[BC3] wattage Geforce 2 GTS chip

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Weet iemand misschien hoeveel watt de chip van een Geforce 2 GTS produceerd op een ASUS V7700 deluxe kaart. I.v.m. peltierkoeling van die chip.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Het heeft niet echt veel nut de core over te klokken, het geheugen is namelijk de grote bottleneck... koel liever de geheugenchips en klok die flink over...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BC3 Victim
hoe warm wordt die core dan bij jou?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
mmmmm geheugen wel of niet koelen maakt niet zo gek veel uit, je haalt misschien een paar Mhz''jes meer. Core extreem koelen haalt ook niet zo gek veel uit (qua prestaties dan).

Ik denk dat je verspilde moeite doet om je Geforce 2 verder te koelen,zal in prestatie nauwelijk iets schelen....

• BC3 Victim
dus gewoon een blue orb erop en ramsinks aan beide kanten, dat moet dan voldoende zijn om de kaart op core 250/geheugen 450 te brengen?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
kweenie of je die ram zo hoog krijgt, gewoon proberen lijkt me

Maar idd, meer dan luchtkoeling heeft weinig zin (core op -200 C en 800 Mhz schiet nog niet op want je geheugen gaat gewoon niet harder, ook niet als je die zo koud maakt)

Verwijderd

mag allemaal wel waar zijn, maar hoeveel mensen hier zetten er geen dikke peltier+waterkoeling op CPU. Dat levert ook geen 10% sneller pc op. Goed in plaats van 1000@1500 is het nu 1000@1600, en nu gaat het dvd rippen een stuk sneller. Maar over het algemeen schiet je er geen bal mee op. En is het omhoog gooien van de fsb veel zinniger, en das lang zo makkelijk niet. Chipset moet mee werken, geheugen, kaarten enz.

Conclusie: daar gaat het niet om, deze jongen wil gewoon naar het uiterste van zijn GPU. Net zoals zoveel mensen het uiterste van hun CPU willen hebben. Of het zinnig is, is een ander verhaal.

p.s. koop 5 peltiers, plak er 1 op de GPU, en 1 op elke 2 geheugenchips. Koop ( of maak ) vervolgens 5 waterblokjes, die op de peltiers. Koelen met een aantal pompjes en water direct uit een vriezer(met antivries, en vriezer voluit moet een temp opleveren van -12~-15 ofzo) en dan bedoel ik dus slangen DOOR de zijkant van de vriezer maken.
En dan nog ff een geforce3 scoren, daar het hele zaakje opzetten, en ons verblijden met achterlijk waardes voor de core+geheugen en een score van 12000+ in 3dmark2000 ( je hebt toch wel je T-bird@1500+ hoop ik ;) )

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Als ik mijn ASUS V7700 32Mb Pure qua geheugen overclock over de 360Mhz worden de 3dmark scores steeds lager.
Is dit ook een Koelprobleem?
(Ik krijg dan ook last van witte pixels)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Als je witte pixels krijgt, dan heb je je RAM te ver gepushed.

Bij mij geld trouwens gewoon: hoe sneller het geheugen, hoe hoger de 3DMark score - en zo hoort het ook...

MGP, mijn GF2GTS draait gewoon met standaardkoeling al probleemloos core 200@250 en mem 333@400... :) Nou nog Alpha heatsinkjes met Arctic Silver Thermal Adhesive op de geheugenchipjes en ik kan weer verder overclocken... en als ik dan toch bezig ben, dan ook maar een Blue Orbje op de core. >:)

Maar geen Peltierkoeling, dat is gewoonweg overkill...

<edit> Spelvoutjus furbeeturt </edit>

Verwijderd

Het hangt er volledig vanaf wat je doet met je GF2 of core overklokken wel of geen zin heeft. Voor CAD werk haalt het wel degelijk iets uit. Voor spellen spelen in 1600x1200 niet zoveel. En dan nog kan een erg drukke map in Q3A profiteren van een hogere core.

Take the test, en klok alleen je core over. Draai dan de laatste test (high polygon) uit 3DMark2001. Wedden dat ''t daar wel uitmaakt?

Goed, ontopic: ik schat dat de GF2 GPU zo''n 15W produceert.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mocht je besluiten toch tot peltier-koeling over te gaan, gelieve de resultaten hier te posten... ik ben toch wel benieuwd hoe ver je je core dan krijgt.

Zelf zou ik liever een peltier op m''n P3 zetten, maar dat wordt me toch iets te riskant... :)

Pagina: 1