Ik zal even zeggen wat ik gisteren heb gedaan.
Mijn Fop 32 gemod: een 80mm fan erop gezet=> beetje warmer en pakken stiller.
Kabels geround, nuja, geround is misschien veel gezegt, ik heb ze opgerold/samengeplooit en dichtgeplakt.
Vervolgens door de pinnetjes 2-3-4 van de VIO jumper op mijn asus a7v133 de VIO op 3.75V-3.9V laten lopen (het varieert constant) met de
het gekende resultaat. Tegen de avond ging het ineens wel, om een of andere reden.
Direct beginnen overclocken en ja
over de 1000!!! 9.5*108 om precies te zijn. Nog eens ingekleurd om de 10* te kunnen nemen (KLeine tip: eerst hard drukken, daarna bijna geen druk zetten).Maar op de duur werd de ram te warm (althans dat denk ik, want het begon warm aan te voelen) en begonnen de registry-errors bij het opstarten.
Nu ben ik al mijn gegevens kwijt op mijn harde schijf door nogal onbeduist met de jumpers van de schijven te prullen.
Ik heb nu het IO voltage terug op test-mode gezet (3.6-3.7 V), maar misschien dat ik het terug op 3.8-3.9V zet. Daar moet ik nog wat voor experimentern. En mijn ram wordt er wel stabieler van zolang de case openstaat. over openstaande cases gesproken. De proc wordt stressed 54°C case dicht, 52°C met open kast.
Ik ga nu mijn moeder ompraten om voor de computer van beneden (waar ik nu op zit te typen) 128mb ram te kopen om het sneller te maken. Dan koop ik betere ram en verwissel het.
Wat ik nu nog wil doen:
1)case-mods:schilderen en front blowhole en fan aan bovenkant case.
2)fop32 verder modden met een 92mm fan en daarvoor een soort van trechter maken.
3)Linux instaleren
4)Eindelijk eens internet op mijn kamer
5)AVIA/AXIA kopen of iets beter binnen mijn budget van juli.