zo''n ding er in. Die hoorde ja nauwelijks.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Volgens mij zuigt zo''n ding lucht aan vanuit het midden van de trommel, de zijkant dus. (het grote, ronde gat in het midden, op het plaatje te zien) ;)

• LaborGardens
Op dinsdag 01 mei 2001 15:09 schreef Braadkip het volgende:
Volgens mij zuigt zo''n ding lucht aan vanuit het midden van de trommel, de zijkant dus. (het grote gat in het midden, op het plaatje te zien) ;)
Correct me if I''m wrong...maar volgens mij zit er aan de achterkant een opening waardoor ie de lucht aanzuigt...

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
ik was dus ook fan plan om z''n raaidale fan tekopen, omdat ik dacht dat ze minder herrie maakte, eentje met een lengte van 30cm.

maar toen ik de specs van eentje van papst zag, ben ik maar van het iede afgestapt. viel vies tegen, maken veel herrie.!

Verwijderd

Dat plaatje, dat is toch een Silverado fan??

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 15:10 schreef Werkhoven het volgende:

[..]

Correct me if I''m wrong...maar volgens mij zit er aan de achterkant een opening waardoor ie de lucht aanzuigt...
Wrong!
Want dan zou daar ook lucht UIT komen . .
De trommel op het plaatje draaid rechtsom, en kijk maar eens goed naar de schuine spijlen. (goed te zien door het vierkante uitlaatgat)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 01 mei 2001 15:14 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Wrong!
Klopt, deze uitvoering zuigt de lucht aan de bovenkant aan. Je hebt ze wel waarbij de lucht aan de achterkant aangezogen word.

• LaborGardens

[..]

Wrong!
Natuurlijk, stom van me |:(

• jurjen13
  • Laatst online: 29-07 14:36
oke, werkhoven,

I correct you and you''re wrong ;)
De aanzuigopening is in het midden... zie je die "streepjes"in het midden? dat zijn de waaiers van je fan!

Greetz

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 15:16 schreef obsidian het volgende:

[..]

Klopt, deze uitvoering zuigt de lucht aan de bovenkant aan. Je hebt ze wel waarbij de lucht aan de achterkant aangezogen word.
Wrong again . .
De lucht wordt altijd via het midden aangezogen . .

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

wel leuk zo''n radiale fan, maar ik denk dat ie moeilijker te besvestigen is en dus ook moeilijk te "richten".

[nadenk]
Voor afzuiging zou die die bv. dan weer wel geschikt kunnen zijn.
[/nadenk]

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

nog wat info

wel in PDF formaat...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Selfdefence
Op dinsdag 01 mei 2001 14:55 schreef DaBit het volgende:
''k hoef ze ook niet ''kant-en-klaar voor in de PC'' te hebben. Voor mijn part komt-ie uit een space shuttle. Als-ie maar in m''n kast past! Mijn radiator is ook gemaakt om het interieur van een Opeltje warm te stoken, en niet om een peltier koel te houden.
Waarom ga je dat niet terug naar het Opeltje om de blowers te halen? Gewoon halen die blowers en kijken of je het passend kan maken.

De Ford blower paste bij mij niet. Ik ben door de radiator al mijn 3,5 inch bays kwijt. Met die blower zou ik ook nog eens een 5 1/4 inch bay kwijt zijn. Dan zou ik echt ruimte te kort komen voor de harddisks en CD-ROM enzo.

Verwijderd

Ja, ik heb wel een bus fan die de warme lucht uit mijn systeem zuigt. Je ziet hem op deze pagina op de tweede en laatste foto goed zien. Hij hangt boven de videokaart en onder de cpu waar normaal een AMR kaart kan hangen en hij blaast de lucht uit de achterkant van de kast waar een PCI opening gebruikt wordt als uitlaat.
Hij heeft in ieder geval een waanzinnige luchtverplaatsing!

Verwijderd

Topicstarter
Dat Opel radiatortje heb ik van de sloop. Maargoed, daar kan ik zo''n radiaalblower ook vandana halen.

