[BC3] Usb Mod en Rounded Cables MOD

Pagina: 1
Acties:

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik ga de plaatjes hier niet posten, want ik heb dan medelijden met modemers zoals mezelf :)

Black.Adder''s Tweaks

En hierbij bedank ik herman voor het spyral wrap. Tnx m8 :)

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 20:51
die USB is wel vet :D

Verwijderd

Waar haal je die Spiral Wraps?? Bij welke winkel?

Verwijderd

En hoe heb je die 90 mm op de heatsink gemaakt, die is toch veel kleiner??

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

ik dacht al dat dat zwarte geen tape was :)
zijn er geen nadelen aan dat spul.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Jammer dat je geen "inside" plaatjes hebt van je usb-mod. Ben ik wel benieuwd naar.

• Black_Adder
owk marx over 5 minuten staan ze erop

• Black_Adder
owk ze staan erop,
onderaan bij USB-MOD

Verwijderd

Aha, je hebt zo''n USB-printplaat dingie ;)
Netjes!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Op maandag 30 april 2001 16:48 schreef rAvers het volgende:
Ja, dat wil ik ook wel weten. Ik heb namelijk een windtunnel uit karton gemaakt maar dan met een 80mm fan erop. Ik schrok me dood toen ik aan 61C in Windows kwam! Hij wordt nu 52C en dan heb ik de }:O niet eens aan! Misschien komt het doordat het een obscure fan uit een Compaq 200W-voeding uit een Deskpro van ''94 is. Wie zal het zeggen? ;)

Ik ga er nu maar een CoolerMaster 80mm opzetten. Die zal toch wel meer CFM''s doen dan de standaard 60mm fan?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Damn dat is een kewle kast, ik ga hem ook kopen maar dan in het zwart :)

Alle proemn in n drek

• Black_Adder
Op maandag 30 april 2001 18:21 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik ook wel weten. Ik heb namelijk een windtunnel uit karton gemaakt maar dan met een 80mm fan erop. Ik schrok me dood toen ik aan 61C in Windows kwam! Hij wordt nu 52C en dan heb ik de }:O niet eens aan! Misschien komt het doordat het een obscure fan uit een Compaq 200W-voeding uit een Deskpro van ''94 is. Wie zal het zeggen? ;)

Ik ga er nu maar een CoolerMaster 80mm opzetten. Die zal toch wel meer CFM''s doen dan de standaard 60mm fan?
Ik heb het hiervandaan.

http://www.thetechzone.com/display.asp?i=18&p=1

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 20:12
ik heb ook zo''n usb mod :)

niet zo netjes als de jouwe, maar hier ff een picje:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~siet0000/usb.jpg

sorry voor de k*t kwaliteit van m''n webcam..

Verwijderd

Oke, maar waar haal je die Spiral Wraps vandaan, jij hebt ze van Herman, maar waar kan IK ze halen??

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
De post hierboven is van mij, niet van Feeree.

(Log in het vervolg weer uit, dank u Feeree)

Verwijderd

Mooi gedaan, ook met die fan op je proc. Zit die fan nog wel op een heatsink, of zie ik dat ding gewoonweg niet op de foto.
En met die USB.....netjes gedaan, hoewel ik nog nooit een USB-printplaat dingetje gezien heb! Sluit je die USBprintplaat dingie gewoon aan op je 2e USB mogelijkheid op je mobo (en zoja : is dat niet gewoon een kabeltje met een USB poort eraan, "waar komt die printplaat vandaan" ; vraagt bluebitje zich af).

Zekers cool verder.

<edit>
ik heb trouwens nog een PCI kaart liggen met twee USB poorten erop, zou hier iets mee te doen zijn????????
</edit>

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op maandag 30 april 2001 19:38 schreef rAvers het volgende:
Oke, maar waar haal je die Spiral Wraps vandaan, jij hebt ze van Herman, maar waar kan IK ze halen??
Bij de conrad gewoon...heb ik ze ook vandaan. Zal de nummers ff geven (staan op pagina 713 en heten "spiraalslang van kunststof"
code:
1
2
3
4
5
                        p/m     va 5m

53.10.81-24  1,5 - 8 mm   0,80       0,65
53.10.90-24  5 - 20 mm     1,25      1,00
53.08.08-24  20 - 100 mm     2,15        1,80

Ik heb zelf de twee kleinste maten, maar de allerkleinste kunnen net 4 van die voedingsdraadjes is, dus de kabels van 1 molexje.

De maten die er staan zijn als ze opgerekt zijn, dus maximaal!

Zo, hopelijk hebben jullie hier iets aan, want iedereen is altijd op zoek naar dat spul!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 30 april 2001 16:19 schreef Black_Adder het volgende:
Ik ga de plaatjes hier niet posten, want ik heb dan medelijden met modemers zoals mezelf :)

Black.Adder''s Tweaks

En hierbij bedank ik herman voor het spyral wrap. Tnx m8 :)
Waarom heb je die harde schijven zo op elkaar liggen?
Je kan die ene beter onder het diskette station doen dan word ie niet zo warm :)

Alle proemn in n drek

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 30 april 2001 18:30 schreef Black_Adder het volgende:

[..]

Ik heb het hiervandaan.

http://www.thetechzone.com/display.asp?i=18&p=1
Hoe kom je aan die onderdelen die ze hier hebben ? En dan bedoel ik met name die ''balkjes'' die je op de heatsink schroeft, om daarop de fingerguard te zetten... heb je dat ergens gekocht, of zelf gemaakt ofzo ?

