[BC3] Waar slaat dit op?!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet dat dit al 100 keer aan bod is gekomen maar tog vraag ik het hier maar ff

Ik heb verleden week arctic silver binne gekregen. Ik smeer het op me proc temp=96 graden!....iets te veel ik haal er wat af 66 graden :'(....ik hou niet zo van zulke temperaturen dus ik stop die proc bij me pa d''r in (hij heeft zo''n standaard coolermaster coolertje met zelfde proc als ik) en bij hem is ie 18 graden idle ?! Hoe kan dat want daar ben ik nie eg blij mee dat het bij hem wel lukt en bij mij nie.
Weet iemand waar dit aan licht?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lekker duidelijke onderwerp :(

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Vaag allemaal |:(

Verwijderd

Zoals het topic al aan geeft.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 30 april 2001 14:44 schreef The_Will het volgende:
Ik weet dat dit al 100 keer aan bod is gekomen maar tog vraag ik het hier maar ff

Ik heb verleden week arctic silver binne gekregen. Ik smeer het op me proc temp=96 graden!....iets te veel ik haal er wat af 66 graden :'(....ik hou niet zo van zulke temperaturen dus ik stop die proc bij me pa d''r in (hij heeft zo''n standaard coolermaster coolertje met zelfde proc als ik) en bij hem is ie 18 graden idle ?! Hoe kan dat want daar ben ik nie eg blij mee dat het bij hem wel lukt en bij mij nie.
Weet iemand waar dit aan licht?
Prutser >:)

Alle proemn in n drek

• BC3 Victim
Heel vaag ja maar weet iemand hoe dit komt want ik ben er egt nie blij mee :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wat is je airflow? wat voor cooler heb jij dan?

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 14:47 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Prutser >:)
Ja vast wel maar ik heb op de site van dat arctic silver gedoe gekeken en daar stond op (met plaatje zelfs) hoe dik het er op moest en dat was daar best wel heel erg dik. Dus dat prutser slaat nergens op.

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 14:50 schreef iefje het volgende:
Wat is je airflow? wat voor cooler heb jij dan?
Ik heb zelf een Superorb

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heel vaag ja maar weet iemand hoe dit komt want ik ben er egt nie blij mee :'(
Klopt die 18 graden wel? Zoals je je vast wel kunt bedenken is het niet mogelijk met een fan te koelen tot temperaturen beneden de ruimtetemperatuur. Ik weet niet hoe grote looser je bent, maar om beneden de kamertemp. van een graad of 20 te komen moet je eerst flink op je cooler kwijlt hebben, en hem dan direct aanzetten. :P En dan nog, de effecten van evaporatie-koeling zijn in dit geval tijdelijk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• BC3 Victim
Kweenie of ie klopt volgens BIOS wordt ie 18 maar als ie tijdje aan staat 24 graden volgens PC Alert III.
Maar dan snap ik er als nog nix van dat ie bij me pa wel zo cool wordt

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 30 april 2001 14:50 schreef The_Will het volgende:

[..]

Ja vast wel maar ik heb op de site van dat arctic silver gedoe gekeken en daar stond op (met plaatje zelfs) hoe dik het er op moest en dat was daar best wel heel erg dik. Dus dat prutser slaat nergens op.
The incredible loser.... als je dat als ondertitel hebt |:(

Maarruh weet jij wel waarvoor koelpasta is?
Het zorgt ervoor dat er geen lucht tussen je koeler en core zit, je moet er dus geen 2mm tussen smeren.

Je legt een druppel op je core en strijkt het glad met een pasje en dan is het ook goed, probeer het maar en je zult zien dat het werkt.

Teveel koelpasta isoleert meer dan dat het warmte geleid.

Alle proemn in n drek

• BC3 Victim
Ook al geprobeerd en zo dom ben ik nou ook weer niet (hoop ik :)) maar dan wordt ie alsnog 42 graden

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wat voor processor heb je?

Voor een 1200MHz zou 42 graden niet verkeerd zijn.

Maarja een 800MHz zou wel koeler kunnen.

Alle proemn in n drek

• BC3 Victim
Een Duron 700

• BC3 Victim
Voltage staat op default

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Het blijft toch wazig dat ie bij je vader koeler is dan bij jou en voornamelijk in zo een groot verschil...

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 30 april 2001 15:03 schreef The_Will het volgende:
Een Duron 700
Hmmz dat kan wel koeler dan.
Zet je voltage eens op 1.5V of 1.6V dat scheelde bij mij 8 graden :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

En als je die koeler van je pa eens bij jou in de pc zet misschien ligt het wel aan je eigen koeler....

• BC3 Victim
Oke ik probeer wel wat anders switch ik gewoon de proc en de cooler. :) Is die van mij tenminste koel, hij gaat tog nie oc''en

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

een AMD blijft NOOIT 18 graden. En zlefs 24 vind ik verdacht laag. Dat lijkt me toch wel heel sterk voor een koelermaster, aangezien PC''s van vader de eigenschap hebben geen casefans te bezitten en dus de case-temp flink oploopt...

Als jouw PC ook geen casefans heeft, dan zou 42 best een realistisch temp kunnen zijn hoor. kamertemp 22 ofzo case een graad of 30 CPU graad of 42... zoiets ?

Geen inspiratie

• BC3 Victim
Me pa heb iets van 3 a 4 case fans

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Tjemig je komt als een kind over met je geblaat.

Edit: ik zie het al 14 jaar.

specs

Verwijderd

Berekenings-fout van je mobo ?
Mijn mobo geeft ook 17 aan als hiero de kamer-temp 20 is !
Dat is dus onmogelijk !

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 17:37 schreef martijn12345 het volgende:
Als jouw PC ook geen casefans heeft, dan zou 42 best een realistisch temp kunnen zijn hoor. kamertemp 22 ofzo case een graad of 30 CPU graad of 42... zoiets ?
Ik heb een Duron 700 : en temperaturen precies zoals je het zegt (wel met alle fans uit, behalve proc cooler natuurlijk :) )
Cooler = Coolermaster

Misschien leest je tempsensor verkeerd?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Als we dit anders formuleren, staat er dit:
Dat ''prutser'' slaat nergens op, omdat er op de site van Artic Silver staat dat het er bestwel dik op moet.

:?

Ik heb zo''n vermoeden dat dat ''prutser'' slaat op je wijze van formuleren. Je schrijft alles (zonder leestekens) achter elkaar en dan moeten wij er maar een zinnig antwoord op geven...

• BC3 Victim
Nou sorry hoor, dat ik nou geen gebruik maak van leestekens, betekent toch niet dat ik meteen een prutser ben? Of wel soms?

Zo wel genoeg leestekens btw?

Maar goed ik zal voortaan wel wat op me zinsopbouw gaan letten. Oke, iedereen weer tevreden?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Misschien heb je de sensor per ongeluk wat ingedrukt zodat hij niet meer tegen je proc aankomt ofzo?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Zoooo jij hebt een lekker eigenwaarde

met papier mache kun je alles maken!!

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 21:25 schreef Straat het volgende:
Misschien heb je de sensor per ongeluk wat ingedrukt zodat hij niet meer tegen je proc aankomt ofzo?
De sensor kan nie ingedrukt worden, ik heb een MSI K7T-Pro 2A.
Daar is het gewoon een chip onder de proc core, denk ik.

• BC3 Victim
Op maandag 30 april 2001 18:04 schreef executor het volgende:
Tjemig je komt als een kind over met je geblaat.

Edit: ik zie het al 14 jaar.
Heb je iets tegen jonge tweakers ofzo?

Je moet toch ergens beginnen? >:)

Pagina: 1