Toon posts:

[BC3] rare geluiden=> iets kapot???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Asus A7V133 maakt rare geluiden bij het opstarten. Ik heb het IO-voltage verhoogt naar 3.9V. Toen geraakte ik eindelijk over de 900mhz. 106*8.5=901 om precies te zijn. Toen wou ik het nog wat verder pushen met 103*9. Een veel te grote stap blijkbaar, want het systeem liep vast. Batterijtje eruit gehaald. Gewacht... Terug opgestart. Dan maakte hij een raar geluid:een hoge toon;een lagere toon; kleine pauze en weer een hoge toon.....
Als ik het VIO voltage weer op defauld zet zijn de toontjes er niet maar hij start van geen kanten meer op.
Please help!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds in het moboboekje gezien, op de website van Asus en hier de search gebruikt. Niks!!!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ALs in het moboboekje niks staat, zal je FF je mobo fabrikant kunneh mailen met de vraag wat die piepies betekenen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij default VIO doet hij niets. Ik denk dat ik maar ga oefenen om een onschuldig schapengezicht te trekken bij de pc-winkel:(:(
edit:dt-foutje

Verwijderd

Topicstarter
correctie: er is geen pauze tussen ce hoge en lage tonen.

• simenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Normaal zouden deze foutcodes in het boekje staan. Als deze der niet in staan denk ik dat je een serieus probleem hebt. Zou het toch maar eens naar asus meelen of je systeem weer helemaal terugbrengen naar zijn orignele toestand. Mischien dat dat helpt als je dat nog niet gedaan had.

Verwijderd

Topicstarter
reeds gedaan. Maar ik kan moeilijk naar Asus mailen met de boodschap dat het mobo rare geluidjes maakt omdat ik een niet toegelate jumpersetting heb gebruikt in combinatie met een te hoge overclock, want dat is er volgens mij verkeerd gegaan.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhhhhhh, waarom sloop je de batterij eruit.
Voor de piepjes, download dit bestand effe:
http://212.120.121.84/diamon/Tweakersmeuk/Bios%20Error''s.exe

Staan alle error''s in van de bekende bios leveranciers.

And The Only One

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb dat probleem ook is gehad,

donder je mobo op jumpermode,
en stel alles in op standaard,
donder hem daarna terug op jumperless,

en voila hij doet het weer,
zoniet dan terug naar winkel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 april 2001 17:48 schreef Black_Adder het volgende:
Ik heb dat probleem ook is gehad,

donder je mobo op jumpermode,
en stel alles in op standaard,
donder hem daarna terug op jumperless,

en voila hij doet het weer,
zoniet dan terug naar winkel
Dit had ik in de voormiddag al een aantal keer geprobeert.
Maar nu heb ik het nog eens gedaan EN HET WERKT:):)
Bedankt voor de reacties!!!

Verwijderd

Topicstarter
Probs opgelost, nu duiken er andere op. Maar ik ben voorbij de 1000mhz geraakt. 1027 om precies te zijn. I/O voltage nu terug gezet want de ram werd op de duur onstabiel.
Eindelijk over de 1000!!!
Nu windows terug instaleren, later ook linux, en dan gaan experimenteren met de ram.
Edit: 1027 en geen 10027

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff quoten wat ik op belgianoverclockers heb geschreven.
Ik zal even zeggen wat ik gisteren heb gedaan.
Mijn Fop 32 gemod: een 80mm fan erop gezet=> beetje warmer en pakken stiller.
Kabels geround, nuja, geround is misschien veel gezegt, ik heb ze opgerold/samengeplooit en dichtgeplakt.
Vervolgens door de pinnetjes 2-3-4 van de VIO jumper op mijn asus a7v133 de VIO op 3.75V-3.9V laten lopen (het varieert constant) met de het gekende resultaat. Tegen de avond ging het ineens wel, om een of andere reden.
Direct beginnen overclocken en ja over de 1000!!! 9.5*108 om precies te zijn. Nog eens ingekleurd om de 10* te kunnen nemen (KLeine tip: eerst hard drukken, daarna bijna geen druk zetten).Maar op de duur werd de ram te warm (althans dat denk ik, want het begon warm aan te voelen) en begonnen de registry-errors bij het opstarten.
Nu ben ik al mijn gegevens kwijt op mijn harde schijf door nogal onbeduist met de jumpers van de schijven te prullen.
Ik heb nu het IO voltage terug op test-mode gezet (3.6-3.7 V), maar misschien dat ik het terug op 3.8-3.9V zet. Daar moet ik nog wat voor experimentern. En mijn ram wordt er wel stabieler van zolang de case openstaat. over openstaande cases gesproken. De proc wordt stressed 54°C case dicht, 52°C met open kast.
Ik ga nu mijn moeder ompraten om voor de computer van beneden (waar ik nu op zit te typen) 128mb ram te kopen om het sneller te maken. Dan koop ik betere ram en verwissel het.
Wat ik nu nog wil doen:
1)case-mods:schilderen en front blowhole en fan aan bovenkant case.
2)fop32 verder modden met een 92mm fan en daarvoor een soort van trechter maken.
3)Linux instaleren
4)Eindelijk eens internet op mijn kamer
5)AVIA/AXIA kopen of iets beter binnen mijn budget van juli.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 01 mei 2001 15:25 schreef Subwoofer het volgende:
Probs opgelost, nu duiken er andere op. Maar ik ben voorbij de 1000mhz geraakt. 10027 om precies te zijn. I/O voltage nu terug gezet want de ram werd op de duur onstabiel.
Eindelijk over de 1000!!!
Nu windows terug instaleren, later ook linux, en dan gaan experimenteren met de ram.
toch best veel, 10027 mhz >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1