Geen inspiratie

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 20:41
Op maandag 30 april 2001 19:46 schreef bluebitje het volgende:
Mooi gedaan, ook met die fan op je proc. Zit die fan nog wel op een heatsink, of zie ik dat ding gewoonweg niet op de foto.
En met die USB.....netjes gedaan, hoewel ik nog nooit een USB-printplaat dingetje gezien heb! Sluit je die USBprintplaat dingie gewoon aan op je 2e USB mogelijkheid op je mobo (en zoja : is dat niet gewoon een kabeltje met een USB poort eraan, "waar komt die printplaat vandaan" ; vraagt bluebitje zich af).

Zekers cool verder.

<edit>
ik heb trouwens nog een PCI kaart liggen met twee USB poorten erop, zou hier iets mee te doen zijn????????
</edit>
Waar dat printplaatje weg komt? Dat is het USB bracketje wat je bij ASUS borden krijgt.

Ik heb er ook nog wel een. Iemand interesse? Heb nu een MSI Bord, en daar krijg je een bracketje zonder printje bij, alleen 2 stekkertjes...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die USB mod vind ik heel erg knap.

Maar het rounden van je cables vind ik dwaas. Voor IDE cables is eht wel degelijk nuttig omdat het de arflow verbeterd, maar die molexjes die je ook hebt voorzien van zo''n spiral wrap zijn nu pas echt lomp geworden, die belemeren je airflow toch nogal fel. Ze zijn ver 100 voudigd in omtrek.

Tssss.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
[reclame]
www.caseetc.com voor spiral wraps en andere casmeodzooi.
[/reclame]

• Black_Adder
<edit>
</edit>
Erm , nee denk het niet. een pcikaart moet in ene slot zitten. Ik weet nie precies hoe dat ding eruit ziet , maar het lijkt me sterk.

• Black_Adder
Op maandag 30 april 2001 21:13 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Waarom heb je die harde schijven zo op elkaar liggen?
Je kan die ene beter onder het diskette station doen dan word ie niet zo warm :)
Erm nee hoor, want in die bracket die je daar zit (uitneembaar BTW) zit ook een fan.
Dus die schijven blijven ijskoud.

• Black_Adder
Op maandag 30 april 2001 21:26 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die onderdelen die ze hier hebben ? En dan bedoel ik met name die ''balkjes'' die je op de heatsink schroeft, om daarop de fingerguard te zetten... heb je dat ergens gekocht, of zelf gemaakt ofzo ?
Erm, bij een coolermaster fan zit de Fan op een soort plastic vierkant met 4 schroefgaten. Laat het nou zijn dat de openingen van mijn fanguards daar precies opvallen :)

Verwijderd

Waarom heb je een finger guard op een interne fan :? Round je je kabels voor een betere airflow, geef je een fan een finger guard voor een slechtere airflow.... |:(

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op maandag 30 april 2001 16:48 schreef rAvers het volgende:
Ik weet niet hoe Black_Adder dat heeft gedaan maar ik heb een tijdje geleden hetzelfde gedaan. EEn 50 mm Coolermaster CPU-fannetje vervangen door een 80 mm Sunon (scheelde ruim 40 CFM). Ik heb gewoon de 50 mm fan genomen, bladen eruit geslootp zodat je alleen nog een frame over hebt. Daarop lijm je met secondelijn de 80 mm fan en blaazzzen maar... :9~
Op dinsdag 01 mei 2001 12:00 schreef ascii het volgende:
Waarom heb je een finger guard op een interne fan :? Round je je kabels voor een betere airflow, geef je een fan een finger guard voor een slechtere airflow.... |:(
Dat had ik ook maar meteen gedaan. Stel je voor de grote fan raakt om wat voor reden dan ook los van de heatsink en vliegt door de kast. Ik wil er niet aan denken wat die vrije bladen doen met het binnenwerk/kables van mijn PC. Dan maar een grilletje en omdat aan die kant de lucht wordt aangezogen spoilt de grills echt bijna niets (verwaarloosbaar weinig) aan de airflow.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op dinsdag 01 mei 2001 15:46 schreef marble het volgende:
[reclame]
www.caseetc.com voor spiral wraps en andere casmeodzooi.
[/reclame]
Waarom die shit in de sttes kopen, terwijl dat ook in nederland kan???
Ik koop alleen spullen, als ze echt niet te krijgen zijn in nederland.

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 21:52 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
[..]
Waar dat printplaatje weg komt? Dat is het USB bracketje wat je bij ASUS borden krijgt.
Ik heb er ook nog wel een. Iemand interesse? Heb nu een MSI Bord, en daar krijg je een bracketje zonder printje bij, alleen 2 stekkertjes...
ik heb wel interesse als je hem nog hebt.
als je wil kan je contact met mij opnemen via mail of ICQ, staat bijde in mijn sign

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
Op dinsdag 01 mei 2001 15:59 schreef O.D.Smolik het volgende:

[..]

Waarom die shit in de sttes kopen, terwijl dat ook in nederland kan???
Ik koop alleen spullen, als ze echt niet te krijgen zijn in nederland.
omdat het voor de prijs niks uitmaakt.
en als je dan iets wat hier niet te vinden is moet hebben, kan je meteen die dingen erbij bestellen, dan heb je een goedkopere verhouding tov de verzendkosten (wazige zin, maar het klopt)
Pagina: 1