[BC3] Goede koeling zonder lawaai

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.

Mijn mobo wordt nu 39 graden en de processor 51 graden, da''s geen probleem maar mijn pc maakt iets te veel lawaai dus vraag ik me af hoe ik het beste het geluid goed kan dempen. Als ik speciale isolatie plaats dan wordt alles warmer dus hoe kan ik dan het beste extra koelen maar dan zo dat ik MINDER lawaai heb ??

By the way, waterkoeling etc zijn geen oplossing voor mij. Ik zit misschien nog te denken om een fan aan de onderkant van de kast in de bodem te maken maar dan moet dat wel kunnen zonder het mobo en cpu te verwijderen maar is dit mogelijk zonder metaalafbrokkelingen op het mobo te krijgen ?

Hij moet dus zo stil mogelijk zijn, ik doe luistertests voor een nieuw audioformaat en gebruik daarbij een open hoofdtelefoon en die laat veel meer achtergrondgeluid van de pc door.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:27
Mobo temp van 39 graden is erg heet hoor

Je kan beter een koeler aan de bovenkant maken (warme lucht stijgt)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik had in de planning dan ooit een koeler te maken die van beneden naar boven blaast, dan heb je ook meteen een direkte airfow over het moederbord en cpu toch ? O ja, uit de voeding komt in gigantische warme lucht, kan ik hier nog wat aan doen ?

Op de plaats van het mobo en cpu is het metaal van de kast ook warmer, is dat normaal? is een bigtower.

• Mich
Het is normaal dat het daar heter is ja

Ik heb trouwens een fan onderin mijn kast en 1 boven 1 dus hetzelfde als jij wil volgens mij en dan nog 2 aan de voor en achterkant en mijn case temp is met dichte kast nooi hoger dan 24 graden

P.s. je kan ook de kap van de vodeing afhalen dan word het daar bij je cpu wat minder heet

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Als ik de kap van de voeding eraf haal heeft de voeding geen airflow.

By the way, als ik moet kiezen, beter een inblaas fan aan de onderkant of een uitblaasfan aan de bovenkant? Ik zie net dat ik de kap aan de bovenkant kan demonteren en zo dus makkelijk wat zaagwerk kan verrichten.
Ik denk dat ik maar eens een 12 cm papst fan op ga zoeken :9

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb m''n pc nu in een audiomeubel gezet, werkt ook lekker dempend ! alleen jammer dat de complete achterkant uit de kast steekt, weet iemand hier nog een dempingsmethode voor ?

• Mich
Je kan van die vierkante platen vloerbekking kopen die isoleren echt wel goed

• Stealth2000
  • Laatst online: 09-05 23:47
Op maandag 30 april 2001 10:45 schreef FerryHeibrink het volgende:
Ik zit misschien nog te denken om een fan aan de onderkant van de kast in de bodem te maken maar dan moet dat wel kunnen zonder het mobo en cpu te verwijderen maar is dit mogelijk zonder metaalafbrokkelingen op het mobo te krijgen ?
Haal al je hardware eruit alvorens een gat in je case te zagen/slijpen. De kans dat er een metaalsplinter oid op je bijv. je mobo komt is erg groot.
Besluit gaten te maken haal dan alles eruit !!!
Suc6 :9

Verwijderd

ik heb ook een top-fan aan de boven kant, en gewoon met een decoupeerzaag gezaagd,

je legt gewoon een theedoeok ofzo over je apperatuur en een stof zuiger, gaat best.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je wilt minder herrie, en gaat dus meerfans in je kast zetten????

OK.

Vergeet ze dan niet op 7 volt te laten draaien.

Stel een prioriteitenlijstje samen, waar je computer aan moet voldoen. Als je luistertests doet, zou ik de computer helemaal geluidloos willen hebben, en is volgens mij zelfs een voedingsfan nog te veel.

Is op termijn een koolance kast niets voor je? Ingebouwde waterkoeling, fluisterstil.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 13:14 schreef Herman het volgende:
Je wilt minder herrie, en gaat dus meerfans in je kast zetten????

OK.

Vergeet ze dan niet op 7 volt te laten draaien.

Stel een prioriteitenlijstje samen, waar je computer aan moet voldoen. Als je luistertests doet, zou ik de computer helemaal geluidloos willen hebben, en is volgens mij zelfs een voedingsfan nog te veel.

Is op termijn een koolance kast niets voor je? Ingebouwde waterkoeling, fluisterstil.
Wat kost zo''n kast eigenlijk? en zijn ze betrouwbaar zodat ik hem een dag alleen kan laten draaien zonder dat ie droogloopt? Of is dit een domme vraag?

Verwijderd

Nou, dat kun je zo onderhand met elke waterkoeling doen, zolng het geen huzarensaladebak-mod is.

Ja, het is betrouwbaar dus.

Maareuh, als je ''t toch echt stil wilt hebben, waarom zet je je PC niet in een andere kamer, en verleng je je VGA, muis en keyboard?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
DAt gaat in mijn geval niet, ten eerste wil ik mijn pc binnen handbereik en ik kan de pc al helemaal niet in mijn ouder''s kan plaatsen :)

Hij moet gewoon veel stiller kunnen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op dinsdag 01 mei 2001 13:17 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Wat kost zo''n kast eigenlijk? en zijn ze betrouwbaar zodat ik hem een dag alleen kan laten draaien zonder dat ie droogloopt? Of is dit een domme vraag?
Het is absoluut betrouwbaar.

www.oc-shop.nl gaat in Nederland de kasten doen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 14:40 schreef Herman het volgende:

[..]

Het is absoluut betrouwbaar.

www.oc-shop.nl gaat in Nederland de kasten doen.
Die waterkoeling zie ik alleen maar in setjes en die vapochill kasten kosten 1700 piek, dat ligt ver boven het budget en wil er zowiezo niet zoveel geld aan kwijt.

Misschien beter om zelf een houten case te maken maar ik het nog niet genoeg reviews gezien en kan er ook niet genoeg vinden.

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Koolance kasten hebben nog steeds ventilatoren, zij het dan temperatuurgeregeld. Er is nu ook een alternatief:

http://www.cnssystem.com/company_e.html

Art

l'art pour l'art

Pagina: 1