[BC3] Gigantisch idle-stressed temperatuurverschil na...

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
... het modden van mijn CoolerMaster DP5-6H61. Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6h51.jpg

Ik had er met de handleiding van RoRuPC een fandapter opgezet. Een kartonnen windtunnel waarop ik dan een 80mm fan had gemonteerd.
Mijn Duron 650@784 werd de laatste dagen nl nogal warm door het fijne lente weer (60C) en dus dacht ik:"Grotere fan, koelere proc!"

NOT! Ik kwam Windows in met een temperatuur van 62C!! Toen een andere 80mm fan erop gezet (CoolerMaster ipv een obscure fan uit een Compaq 200W-voeding uit een Deskpro van ''94). Praktisch geen verschil. Zowel wanneer hij op het koelblok blies als wanneer hij de lucht ervan af zoog. :'( :'(

Dus heb ik de gewone fan er maar opgezet (die zat ondertussen al op mijn GeForce DDR, samen met een 80mm fan van Quietek :?, die trouwens wel 10C koeler is), kom ik Windows binnen met 71C!!! En dat is als hij op de standaard snelheid (650 MHz) loopt en een lager voltage! Ik in paniek natuurlijk, maar na een paar minuten viel de temperatuur terug naar 31C. Een verschil van 40 C(veertig!) dus.

Ik heb al een GlobalWin WBK-38 besteld, maar die is momenteel nog niet op voorraad bij de winkel. Maar wat kan ik doen tot die tijd? Ik durf de }:O niet meer aan te zetten uit vrees voor een China-syndroom.
Zou het kunnen dat de clip van het koelblok niet goed meer klemt?

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Wat je wel moet weten is dat die AMD''s een aardige temperatuur kunnen hebben. 90 graden MOET nog goed gaan, maar er zijn dan wel wat instabiliteit probleempjes dan.

Dus je kan je proc misschien wel effe onderclocken totdat je een nieuwe koeler krijgt. Maar zit er wel koelpasta tussen de proc en koeler?

• F.U.B.A.R
Er zit een dun laagje pasta op processor en koelblok, ja.
Ze kunnen misschien wel tot 90C gaan, maar ik vind 60C al veel te heet!

Ik ga mijn CoolerMaster 80mm er maar eens rechtstreex opschroeven mbv deze handleiding.

Waarom is het precies morgen een zondag in België! Kan ik geen materiaal halen. Sjit.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik zou die koeler er nog es ff afhalen, er nieuwe koelpasta opdoen, en em er daarna zeer voorzichtig er weer opzetten.

misschien moet je de clip wat verbuigen zodat de koeler wat strakker op de core zit.
niet te strak, want dan brokkelt je core af!

• F.U.B.A.R
Op maandag 30 april 2001 21:03 schreef marble het volgende:
ik zou die koeler er nog es ff afhalen, er nieuwe koelpasta opdoen, en em er daarna zeer voorzichtig er weer opzetten.
Daar zal het niet aan liggen: elke keer dat ik hem eraf heb gehaald heb ik er opnieuw pasta op gesmeerd (eerst proper gemaakt natuurlijk).
Op maandag 30 april 2001 21:03 schreef marble het volgende:
misschien moet je de clip wat verbuigen zodat de koeler wat strakker op de core zit.
niet te strak, want dan brokkelt je core af!
Dat ga ik een doen. Gewoon de hoek in de clip wat kleiner maken, toch?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

en als ie dan is afgekoeld in windows, en je stressed hem dan weet.... word ie dan weer zo warm ?

Geen inspiratie

• F.U.B.A.R
Op maandag 30 april 2001 21:11 schreef martijn12345 het volgende:
en als ie dan is afgekoeld in windows, en je stressed hem dan weet.... word ie dan weer zo warm ?
Heb ff de }:O aangezet met de gedachte:"Na drie minuten zet ik hem weer uit." Maar na amper een minuut zat de temperatuur al op 66C. Dus ik neem aan van wel...

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:57
[effe offtopic]
Ik heb een tijd terug een coolermaster besteld ook gehad maar er staat op het doosje dat het een dp5-6h51 is. Maar nu hebben drie mensen die ik ken ook dezelfde cooler maar de mijne is heel anders als die van hun. Dus ik ga op de site van coolermaster kijken welke ik dan wel heb maar ik heb alle coolers afgezocht zelfs de slot1 coolers maar nergens staat mijn coolertje zelfs niet op de coolermaster site dus. Dus nu zit ik te denken heb ik soms een af ander prototype gehad perongeluk :? de mijne koelt namelijk ook veel beter als een standaard dp5-6h51 cooler mijn idle temp ligt tien graden lager ofzo twee graden boven mijn case temp. ik heb er geen problemen mee dat ik deze koeler gehad heb hoor maar ik vind het alsnog raar. Al had ik een camera ofzo had ik er effe een foto van gemaakt maar heb ik niet :(.
[effe offtopic]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Pagina: 1