De reden dat ik dit allemaal vraag is dat ik vroeger een radiaalblower gehad heb van zo''n 20cm lang, 8cm doorsnee (24V, 15W), en dat ding was stil en verplaatste een gruwelijke berg lucht. Daar kunnen die 120mm/220V Papst en 120mm/220V Sunon''s niet tegenop.

Alleen heb ik dat ding weggegooid toen ik ooit een grondige opruiming aan het houden was :(

Hoe groot zijn die radiaalblowers uit een opeltje?

Verwijderd

ik ben ooit met een vriend eens begonnen met zon soort van turbine fan, maar het eerste probleem was dat ie op 34 volt draait. Toen moesten we een omvormer kopen voor 350 piek geloof ik.
Toen was het verhaal gelijk weer over.
Als iemand ze op 12 volt kent, kan regelen, heeft. mail dan maar ff op tweakermol@wanadoo.nl

• Selfdefence
Op dinsdag 01 mei 2001 17:39 schreef M_O_L66 het volgende:
ik ben ooit met een vriend eens begonnen met zon soort van turbine fan, maar het eerste probleem was dat ie op 34 volt draait. Toen moesten we een omvormer kopen voor 350 piek geloof ik.
Toen was het verhaal gelijk weer over.
Als iemand ze op 12 volt kent, kan regelen, heeft. mail dan maar ff op tweakermol@wanadoo.nl
Kijk eens op een autosloperij. Een Ford Scorpio heeft er iig 2 voor de interieurverwarming/ventilatie. Ze zitten onder de motorkap vlakbij het dashbord in een plastic behuizing. Met een platte schroevendraaier haal je ze er zo uit.

Verwijderd

Topicstarter
Alle luchtkoelers onder jullie: dat ding waar Schizofreen de link naar postte is de ideale luchtkoeler >:) ''maar'' 64.5dB(A) geluidsproductie, en een erg lage thermische weerstand.

• Dennis Nijhuis
  • Laatst online: 09-03-2025
Jah, ''duh''. Dat ding verplaatst wel bijna 22 m3 aan lucht per minuut, dus elke 2 minuten gaat de inhoud van je slaapkamer aan lucht door je case... >:)

Bestuh!!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

[..]

koelen goed en zijn stiller als ''gewone koelers'' ze worden zeker wel in PC''s gebruikt.
Deze koelers zijn namelijk het ''geheim'' van de Silverado koeler.
Het draaiende gedeelte zuigt lucht naar binnen. En dat komt er door dat gat weer uit (naar links dus, op het plaatje )

Er was een dag of 2,3 geleden nog iets in het nieuws over deze fans.... een soort namaak Silverado zeg maar....
zal de link even zoeken

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Geen inspiratie

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

voor de gene die het beeld van de fan nog niet voor ogen zien kijk hier!

http://www.voodooextreme.com/3Fingers/stuff/fanpix.htm

maar als ze minder geluid maken dan axiale ga ik er denk ik ook wel 3 halen ofzo op die url hebbe ze het wel geinig gedaan... beetje primitief maar ok het werkt vast! :)

edit:
nog een url en txt

ziet er wel heftig uit die dingen!!!
http://www.voodooextreme.com/3Fingers/stuff/turbofan.htm

en kijk is aan ook nog is hoeveel herrie die dingen maken!! valt wel mee...

http://www.nidec.com/dcfansquickguide4.html

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

[..]

Wrong!
De trommel op het plaatje draaid rechtsom, en kijk maar eens goed naar de schuine spijlen. (goed te zien door het vierkante uitlaatgat)
Het maakt niet uit of hij linksom of rechtsom draait, want de lucht wordt zowiso altijd naar buiten geslingerd. Het enige wat dan veranderd is dan maximaal haalbare druk en het maximaal verplaatsbare volume.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/images/noise_control_1.jpg

edit:

gvd... kan niet eens img jatte van tom''s hadware guide :( bluuuh

Verwijderd

Ik dacht dat DaBit die langwerpige bedoelde, zoals de voorkant van een graanmachine(zo''n dorser). Zal ff kijken voor een plaatje....

