Toon posts:

[BC3] Hoe kan m''n 733@861Mhz -> 1.040Mhz ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 733 die ik al geklokt heb naar 861, maar als ik XL-R8R gebruik van Madonion dan geeft dees aan in mijn profiel (als ie klaar is) dat de interne kloksnelheid tot max. 1040Mhz is... 8-)

De grens van mn mobo ligt ergens in de 1200Mhz ofzo (ASUS CUSL-2)...

Als ik de snelheid nog hoger opvoor krijg ik allemaal winblows fouten en dat soort ongein, dus snap het niet helemaal :?

Kan iemand mij vertellen of het waar is wat XL-R8R mij vertelt ?

Verwijderd

Is waarschijnlijk niet waar , want een p3 van 733 naar 1040 is wel heel erg veel, ik denk dat hij dan te warm word of te weingig stroom krijgt.

Verwijderd

als je hem zo hoog wil krijgen, zal je iniedergeval iets van peltier of stikstof moeten nemen en je mobo ombouwen (voltage mod)

Verwijderd

Topicstarter
te warm kan bijna niet met een golden orbie erop en nog at andere coolertjes ertegenaan, toch ? En met de stroom kan ik nog wel een paar stapjes hoger, maar ben beetje bang dat de cpu er dan op een gegeven moment er tussenuit gaat druipen ;(

Verwijderd

Dat is dat achterlijke ding van bozeui.com en dat staat bij iedereen. Verwacht er maar niet te veel van.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
nee ander geheugen,
bijvoorbeeld Mushkin kan @160 op Cas 2-2-2 :)
Kijk hier maar :)
http://www.rorupc.nl/review.php?id=10

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
Dan zou de bus op 1040/5.5=189 moeten staan

• Woef
  • Niet online
onmogelijk naar mijn weten !

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
da''s gewoon het maximum van je mobo bij deze instellingen. XLR8R kan dat echt niet testen ofzow hoor! Bij mij staat ook 1200Mhz (terwijl ik dat never nooit ga halen aangezien ik mijn multiplier niet kan veranderen |:( bedankt MSI!)

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Op dinsdag 01 mei 2001 01:13 schreef -OverSoft- het volgende:
da''s gewoon het maximum van je mobo bij deze instellingen. XLR8R kan dat echt niet testen ofzow hoor! Bij mij staat ook 1200Mhz (terwijl ik dat never nooit ga halen aangezien ik mijn multiplier niet kan veranderen |:( bedankt MSI!)
je kon toch ook bruggetjes op je athlon kleuren om de multiplier te veranderen (dacht ik)?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 01 mei 2001 12:13 schreef wipe-out het volgende:

[..]

je kon toch ook bruggetjes op je athlon kleuren om de multiplier te veranderen (dacht ik)?
Daarmee kun je de lock verwijderen, maar het wijzigen van de multiplier gebeurt nogsteeds via je mainboard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op dinsdag 01 mei 2001 12:25 schreef Exirion het volgende:

[..]

Daarmee kun je de lock verwijderen, maar het wijzigen van de multiplier gebeurt nogsteeds via je mainboard.
Hier is nix van waar, als je bepaalde bruggen inkleurt/verbreekt kan je de multiplier gewoon veranderen. moet je ven bij TOM kijken. ( http://www.tomshardware.com )

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 00:54 schreef Ruben_Pruim het volgende:
onmogelijk naar mijn weten !
Op overclockers.com zijn er zelfs mensen die hun bus op >200MHz hebben lopen.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op dinsdag 01 mei 2001 13:33 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Op overclockers.com zijn er zelfs mensen die hun bus op >200MHz hebben lopen.
Je bedoelt die nieuwe DDR mobo''s zeker? >:)

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik had um net op de 880Mhz@1.85V maar dat wou die maar een keer doen...

Nu krijg ik weer blauwe schermen.., weet t niet meer

HELP

Verwijderd

Je moet je multiplier locken op een andere waarde, dan zal je msi moeten werken op een nieuwe multiplier.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoe warm mag een PIII 733 eigelijk ongeveer worden voordat ie rare dingen gaat doen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op dinsdag 01 mei 2001 20:01 schreef algabra het volgende:
Je moet je multiplier locken op een andere waarde, dan zal je msi moeten werken op een nieuwe multiplier.
Right......... Hij heeft een p3

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 20:16 schreef solomo het volgende:
Hoe warm mag een PIII 733 eigelijk ongeveer worden voordat ie rare dingen gaat doen?
en zeg nu niet dat ik eerst "FAQ-deel: overklokken voor beginners." moet lezen |:( want daar ben k net pas achter:D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor word bij 863Mhz@1.85V - 46.5 graden, maar ik heb nog niet gekeken bij de maximale belasting van de cpu, alleen in de bios.

