[BC3] Hoe ziet socket eruit / Bevestiging koeler

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben voor de verandering maar weer eens bezig met het waterkoeling test-systeem. Enige wat ik nog moet maken is de warmtebron, in een socket gemonteerd.

Ik heb nu een socket 5 liggen, maar deze heeft alleen haakjes in het midden. De nieuwe sockets hebben haakjes ook aan de zijkant??

Ik heb dan ook de volgende vragen:

1. Hoe ziet een moderne socket eruit. Hebben deze nu altijd haakjes aan de zijkant of alleen in het midden.

2. Hoe worden de diverse (lucht) koelers bevestigd? Haakjes in middne, aan zijkant, links, rechts, gaten in mobo.

3. In geval ik een nieuwe socket moet hebben, wie heeft een kapot moederbord voor me, liefst met gaten, en een goede socket.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/asuscuep2m/cuep-big.jpg

Mischien heb je hier wat aan, ik zal nog ff een plaatje zoeken.

Alle proemn in n drek

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
de sockets worden geproduceerd door molex, volgens mij.

net als je voedingsstekkertjes dus.
ik weet niet of ze een site hebben, misschien vind je daar wat specificaties.

/edit: na lang zoeken de site van molex gevonden : www.molex.com :+

• php
  • Niet online
Naast specificaties, moet ik gewoon zo''n ding hebben. Maar ik geloof dat mijn socket 5 nog redelijk lijkt op wat ik hierboven zie.

Maar ik ben ook niet het type wat een KT7-raid in de winkel haalt, en de zaag erin zet.

En ik zaag ook niet 1 van mijn sockets uit m''n BP6, onder het mom: Dan maar met 1 processor.... :P:P

• d33n
ik zal eens kijken wat ik heb....
misschien kan ik wel iets opsturen.

heb denk ik nog wel een socket A kapot mobo over.

/edit: als ik iets heb mail ik je.

• php
  • Niet online
Thanks man!

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 16:30
Koop anders gewoon een slot 1 --> socket370 converter. Kost 25 piek ofzo...

• d33n
mijn socket A mobo''tje ligt hier trouwens nog "ter reparatie"

ik had per ongeluk een draadje van de chipset naar de pci bus doorgesneden > weg mobo |:(

maargoed, als ik em niet gerepareerd krijg wil ik het opsturen, maar ik weet niet hoelang dat gaat duren.
misschien zijn er meer mensen die ff de socket van zn kapotte mobo willen afslopen....

• php
  • Niet online
Ik heb even de socket bekeken, welke ik heb liggen, en deze lijkt heel erg op wat hierboven staat, met 1 lipje in het midden, en 1 meer naar de zijkant.

Dit is tegenwoordig ook nog de standaard? (in dat geval heb ik niets nodig, namelijk)

Verwijderd

Socket-A is wat groter dan socket-5. Als je 1 van de 3 nokjes gebruikt om je koeler mee vast te schroeven, zoals de meeste (goedkope)luchtkoelers en waterblokbeugeltjes doen, dan gebruik je alleen de middelste, en die zitten tegenover elkaar.

De maatvoering van hoe het zou moeten zijn staat in de AMD Athlon model 4 datasheet; te verkrijgen op www.amd.com

Wat gebruik jij trouwens als kunstmatige ''processor'' ?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 16:10
Iemand trouwens een plaatje hoe een P4 vastzit op het standaard P4 mobo + kast. En bij de Asus P4T?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 30 april 2001 21:35 schreef Herman het volgende:
Ik heb even de socket bekeken, welke ik heb liggen, en deze lijkt heel erg op wat hierboven staat, met 1 lipje in het midden, en 1 meer naar de zijkant.

Dit is tegenwoordig ook nog de standaard? (in dat geval heb ik niets nodig, namelijk)
Waarom geen converter kopen dan? Dat is toch een perfecte oplossing?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• d33n
Op dinsdag 01 mei 2001 00:36 schreef biobak het volgende:
Iemand trouwens een plaatje hoe een P4 vastzit op het standaard P4 mobo + kast. En bij de Asus P4T?
met die 4 schroeven in je mobo toch?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-05 16:10
Op dinsdag 01 mei 2001 01:03 schreef marble het volgende:

[..]

met die 4 schroeven in je mobo toch?
Ja, maar zitten die schroeven door de plaat waar je mobo op zit of zit er bij die Asus een losse plaat achterop het moederbord waarmee de koeler op het mobo geklemd wordt? Ik kan me er weinig bij voorstellen :)

Verwijderd

Ik heb een opgefikte Super Socket 7 mobo liggen.

Je mag hem hebben als je de postzegels betaalt om met rembours opsturen vanuit België.
Pagina: 1