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 22:11 schreef martijn12345 het volgende:
http://www.voidyourwarranty.net/reviews/?r1=taisoltests/index.php3
Dit is een heel relaxed koelertje, en ook makkelijk zelf te maken!!! Maar wat voor heatsink zou daarvoor het meest geschikt zijn? Als die dingen normaal op 24V draaien moeten ze op 12V wel lekker stil zijn :z

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
WOW

overkill:

http://www.irel.com.sg/Doc/Fan.htm

Ik ben ook wel op zoek naar een paar toofe radial fans die WEINIG geluid maken. (Max 20 dBA ofzo) voor het koelen van een radiator.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Hmmmm, dit lijkt me wel wat:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201007170988764100&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=28724&TK_PAR* Orbit DIUM=

Maar zijn 220V fans ook te regelen zoals met een fanbus of wordt dat al wat moeilijker? Iemand die weet hoe ik EENVOUDIG" zo''n 220V fan kan regelen? (om de dBA een beetje naar benden te trekken).

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 02 mei 2001 00:38 schreef rAvers het volgende:

[..]

Dit is een heel relaxed koelertje, en ook makkelijk zelf te maken!!! Maar wat voor heatsink zou daarvoor het meest geschikt zijn? Als die dingen normaal op 24V draaien moeten ze op 12V wel lekker stil zijn :z
Ik zou het proberen met een koperen heatsink >:) Maar je kunt het natuurlijk met iedere heatsink doen. Het lijkt me wel interessant om zoiets eens op een Alpha PAL te zetten...

Geen inspiratie

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

ik had dat ding ook gezien orbit maar hoe blaast dat ding lucht dan?? volgens mij gaan die 2 dingen aan de zijkand draaien en dan krijg je niet echt geconsentreerde lucht gewoon beetje ronddraaiende lucht in je kast? en als je kabeltje niet helemaal goed hangt is het in 1x fffffffffrrrrr... pzzzzzzzzzzzzwwww (lees:kabeltjes verslonden, pc uit) maar zie er wel stoer uit :)

Verwijderd

Als je de specs bekijkt van de Delta Blowers.
Zie www.delta.com.tw/products/dcfans/generic_b.htm
dan zie je dat de CMF versus de dBA best tegenvalt. Zeker in vergelijking met de radiale fans.

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Wie heeft er nu radiale blowers in ze pc zitten??? ik ga ze denk ik van de week ff bestellen maar wil ff horen van mense die er ervaring mee hebben. Dus ook als ze je vroeger op je voodoo 2 gegooid heb vertell er ff wat over!

Tnx

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die dingen zitten in kleine stofzuigers. Heb er hier twee van liggen. Deze vreten zoveel stroom dat als ik er een op een voeding zet deze onmiddelijk stopt. En ze maken een pest herrie.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

idd... de radiale ventilatoren zijn goede ventilatoren...

heel stil... maar meestal worden ze niet toegepast venwege de ruimte-restricties.. het moet er aan de zijkant in en komt er van voren uit.. ook nemen ze meer ruimte in..

dit is enigzins te omzeilen, maar niet met standaard radiale ventilatoren..

bijna alle luchtgekoelde scooters gebruiken dit principe ook.

ik ben een tijd op zoek gegaan naar de kleine versies. niet gevonden. Alleen de big mofo''s waar dabit het over had... maarja... dat is ook een lekker windje binnenshuis he.

heeft iemand de kleine versies ooit in de winkel tekoop gezien? zelfs die gast van display.. wat? radiaal? nooit van gehoord.. nouja..

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 15:38 schreef freakyfrank het volgende:
idd... de radiale ventilatoren zijn goede ventilatoren...

[snip]

heeft iemand de kleine versies ooit in de winkel tekoop gezien? zelfs die gast van display.. wat? radiaal? nooit van gehoord.. nouja..
Radio Twente heeft er een aantal;

Radio Twente
Stille Veerkade
Den Haag.