Heb dus ook ff gekeken op overclockers.com, maar die lui zitten met waterkoeling (peltier) te prutsen en dat gaat mij net iets te ver. Misschien voor later, maar dan koop ik liever een nieuwe snellere cpu (kost waarschijnlijk minder geld).

Ik heb t idee dat een van mn pci kaartjes het niet bij kan houden, want als ik de pci bus boven de 40Mhz zet loopt ie vast.

Geheugen: - 2 x 128Mb PC133 Dane-Elec
AGP Kaart: - ASUS V6600 PRO64 - Geforce 256
PCI Kaarten: - Sitecom Fast Ethernet Card
- Terratec DMXFire 1024
- Adaptec 2904CD SCSI Controller
- Promise Fasttrack 66 8-)

Kan het hier ergens aan liggen ?

• ConZito
  • Laatst online: 29-07 22:11
Hm gaat je niet lukken, iig niet met een EB. Maar als je nou een 750E had dan wel, dat is mij dus ook gelukt, met waterkoeling dat wel. 750@1125, helaas issie dood, maar dat is een ander verhaal.

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 10:58 schreef ConZito het volgende:
Hm gaat je niet lukken, iig niet met een EB.
Wat dach ie van een 733@1061

(alles ken met de goeie chip)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

FFF

als je bij www.overclockers.com kijkt zie je dat het al redelijk moeilijk is om je cpu over de 1000 heen te krijgen, Maar jou overklok resultaat vindt ik toch aan de minne kant, Heb je een kleine kast ofzo? de hoeveelheid fans maakt niet uit, het gaat er meer om hoeveel lucht er gaat stromen, en dan wel goed. dane-elec geheugen is ok. Om een goed resultaat te halen, 1000+ zul je toch over moeten stappen op water+peltier koeling, en dan heb je nog geen gerantie dat hij het wil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bigtower...

En volgens mij blaast ie echt alle kanten uit!!

Onderin de lucht erin en bovenin de lucht eruit.

ff denken... Er zit een 80mm onderin, een Golden Orb op de CPU, een actieve standaard cooler op de videokaart, een klein cpu coolertje boven de videokaart aan de achterkant van mn kast, 2 coolers bovenin aan de achterkant en aan de voorkant bovenin zit boven mn harde schijven een coolermaster in een 5.25" slot met 2 fans die echt hard blaast...

moet goed zijn dacht ik. niet dus :'(

ik heb um nu op 867Mhz@1.85V lopen maar dat het echt soepel gaat kan ik niet zeggen...

eerst was mn hoogste score met 3dmark 2001 iets van 1300nogwat, nu is het 2078 ofzo, maar dat komt omdat mn videokaart nu ook overgeklokt is nl.: core = 120@160 + geheugen 166@185...

Alleen nu loopt quake iedere keer vast.
Hier had ik eerst als hoogste 70 fps en nu was dat als hoogste 111 fps :9

maar ja, als het iedere keer vastloopt heb je er ook geen zak aan.

Heb nu wel een 300Watt voeding erin gezet (voor het geval dat)

Nog ff wat, ik heb geen zin om veel geld aan peltier en dat soort zooi uit te geven.
Dan kan ik net zo goed een 1.13Ghz nemen en deze overklokken (is leuker)

Verwijderd

Hoe werkt dat XL-R8R van Madonion precies? Die kijkt hoever je cpu max zou kunnen? Heb je een linkje? En hoe zit het psies?

Tnx.

Verwijderd

Topicstarter
www.madonion.com

moet je ff zoeken...
Dit programma is hetzelfde principe als 3dmark, alleen ''adviseert'' deze wat je eventueel aan je pctje kunt veranderen...
en geeft aan wat je al hebt...

Verwijderd

Ok gaat hem nu downen ;) Ben benieuwd :)

• BC3 Victim
Ik gebruik zelf 2 SUPER golden orb''s en het werkt perfect mijn 2 cpu''s worden niet warmer dan 40 graden en mij mobo niet warmer dan 45.

Alles net nieuw gekocht en het werkt SUPER

KEEP IT COOL WITH A GOLD ORB

8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)

Verwijderd

We''ve finished analyzing your PC and have determined that you are running a system that contains: Intel Pentium III 1120MHz processor, NVIDIA GeForce2 GTS/Pro based graphics card and 256 MB of memory.

Your current PC is an EXCELLENT system that will allow you to run even the most demanding of today''s applications.

Unfortunately, we are unable to provide you with recommendations at this time.

The PC you are currently using is either too old or too new to have sufficient statistical representation in our performance database.

If the PC you are using is too old to be identified, then we are not be able to recommend cost effective component upgrades for you.

If your PC is too new to be analyzed with absolute accuracyCongratulations! We suggest that you check back with us periodically to see if your upgrade options have changed. New products are constantly being introduced, products that may be just what you are looking for to keep you at the top of the performance scale.

-

NouNou :P Ik d8 dat ie ging kijken tot hoever me cpu kon? ;)

Verwijderd

Topicstarter
wat heb je voor processor dan ?

en mijn cpu wordt ook niet warmer dan 40 graduh dus snap t nie helemaal.???

het programma raadde mij aan om nog eens 128Mb@100mhz erbij te prikken :?

Verwijderd

Knutsel bij mij raad ie dus niks aan. Gek programma. In deze pc zit een 1ghz in. Is testsysteem, maar wil kijken hoe ver ie kan komen. Maar dat progje is ook zwaar bout volgens mij.

Verwijderd

Terug to the roots of this topic.
Een Duron kan principieel tot 1200mhz gaan. Denk je dat er 1 Duron is die dat haalt?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
[off-topic mode]

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Op dinsdag 01 mei 2001 20:01 schreef algabra het volgende:
Met ''n PIII, kan toch nie (rijmt :P)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Op vrijdag 04 mei 2001 12:57 schreef HELLO_I_AM_YELLOW het volgende:
Ik gebruik zelf 2 SUPER golden orb''s en het werkt perfect mijn 2 cpu''s worden niet warmer dan 40 graden en mij mobo niet warmer dan 45.

:r jongejonge wat een bikkel :r
misschien zijn ze op www.foxkids.com wel onder de indruk van je systeem :r

• BC3 Victim
oeps foutje

Laat Maar

Verwijderd

Op vrijdag 04 mei 2001 12:57 schreef HELLO_I_AM_YELLOW het volgende:

how amusing ..... not

JC

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 11:23 schreef knutsel het volgende:
Ik heb een bigtower...

En volgens mij blaast ie echt alle kanten uit!!

Golden Orb op de CPU, een actieve standaard cooler op de videokaart, een klein cpu coolertje boven de videokaart aan de achterkant van mn kast, 2 coolers bovenin aan de achterkant en aan de voorkant bovenin zit boven mn harde schijven een coolermaster in een 5.25" slot met 2 fans die echt hard blaast...
eerst was mn hoogste score met 3dmark 2001 iets van 1300nogwat, nu is het 2078 ofzo,

Nog ff wat, ik heb geen zin om veel geld aan peltier en dat soort zooi uit te geven.
Dan kan ik net zo goed een 1.13Ghz nemen en deze overklokken (is leuker)
Koelers genoeg, maar koop eerst maar een ''echte'' koeler zoals een Alpha PEP66 met een delta 38 fan en wat artic silver,dat is altijd nog goedkoper dan een 1.1-1.2Ghz,en als je zo''n proc koopt moet je nog altijd goeie koeling hebben als je wil overklokken.
En wat die score betreft mijn Geforce 2 MX doet het nog beter 2174 nl(733@803).Heb je de laatste detonater drivers gedownload en geinstalleerd?
En controleer ook ff of je over of onderdruk hebt in die kast(overdruk is beter),want ik krijg de indruk dat je kast vacuum word gezogen.tenzij die harddisk cooler er lucht in blaast,maar dat lijkt me sterk en zou waarschijnlijk ook niet goed zijn omdat ie bovenin zit en de warme lucht weer terug zou blazen.
ps:check ff op hotspots met een goedkope thermometer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3dmark 2001 nog getest met mn ouwe videokaart (ASUS Geforce 256 V6600 Pro 64 64Mb) krijg maandag de goeie dus dan zal ik nog een keer proberen
en wat bedoel je met echte coolers ?
Golden Orb is goed genoeg dacht ik ???
Heb gister Blue Orb erbij besteld...