Sorry, beter ken ik het adres niet. Wel mooie zaak voor tweakers. Ze hebben ook die neon setjes voor f25.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

kickeh! moge ff naar den haag ff in die zaak kijken is!!! vragen of ze hem ff aansluiten en dan kan ik zo horen hoeveel geluid die maakt!! TNX voor de tip

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb nog zo''n radiale liggen die je tussen je pci slot steekt, kun je je GPU ook coolen een beetje :) Ik zal nu ff fototjes maken :)

Verwijderd

Ik heb ook 3 van die gamma 28 dingen van de conrad gekocht.

Voor 12,- ps. kon ik ze niet laten liggen :D

Ze zijn erg stil en produceren behoorlijk wat airflow.

Ik ben tegen wat problemen aangelopen met het vervangen van mijn axiale cpu fan.

Ik heb namelijk een slot moederboard, en mijn CPU zit met een converterkaart op het mobo. Om het probleem nog ingewikkelder te maken zit het geheugen ook nog eens erg dichtbij de heatsink. :(

Ik heb nu tijdelijk 2 radiaaltjes op een afstandje gemonteerd die wat lucht over het koellichaam blazen, maar als ik mijn peltier wil gaan gebruiken moet ik toch ff een degelijke oplossing bedenken.
ik zit te denken aan een CEAT (cardboard enhanced air tube) die de lucht van de radiaaltjes naar de cpu verplaatst, maar ik ben bang dat de luchtsnelheid drastisch afneemt.
De radiaaltjes op de zijkant van de koelrib plaatsen kan niet, omdat de hele constructie zo hoog wordt dat het uit de kast steekt.

BTW, De kast open houden is geen optie, ik heb niet voor niets de binnenkant behangen met geluidsabsorberende matten.

Ik ben er nog niet uit, maar zoals altijd vind ik er wel wat op.

Ik laat het nog wel horen en zien als het me gelukt is.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
Op dinsdag 01 mei 2001 15:01 schreef lexkam het volgende:
Volgends mij is de Silverado van dat type, dacht dat ie in NL niet werd verkocht.
Yep, kijk en vergelijk:

Silverado:
Afbeeldingslocatie: http://www.aconto.de/info/silverado/pic500/slv_total_01.jpg

radiale blower:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/434/G1/434914G1.JPG

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Zo hier istie dan :9
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.heibrink/radial.jpg

Heb ff 3in1 plaatje gemaakt, scheelt de modemers onders ons weer wat tijd.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 02 mei 2001 21:08 schreef Overspeed het volgende:

[..]

Yep, kijk en vergelijk:

Silverado:
[afbeelding]

radiale blower:
[afbeelding]
Moest je weer eerst zijn :P

• Diablow
  • Laatst online: 19-08 21:20
Afbeeldingslocatie: http://www.ned-cool.nl/images/cyclone.jpg

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 15:48
Ik heb niet alles gelezen maar ik ken iemand die ongeveer zo''n ding uit een laserprinter had gesloopt en in zijn compucase gestopt. Best wel relaxed maar of het echt help....!

http://image01.conrad.nl/pix/469/M1/469580M1.JPG

Advanced sheep-counting strategies

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 02 mei 2001 21:26 schreef Diablow het volgende:
[afbeelding]
Beetje overbodig, daar heb ik net zelf al foto''s van gepost :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

Nicap

Tsssk....

Is dit niet wat. LOL

Afbeeldingslocatie: http://store6.yimg.com/I/sofsoft_1635_654619

Verwijderd

Dat is lelijk :)

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Geil kleurtje :) als je er van houd dan!

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 15:00 schreef Werkhoven het volgende:

[..]

hij zuigt naar binnen aan de achterkant waar je op dat plaatje de draadjes ziet zitten...
helemaal niet, hij zuigt lucht in het midden naar binnen :P

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 22:32 schreef Nicap het volgende:
Is dit niet wat. LOL

[afbeelding]
dat ding is klote, maar 4.6 cfm

Pagina: 1