Maar weet in ieder geval zeker dat ie genoeg koeling heeft !

• BC3 Victim
Als antwoord op de oorspr. vraag.. XLr8R heeft nl. gewoon gelijk. Die 1000-nogwat MHZ halen ze uit de chip-ID.

Intel bakt gewoon een hele zut chips zonder te weten wat ''t uiteindelijk zal worden (qua snelheid dus) en de PIII is er tot ong. 1.1Ghz. In die ident-string geven ze dus aan wat de maximale clockspeed is van de serie waaruit jouw CPU komt. Dat het ding als 700Mhz verkocht wordt geeft al aan dat hij de 1Ghz waarsch. nooit zal halen. (tenzij je met stikstof oid. gaat klooien).

• BC3 Victim
Op zaterdag 05 mei 2001 17:01 schreef hezik het volgende:
Als antwoord op de oorspr. vraag.. XLr8R heeft nl. gewoon gelijk. Die 1000-nogwat MHZ halen ze uit de chip-ID.

Intel bakt gewoon een hele zut chips zonder te weten wat ''t uiteindelijk zal worden (qua snelheid dus) en de PIII is er tot ong. 1.1Ghz. In die ident-string geven ze dus aan wat de maximale clockspeed is van de serie waaruit jouw CPU komt. Dat het ding als 700Mhz verkocht wordt geeft al aan dat hij de 1Ghz waarsch. nooit zal halen. (tenzij je met stikstof oid. gaat klooien).
Ik ben het grotendeels met je eens, maar om de GIG grens te halen heb je niet perse stikstof oid nodig, met een goede koeler en een peltier ''kan'' het ook lukken (''kan'' - met de juiste chip).

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 18:32 schreef DuronDude het volgende:

[..]

how amusing ..... not

JC
You are amusing ......NOT :r
Is dat alles?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mr. KillorBE solliciteert vrij nadrukkelijk naar een ban...be warned...

• BC3 Victim
Op vrijdag 04 mei 2001 16:21 schreef Urnie het volgende:

[..]

:r jongejonge wat een bikkel :r
misschien zijn ze op www.foxkids.com wel onder de indruk van je systeem :r
Hier had ik beter niet op kunnen reageren,net zoals die andere.

• BC3 Victim
Ik ben het grotendeels met je eens, maar om de GIG grens te halen heb je niet perse stikstof oid nodig, met een goede koeler en een peltier ''kan'' het ook lukken (''kan'' - met de juiste chip).
Even nog een keer lezen :) ik schreef nl:
wordt geeft al aan dat hij de 1Ghz waarsch. nooit zal halen.
Verder leuk dat je het _helemaal_ met me eens bent :)

• BC3 Victim
Laat deze ook maar zitten.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10
Hmm, KILLorBE, je hebt 2 dagen geleden pas geregd en nu al heb je een best grote mond tegen andere posters. Ik denk dat je eerst wat meer moet rondneuzen hier voordat je zoiets kunt maken. Vergeet niet dat een hoop jongens hier dagelijks met comps werken en dus ook een hoop jongens zoals jij tegenkomen. Patsen met een mooi systeem is niet fout, maar om dat te doen na 5 posts is gewoon slechte timing. Dat moet je begrijpen.

Ik hoop dat er geen ban aan te pas hoeft te komen, en je nog veel plezier zal beleven aan GoT. :)

btw. Daniel is idd een admin. maar hij is wel lief hoor.. ;)
he daniel.. jaa.. zo issie lief.. koetsie koe.. wat issie dan? wat issie dan??

:D

Verwijderd

Op zaterdag 05 mei 2001 17:01 schreef hezik het volgende:

Waar kijk jij dan bij dat prog? Ik kan alleen maar zo''n wazige analize doen en dan zegt ie verder niet hoe ver ik kan oid.

• BC3 Victim
1061 MHZ 1.85 Volt moederbord Asus CUSL2-C koeler Intel Fan, Open Case at FSB = 193, System cool :p :p :p

• BC3 Victim
1061 MHZ 1.85 Volt moederbord Asus CUSL2-C koeler Intel Fan, Open Case at FSB = 193, System cool :P :P :P

Verwijderd

Topicstarter
he sunbox ?

Hoe kun je een FSB van 197 halen ?
Hoe hoog staat je pci klok en je geheugen en wat voor geheugen heb je ?

• BC3 Victim
Op zondag 06 mei 2001 05:05 schreef NiteFly het volgende:
Hmm, KILLorBE, je hebt 2 dagen geleden pas geregd en nu al heb je een best grote mond tegen andere posters. Ik denk dat je eerst wat meer moet rondneuzen hier voordat je zoiets kunt maken. Vergeet niet dat een hoop jongens hier dagelijks met comps werken en dus ook een hoop jongens zoals jij tegenkomen. Patsen met een mooi systeem is niet fout, maar om dat te doen na 5 posts is gewoon slechte timing. Dat moet je begrijpen.

Ik hoop dat er geen ban aan te pas hoeft te komen, en je nog veel plezier zal beleven aan GoT. :)

btw. Daniel is idd een admin. maar hij is wel lief hoor.. ;)
he daniel.. jaa.. zo issie lief.. koetsie koe.. wat issie dan? wat issie dan??

:D
OK ik reageerde een beetje fel,maar wat moet je met dat soort posts? Zijn dat soms lui die wedstrijdje meeste posts doen,en voor de rest niks zinnigs te zeggen hebben? Of proberen ze zoveel mogelijk lui af te zeiken of te kleineren?
Sorry hoor maar als ik bezopen ben kun je van mij de volle lading krijgen (als ik nuchter ben reageer ik er niet eens op,zou ik ook moeten doen/kunnen als ik zat ben),lui die dat soort dingen posten kunnen van mij opzouten.
Normaal gesproken zit ik altijd op een ander forum en daar hoef je dat echt niet te flikken,van die afzeik posts.
En volgens mij ben ik niet de enigste die er zo over denkt (CrashNet:Djeez, 5e topic vanavond en de 3e flamewar)
En ik met een mooi systeem patsen? Valt geloof ik reuze mee,zo vet is m''n box niet,maar ik reageer tenminste niet zoals DuronDude (How amusing .......not) of Urnie (:r jongejonge wat een bikkel :r
misschien zijn ze op www.foxkids.com wel onder de indruk van je systeem :r), dat noem ik pas patsen.
bakboord1 poste:
''Volgens mij is deze zut roze van kleur met een wit stickertje erover en mijn coolermaster houdt mijn proc net zo koel als die flashy superflop die jullie zo roemen. Dus roem of een betere koeler of HOU GEWOON JE BEK DICHT''
Waar gaat dat dan over? Dat is zeker opbouwende kritiek, nou in mijn ogen is dat gewoon praten en tegelijkertijd niks zeggen (zeiken dus).Als je DAT soort posts doet kun je beter je B.. houden.Maar dat zal wel aan mij liggen,of zijn alle hollanders zo bot?
En of ik nou twee dagen of twee jaar geleden heb geregd zou niks uit moeten maken,of is het normaal dat je na verloop van tijd andere mag afzeiken en een grote bek kunt hebben? En wie er het langste zit weet niet altijd alles beter(niet dat ik alles beter weet).
Als afsluiter, dat ik pas twee dagen geleden geregd heb wil niet zeggen dat ik hier nog nooit heb rondgekeken,en zo''n grote mond heb ik ook weer niet,zulke posters verdienen het (wie de bal kaatst kan hem terug verwachten).

Laat ze een voorbeeld aan jouw nemen,op een normale manier je mening uitten.;)

Verwijderd

Gewoon 133:100:33 zetten..dan kan je makkelijk op 196 draaien...althans..als je pc het trekt..

Verwijderd

Topicstarter
jamaar, de pci bus komt dan toch veel te hoog ?
en zoals ik al eerder in dit forum heb gezegt (een paar bladzijdes geleden), moet ik dus proberen welke kaart de snelheid niet bij kan houden. }:0

PS. had um trouwens op 880Mhz@1.90V maar toen kreeg ik protection errors :'(

verder gaat het wel, maar af en toe hangt ie...
Dit kan ook aan mn videokaart liggen, want die heb ik ook overgeklokt...

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand idtjes ?
Pagina: 1